וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורטמונד רכשה את מריו גצה מבאיירן מינכן, יחתום לארבע שנים

הקשר חוזר לקבוצת נעוריו, בה זכה בשתי אליפויות, אחרי שלוש שנים תמורת כ-26 מיליון יורו: "רוצה לשכנע את כולם, בעיקר את אלה שלא יקבלו אותי בזרועות פתוחות, בעזרת היכולת שלי"

מריו גצה שחקן בורוסיה דורטמונד (ימין) עם נורי שאהין. GettyImages
שוב צהוב-שחור. גצה/GettyImages

אחרי חודשים של שמועות ודיבורים, היום (חמישי) זה הפך סוף סוף לרשמי: מריו גצה חוזר לבורוסיה דורטמונד ויחתום על חוזה לארבע שנים לאחר שיעבור את הבדיקות הרפואיות. הקשר בן ה-24, ששיחק בשלוש העונות האחרונות בבאיירן מינכן, שב לקבוצת נעוריו ויתאחד מחדש עם האוהדים הצהובים-שחורים. סגנית האלופה תעביר לאלופה כ-26 מיליון יורו עבור השחקן שעשה לפני שלוש שנים את הכיוון ההפוך תמורת 37 מיליון יורו.

גצה אמר: "כאשר עברתי מדורטמונד לבאיירן ב-2013 זו הייתה החלטה מושכלת ואני עומד מאחוריה גם היום. שלוש שנים אחר כך, בגיל 24, אני מסתכל על ההחלטה ההיא בצורה אחרת. אני מבין היטב שהרבה אוהדים לא מבינים את ההחלטה שלי לעזוב בזמנו. היום לא הייתי לוקח החלטה דומה. אני חוזר הביתה ואני רוצה לשכנע את כולם, בעיקר את אלה שלא יקבלו אותי בזרועות פתוחות, בעזרת היכולת שלי. המטרה היא לשחק את הכדורגל הכי טוב שלי, עבור כולנו, עבור המועדון ועבור האוהדים".

מריו גצה שחקן בורוסיה דורטמונד (למעלה) עם דדה. GettyImages
חוזר לקבוצת נעוריו. גצה/GettyImages

גצה איבד ממעמדו בבאיירן מינכן בעונה החולפת, בה סבל מפציעות רבות וגם היה רחוק מלהרשים כשכבר שיחק. בשתי העונות שקדמו לאחרונה, הוא כבש 10 ו-9 שערים בהתאמה ושותף ב-27 ו-32 משחקי ליגה. בעונה החולפת הוא שותף ב-14 משחקי ליגה בלבד ומצא את הרשת שלוש פעמים, כולל צמד מול האנובר במאי ושער מול דורטמונד ב-1:5 הגדול של באיירן באוקטובר. גם ביורו 2016 הוא הציג יכולת בינונית מאוד וגם איבד את מקומו בהרכב.

גצה זכה בחמש אליפויות (2010/11 ו-2011/12 עם דורטמונד ו-2013/14, 2014/15 ו-2015/16 עם באיירן), בשלושה גביעים (2011/12 עם דורטמונד, 2013/14 ו-2015/16 עם באיירן) והגיע עם BVB גם לגמר ליגת האלופות ב-2012/13, משחק אותו החמיץ בשל פציעה. בנוסף, גצה היה חלק מנבחרת גרמניה שזכתה בגביע העולם בברזיל ב-2014 ואף כבש את שער הניצחון בהארכה בגמר מול ארגנטינה. בנבחרת יש לו כבר 56 הופעות ו-17 שערים.

גצה הפך לרכש השביעי של בורוסיה דורטמונד אחרי סבסטיאן רודה שגם הגיע מבאיירן, אמרה מור, רפאל גריירו, מארק בארטרה, אוסמן דמבלה ומיקל מרינו. על פי הדיווחים האחרונים, גם אנדרה שורלה אמור לחבור בקרוב לגצה בחלק הקדמי של תומאס טוכל, שמחפש לחזק את הקבוצה גם בבלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully