וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה על "לה פמיליה": "בקרוב תיחשפו לדברים קשים מאוד שהאנשים אלה עשו"

שביעות רצון במשטרה מגל המעצרים בארגון האוהדים, נצ"ב בני אבליה: "הופתענו מכמות האמל"ח שנתפסה, שמח שהדברים האלה ברשותנו ולא בידי הקומץ". יו"ר המנהלת באומן: "צעד בטוח לקראת ניקוי האלימות והגזענות בכדורגל"

אימון פתיחה בית"ר ירושלים אוהדים קהל לה פמיליה. קובי אליהו
יטופלו בחומרה? אוהדים של בית"ר ירושלים עם דגל לה פמיליה/קובי אליהו

במשטרת ישראל הביעו הבוקר (שלישי) סיפוק מהמבצע הנרחב, שהוביל למעצרם של עשרות חברי ארגון האוהדים "לה פמיליה" המזוהה עם בית"ר ירושלים. כזכור, מהמשטרה נמסר שסוכן סמוי שפעל מתוך הארגון במשך למעלה מחצי שנה עזר למשטרה להביא למעצר של עשרות אוהדים, החשודים בשורה של עבירות אלימות קשות, סחר באמל"ח והחדרת אמצעים פירוטכניים אסורים למגרשי הכדורגל. בסך הכל יובאו להארכת מעצר 59 איש: 50 מתוכם חברי "לה פמיליה" שקשורים לעבירות ספורט, ו-9 נוספים חשודים בסחר בסמים. בשעה 13:00 הם יובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בחיפה.

אמל"ח שנמצא במעצר של 56 חשודים מארגון "לה פמיליה". חטיבת דובר המשטרה
במשטרה מבטיחים שהסוכן "אסף ראיות ישירות, שקושרים את המעורבים לפעולות אלימות"/חטיבת דובר המשטרה

נצ"ב בני אבליה ממשטרת ישראל סיפר על המבצע בגלי צה"ל: "המעצרים בוצעו אחרי פעילות של כמעט שבעה חודשים של הפעלת סוכן. מדובר באנשים שמרחיקים אוהדים מהכדורגל בגלל תופעות של אלימות. הסוכן הביא לאיסוף ראיות טובות מאוד במקרים קשים של אלימות. חייבים להדגיש שזה לא כל אוהדי בית"ר, ולא כל אנשי לה פמיליה, שכוללים מאות אנשים, אלא מדובר בקומץ של אנשים שגורמים לבעיות אלימות בכל רחבי הארץ. הוא אסף ראיות ישירות, שקושרים את המעורבים לפעולות אלימות. הופתענו מכמות האמל"ח שנתפסה. אני שמח שהדברים האלה ברשותנו, ולא בידיים של אנשי הקומץ.

"אני לא יכול למסור פרטים על הסוכן הסמוי, רק שהוא מעורה היטב בכל הנעשה בארגון. לתפיסתי מדובר בארגון פשע. יש שם סוג של היררכיה, יש אנשים שמחלקים הנחיות, במי לפגוע, מי זורק את הרימונים. מדובר גם באלימות מחוץ למגרשי הכדורגל. כשנגבש את התשתית הראייתית, תיחשפו לדברים קשים מאוד שהאנשים אלה עשו. הארגון הזה חטף מכה חזקה מאוד. מקווה שנוכל למגר את תופעת האלימות במגרשי הכדורגל.

"שוב תהיה תגובה קלה של בית המשפט? בתור אחד שנתקל בחומרי הראיות, אני מאמין שהפעם זה יהיה מאוד חמור. במהלך החודשים שאנחנו מתעסקים בזה, אנחנו מבינים שיש אלפי אנשים שמתרחקים מהיציעים בגלל האנשים האלה, שרוצים להתרחק מקטטות, חזיזים ורימוני עשן. אולי נשלח מסר לאוהדים, שמקומם הוא לא במגרשי הכדורגל".

עוד באותו נושא

סוכן משטרתי סמוי ב"לה פמיליה" הביא למעצר של 50 חברי הארגון

לכתבה המלאה
יו"ר המנהלת, יורם באומן. ניב אהרונסון
"מבקש לחזק את ידי משטרת ישראל". באומן/ניב אהרונסון

יורם באומן, יו"ר מנהלת הליגה, הגיב גם הוא למעצרים: "אני מבקש לחזק את ידי משטרת ישראל על הגברת הפעילות ועל המעצרים הנרחבים שבוצעו הלילה. מהלך זה, כמו החלטת בית המשפט המחוזי מאתמול לכלוא עבריין שהורשע בעבירה של קללות על רקע גזעני, הם צעד בטוח לקראת ניקוי השאריות של האלימות והגזענות שצצות מדי פעם ותוקפות את ענף הכדורגל. מנהלת הליגות, בשיתוף זרועות החוק, הממשלה והכנסת, תמשיל לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת להפוך את האצטדיונים למקום בטוח למשפחות וילדים".

שרת הספורט מירי רגב: "אני מברכת את המשטרה על מבצע מוצלח למיגור האלימות במגרשים ומבטיחה לציבור שנראה עוד מבצעים כאלו בחסות היחידה המיוחדת שהקמנו לאלימות בספורט.

"חשוב לומר - האוהדים הם הפתרון ולא הבעיה, ולכן לא הסכמתי לצבוע קבוצה שלמה וגם לא ארגון אוהדים שלם. אנחנו נמשיך לאתר מודיעינית ולהעניש רק את מי שפורע חוק, נמגר את האלימות ונחזיר את האווירה הספורטיבית, הכיף והמשפחתיות למגרשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully