וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קארבל אנדרסון: "לא מאחל לאף אחד להתמודד עם הקשיים שהיו לי"

22.7.2016 / 14:00

הגארד החדש של מכבי חיפה העניק ראיון לאתר הרשמי של הקבוצה בו סיפר על אמו שנכנסה לכלא והימים בהם גר בפארק: "זה כאילו העולם היה נגדי. לא מפחד, שום דבר לא משתווה ללגור לבד מתחת לגשר"

אתר רשמי

ליגת העל בכדורסל נמצאת בימים אלה עמוק בשלב החתמות השחקנים הזרים, כשכמעט כל הקבוצות בליגה התחמשו בזר אחד או יותר. עוד לפני שפאזל השחקנים שיגיעו לישראל העונה הושלם, אפשר לקבוע בוודאות גדולה כי סיפור חיים מדהים יותר מזה של קארבל אנדרסון, הזר החדש של מכבי חיפה, לא יימצא. הקלע (25, 1.88) הנהדר שמגיע מאימולה באיטליה הוא שחקן מאוד מעניין, אבל מה שעומד מאחוריו, ושנתן לו את הכינוי "הסוד השמור ביותר", הוא לא הקליעה הנהדרת מחוץ לקשת.

אנדרסון נולד כשאמו הייתה רק בת 14, ועד היום לא יודע מי הוא אביו. כדי לכלכל אותו ואת שתי אחיותיו החלה אמו לסחור בסמים, ונכנסה לכלא בשנת 2008. אחרי שעזב את בית דודו בעקבות ריב, גר תקופה מסוימת אצל חבר, אך מאחר והמרחק היה גדול מדי מבית הספר התיכון בו למד, החליט לעבור לגור בפארק סמוך בעיר אקהארט, אינדיאנה. בלילות היה נכנס לבית חולים סמוך כדי להשתמש בשירותים, והיה משתמש במלחתות של אולם הספורט של בית הספר כדי להתקלח. את סודו גילה עוזר המאמן של בית הספר שלקח אותו לביתו ועבד איתו על יכולות הכדורסל. סיפורו התפרסם מעט לפני טורניר ה-NCAA בשנת 2014, לאחר שנבחר לשחקן השנה במחוז ה-NEC.

קארבל אנדרסון. אתר רשמי
סיפור חיים מעניין. קארבל אנדרסון/אתר רשמי

""כשהייתי צעיר היו לאמא שלי כמה בעיות אישיות ולכן היא הייתה צריכה להיכנס לכלא לכמה שנים", סיפר אנדרסון בראיון לאתר הרשמי של מכבי חיפה, והתייחס לכתבות בארצות הברית, "בנוסף, עד היום אני לא יכול לספר לך מי הוא אבא שלי. הרבה מהכתבות האלו הציגו את אמא שלי באור שלילי, אבל היא רק ניסתה להאכיל את הילדים שלה. היא הלכה לכלא באשמת סחר בסמים, פשוט כי לא היה לנו מה לאכול ולמרבה הצער היא נאלצה לשלם על זה. יש לי עוד שתי אחיות קטנות ומהרגע שאמא שלי עזבה היינו צריכים להסתדר לבד".

עוד מספר הגארד על אותם ימים: "בהתחלה נשארתי בבית של חבר, שנתן לי להישאר אצלו תקופה מסוימת לפני שהייתי חייב לעזוב. הרבה מזה באשמתי, היה לי מקום להישאר בו, אבל כנראה לא התמודדתי עם המצב בצורה הכי טובה. הייתי צריך ללכת בין 3-5 קילומטר לבית ספר, כי שם הייתה לי את האפשרות להתקלח. לא היו לי הרבה בגדים או הרבה דברים לאכול, אבל הפארק היה ממוקמם מול בית חולים, שבו נתנו לי קצת אוכל. זו הייתה תקופה מאוד קשה, אבל אני לא חושב שהייתי האדם שאני היום אם לא הייתי מתמודד עם זה. לא הייתי רוצה שמישהו יתמודד עם הקשיים שאיתם התמודדתי, אבל זה עזר לי ללמוד איך להסתדר ולהבין שדברים לא באים בקלות. זה היה הזמן שלי להוכיח לכולם מה אני שווה. זה כאילו העולם היה נגדי ושאלתי את אלוהים 'למה אני?'. הבנתי שאם אני יכול להתגבר על זה, אז שום דבר לא יוכל לעצור אותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קארבל אנדרסון שחקן מכבי חיפה. AP
קארבל אנדרסון/AP

מתוך סיפור החיים המדהים הזה צמח אנדרסון להיות קלע נהדר והוביל את מכללת רוברט מוריס ואת קבוצת אימולה מהליגה השנייה לאיטליה להצלחה. "יש הרבה אנשים עם כישורי כדורסל טובים יותר משלי, שחקנים גבוהים יותר וחזקים יותר, אבל למדתי איך לדרבן את עצמי ואת החברים שלי לקבוצה, כדי לנצח. אני איש של אנשים ואני מתגאה בזה שאני חבר מאוד טוב בקבוצה. אני גם מאוד גאה בזה שאני נותן את הכל בשביל החברים שלי לקבוצה ובשביל המאמן. אני לא מפחד מכלום, שום דבר לא משתווה ללחיות לבד מתחת לגשר. יש לי הרבה תכונות טובות ואיכויות במשחק, אבל הלב שלי זה מה שעושה אותי למה שאני".

על מטרותיו מהעונה הקרובה סיפר הגארד: "את שתי העונות הראשונות שלי כמקצוען העברתי באותו מועדון באיטליה ואני מחפש התחלה חדשה. מכבי חיפה זה המועדון הגדול הראשון שלי ובלי לזלזל במועדון הקודם שלי, אימולה, אני מאוד מתרגש לראות איך הכל יעבוד בחיפה. אני מתרגש להגיע לקבוצה עם שאיפות שרוצה לזכות בתארים ותהיה לי הזדמנות לשחק נגד חלק מהשחקנים הכי טובים באירופה. אני מצפה לראות מה הרמה שלי ביחס לאחרים. בשנים קודמות היו לי מטרות אישיות, אבל אני מרגיש שהשנה הכל סובב סביב הקבוצה וההצלחה שלה. אני רק רוצה לנצח וליהנות על המגרש עם שאר החברים לקבוצה. אני מקווה שנשחק מספיק טוב ושמכבי ירצו אותי גם לעונה השנייה, זו בעצם המטרה, להרוויח את הזכות להמשיך לעוד עונה בקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully