וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך פיראוס: קוסטאס פורטוניס, האיום העיקרי על הפועל באר שבע

26.7.2016 / 14:30

החברים גרמו לו להיזרק מהאקדמיה של אולימפיאקוס, הפציעות גרמו לו להיעלם בגרמניה וסיפור ניניס איים לחזור, אבל קוסטאס פורטוניס ניצל את ההזדמנות השנייה והפך לכוכב הגדול של האלופה. עכשיו "קאקה היווני" חוזר לעמדה הטבעית שלו ומסמן את הפועל באר שבע

באדיבות ערוץ 20

בווידאו: תקציר ב-2:3 של הפועל באר שבע על שריף טירספול בסיבוב הקודם

במחזור ה-18 של הליגה היוונית בעונה שעברה, אולימפיאקוס נעצרה. אחרי שיא היסטורי של 17 ניצחונות רצופים, האלופה נקלעה לפיגור במגרשה של פלטניאס ורק שער שוויון של המחליף קוסטאס פורטוניס מנע ממנה הפסד בכורה. פורטוניס אמור היה לקבל מנוחה במשחק הזה, אבל נשלח כדי להציל את הקבוצה ועשה זאת עם שער הליגה ה-13 שלו, כדי להשתוות לאפוסטוליס יאנו בראש טבלת המבקיעים. חלוץ אסטרס טריפוליס בדיוק נמכר אז לגוואנגז'ו R&F, ובאולימפיאקוס הביעו דאגה: "רק שהסינים לא ייקחו לנו את פורטוניס".

לשמחתם, זה לא קרה. הפליימייקר בן ה-23 נשאר במועדון, הוביל אותו לזכייה באליפות שישית ברציפות ולשמינית גמר ליגת האלופות, ובזכות המעבר של יאנו גם שייט לתואר מלך השערים - היווני הראשון בליגה מאז ניקוס ליברופולוס בעונת 2006/07. ההתעניינות מבחוץ גברה ובאולימפיאקוס הבינו שהפיתוי רק יגדל, אז לכן העניקו לכוכב החדש חוזה משודרג עם שכר כפול של מיליון יורו לעונה, בתוספת סעיף שחרור העולה על 20 מיליון.

הבעיה הזו נפתרה מבחינתם. עכשיו, הוא כבר הצרה של הפועל באר שבע.

עוד בנושא:
אולימפיאקוס: אלאן פולידו ייעדר מול הפועל באר שבע, יאניס מניאטיס בספק
"הגיע הזמן שנפסיק להיות חלק במופע הלהטוטים של משפחת בוזגלו"
כל הידיעות על הפועל באר שבע בוואלה! ספורט

קוסטאס פורטוניס שחקן אולימפיאקוס חוגג. GettyImages
אותו הסינים לא לקחו. בינתיים. קוסטאס פורטוניס/GettyImages

קונסטנטינוס (קוסטאס) פורטוניס כבר נזרק מאולימפיאקוס פעם אחת. אחרי שנתיים באקדמיה, הוא הואשם על ידי חבריו באירוע שכלל התנהגות בלתי הולמת ובגיל 15 נאלץ לעזוב. הקשר חזר הביתה לטריקלה וכבש שערים רבים בקבוצה המקומית מהליגה הרביעית, עד שנקלט במשחק אימון על ידי אנשי אסטרס טריפוליס. גם פאוק רצתה אותו, אבל אסטרס שילמה 80 אלף יורו וכבר במחזור השני קיבלה ממנו את הדבר הזה (החל מ-0:45 בסרטון):

מאותו רגע בו כבש את שער הבכורה בליגה כמחליף נגד א.א.ק אתונה, בגיל 17 ו-10 חודשים, היחס כלפי פורטוניס השתנה. הוא קיבל את הכינוי "קאקה היווני" וסומן כתקווה החדשה של הכדורגל המקומי. יובנטוס ניסתה לצרפו בהשאלה, אבל אסטרס רצתה כסף ונענתה להצעה בסך 250 אלף יורו שהגישה קייזרסלאוטרן. כך, עוד לפני שחגג יום הולדת 19, מצא עצמו פורטוניס בבונדסליגה. הוא הראה ניצוצות וגם בישל חמישה שערים, אבל הקבוצה שלו סיימה אחרונה.

למרות זאת, באותה תקופה קיבל הכישרון העולה זימון בכורה לנבחרת יוון ואף נלקח על ידי פרננדו סנטוס ליורו 2012, בו רשם שתי הופעות ומסר כדור עומק גאוני שהוביל לפנדל והרחקה של השוער במשחק מול צ'כיה. וולפסבורג, ורדר ברמן ואייאקס לטשו עיניים לעברו, אך פורטוניס נשאר בקייזרסלאוטרן ודי נעלם. שני שערים וחמישה בישולים בשנתיים בהן לא הצליחה הקבוצה לחזור לבונדסליגה, בתוספת של פציעות חוזרות, הותירו אותו מחוץ לסגל היווני למונדיאל. ביוון כבר דיברו על עוד כישרון מבוזבז דוגמת סוטיריס ניניס. ואז הגיעה הקריאה מאולימפיאקוס.

קוסטס פורטוניס שחקן קייזרסלאוטרן. Dennis Grombkowski, GettyImages
נעלם בקייזרסלאוטרן. קוסטאס פורטוניס/GettyImages, Dennis Grombkowski

פאוק סלוניקי שוב הייתה בעניין של פורטוניס, אבל אלופת יוון הצהירה על קו של חיזוק הזהות היוונית ובעיקר לא רצתה לתת ליריבה העיקרית שלה להתחמש. פורטוניס ענה להגדרה בשני המישורים ונרכש תמורת 850 אלף יורו. הוא שותף בעיקר כמחליף בעונת הקאמבק שלו לליגה היוונית, וסיים אותה עם שבעה שערים (שישה מתוכם אחרי שעלה מהספסל, כולל אחד נגד האקסית אסטרס) ועוד שלושה בגביע, כולל בגמר מול קסאנטי.

פורטוניס חגג דאבל ותארים ראשונים בקריירה, אבל הבמה שקיבל ממיצ'ל הייתה מוגבלת. הספרדי נדד למארסיי ובמקומו הגיע מרקו סילבה, שהחליט כי מקומו של הטאלנט היווני על המגרש. ולא באגף, אלא כשחקן החופשי מאחורי החלוץ. "הוא הגשים לי חלום", אמר אז פורטוניס. "תמיד רציתי לשחק בתפקיד הזה, עוד כשהייתי ילד, והנה זכיתי להזדמנות. אני מעדיף את האפשרות לקבל כדור עם הגב למגן או לנוע לתוך שטח פנוי וליהנות ממסירות עומק. אני אוהב את זה".

מיצ'ל לא נתן לפורטוניס לשחק מאחורי החלוץ יותר מפעמיים ברציפות. צ'ורי דומינגס היה המועדף וגם סיפק עונה של דאבל-דאבל (15 שערים ו-11 בישולים). בעונה הקודמת הארגנטינאי הוותיק היה פצוע לא מעט, ומרקו סילבה נתן אמון בפורטוניס. הקשר המחונן פתח נהדר עם השער הראשון של אולימפיאקוס לעונת 2015/16, ומשם דהר קדימה, כולל גול מהקרן נגד ארסנל (שבסופו של דבר נרשם לחובתו של השוער דויד אוספינה). בנוסף לראיית המשחק, המהירות עם הכדור והבעיטה המצוינת מרחוק, פורטוניס למד לשחק גם בלי כדור. בזכות תנועה נכונה וזיהוי שטחים פנויים, פורטוניס שכלל את יכולת ההבקעה שלו והפך לשלישי בהיסטוריה של המועדון (אחרי צ'ורי ופרדראג ג'ורג'ביץ') שמסיים עם מספרים כפולים בשתי הקטגוריות. 23 שערים (מתוכם 18 בליגה) ו-16 בישולים היו לו בכל המסגרות, בדרך לתואר הרשמי של שחקן העונה והתואר הבלתי רשמי: "מלך פיראוס".

קוסטאס פורטוניס במדי נבחרת יוון. GettyImages
לא ליפול כמו ניניס ופטפאצידיס. קוסטאס פורטוניס במדי נבחרת יוון/GettyImages

החוזה החדש, כאמור, דחה פיתויים מסין וגם הרחיק מתעניינות מהליגות הבכירות. סקאוטים רבים, בעיקר מהליגה האנגלית, עקבו אחר השחקן בן ה-23 בכמה ממשחקיה של אולימפיאקוס בליגת האלופות והליגה האירופית. לברקוזן וטוטנהאם הביעו עניין ולסטר סיטי סימנה אותו כמחליף אפשרי למקרה שריאד מחרז יעזוב, אבל הקפצת תג המחיר תשאיר אותו לפחות עוד שנה ביוון. וזו השנה בה יצטרך להוכיח כי העונה הקודמת לא הייתה מקרית.

מרקו סילבה עזב בינתיים ומי שמונה למאמן הוא ויקטור סאנצ'ס הספרדי, הזכור בעיקר מימיו כקשר ימני בדפורטיבו לה קורוניה. ויקטור ניסה להנחיל לאולימפיאקוס שיטה חדשה של 4-3-3 במהלך מחנה האימונים, והסובל העיקרי מכך היה פורטוניס. הקשר היווני הוסט לאגף השמאלי ונראה מצוברח למדי במשחקי ההכנה, בהם הקבוצה קרטעה ורשמה כמה הפסדים. הביקורות כבר החלו לצוץ, התסכול של פורטוניס גבר והמאמן החדש הבין כי עליו לחזור, לפחות זמנית, למערך אותו מכירים השחקנים (4-2-3-1). ברגע שעשה זאת, פורטוניס שוב הוצב מאחורי החלוץ בראון אידייה וכבש צמד במשחק אימון פנימי מול קבוצת הנוער. "החיוך חזר, ואיתו גם הקסם", כתבו בתקשורת היוונית. "העמדה הזו מוציאה את המקסימום מפורטוניס". כדי לשמור על סיכוי להפתיע בגומלין, באר שבע תצטרך להגביל אותו למינימום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully