וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-CAS דחה את הערעור: האתלטים הרוסים לא יורשו להשתתף בריו

בית הדין לבוררות בספורט לא קיבל את טיעוני הוועד האולימפי הרוסי ו-68 האתלטים שהיו אמורים לייצג את רוסיה בתחרויות בברזיל נותרו מושעים מהתחרות. ברוסיה הודיעו: "מאוכזבים"

צילום: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: רן צימט

האתלטים והאתלטיות של רוסיה לא יהיו במשחקים האולימפיים בריו, שייצאו לדרך בעוד שבועיים ויום, זאת לאחר שבית הדין לבוררות בספורט, ה-CAS, דחה היום (חמישי) את הערעור שהגישו הוועד האולימפי והאתלטים המושעים כנגד ההחלטה.

68 אתלטים היו אמורים לייצג את רוסיה בתחרויות האתלטיקה השונות בריו, אולם התאחדות האתלטיקה הרוסית הושעתה על ידי ה-IAAF, ארגון האתלטיקה העולמי, זאת לאחר פרסומו של דו"ח עצמאי ומפורט שמצא ראיות רבות לשימוש נרחב בסמים אסורים בקרב האתלטים הרוסים.

איבן אוחוב קופץ לגובה רוסי. GettyImages
הרוסים בחוץ. אוחוב/GettyImages

היום הודיע ה-CAS את החלטתו הסופית ולאחר ששמע את הראיות מכיוון הוועד האולימפי הרוסי והאתלטים הרוסים, כמו גם מכיוון ה-IAAF, החליט בית הדין כי אין עילה לבטל את ההשעיה. שר הספורט הרוסי, ויטאלי מוטקו, הביע צער מהחלטת ה-CAS ואמר שרוסיה תשקול באילו צעדים נוספים לנקוט כעת: "אנחנו מאוכזבים".

בתגובה להחלטה מסר ה-IAAF: "הארגון נקט בעמדה ברורה במאבקו נגד הסמים בספורט, ללא חשש וללא אפליות והוא מרוצה מהחלטת ה-CAS לתמוך בעמדה זו. ההחלטה היום מייצרת שדה משחק שווה לכל האתלטים ו-CAS תמכה בזכות ה-IAAF לנקוט בצעדים מסוימים על מנת להגן על הספורט ולהגן על טוהר הספורט".

הוועד האולימפי הבינלאומי עדיין שוקל האם להשעות את רוסיה מכל התחרויות באולימפיאדה ולא רק מתחרויות האתלטיקה, זאת לאחר שדו"ח שני פורסם והציג ראיות נוספות לשימוש בחומרים אסורים בספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully