וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלנה אזובויקה: "חוויה מטורפת לראות את ההתפתחות של הווריורס"

18.7.2016 / 11:18

שחקן העבר של גולדן סטייט נמצא בארץ בפעילות מטעם ה-NBA והשגרירות האמריקאית, וערך אימון בנחל שורק. אלופת ה-WNBA טמיקה ג'ונסון: "ילדות באמריקה שואפות להיות ספורטאיות"

קלנה אזובויקה. ברני ארדוב
מטייל בארץ. קלנה אזובויקה/ברני ארדוב

המועצה האזורית נחל שורק אירחה הבוקר (שני) באולם הספורט החדש בבני ראם את שחקני העבר קלנה אזובויקה, שרשם עונות נהדרות בגולדן סטייט לפני שנפצע ואלופת ה-WNBA לשעבר טמיקה ג'ונסון, ששיחקה בישראל במכבי רעננה, מכבי אשדוד ובני יהודה. השניים ערכו אימון מיוחד לילדים מהמועצה האזורית נחל שורק, המועצה האזורית שפיר, המועצה האזורית חבל יבנה וילדים מרהט, כחלק מפעילויות שהם עורכים לכל הליגה.

"אומרים נפש בריאה בגוף בריא, אם לא תעשה ספורט אין סיכוי שתהיה בריא ואין סיכוי שתגיע רחוק", סיפר ראש מועצת נחל שורק אלי אסקוזידו, "אצלנו הספורט הוא במקום הראשון אחרי ואהבת לרעך כמוך. קודם כל צריך להיות בני אדם, אחר כך ספורט, ואחר כך לימוד תורה. הספורט זה אחד הדברים הראשונים שאנחנו בונים עליו את התשתית מהיום שהילד נולד. ככה זה במעונות, בגני ילדים, בתי ספר והכל. פעילות קהילתית וקבוצתית. כל אחד מוצא את הקטגוריה שמתאימה לו, ככה אנשים בריאים ומחייכים בבוקר, והיום יש לנו הזדמנות לארח את החברה מה-NBA וה-WNBA, ולהראות לנוער שאם החבר'ה האלה באים לשחק איתם, אז זה ייתן להם את הדרייב להמשיך לאהוב את הכדורסל".

קלנה אזובויקה. ברני ארדוב
צילום: ברני ארדוב)/ברני ארדוב

אזובויקה, שבשיאו רשם 14.4 נקודות ו-5 ריבאונדים למשחק בגולדן סטייט, לפני שהחל במסכת פציעות נדירה, היה עיקר האטרקציה היום, "אנחנו מנסים לאחד קהילות בישראל באמצעות הכדורסל ולתת להם טיפים כדי לשפר את המשחק שלהם ולפתח את משחק הכדורסל בישראל", סיפר אזובויקה, שמשדר היום משחקים בליגת הפיתוח, ועבר להתייחס לחוסר המזל המטורף שהיה לו עם פציעות, "שיחקתי טוב, נהניתי ב-NBA ונפצעתי, פציעות זה חלק מהמשחק. הייתה לי פציעה מאוד ייחודית, ואף אחד לא היה בטוח מה לעשות כי זה לא קרע פשוט ברצועה. לא היו בטוחים אם אחזור בכלל. הניתוח הראשון לא הצליח, הייתי צריך שיקום למשך שנה, ובגלל שהפיקה של הברך שלי לא הייתה במקום הנכון, הייתי צריך לעבור ניתוח שני, ועברתי ניתוח גם בברך השנייה. חזרתי אחרי שנתיים וקצת, אבל לא היה לי עוד את יכולת ההתפוצצות, היה לי יותר מדי כאבים. נהניתי מהזמן שלי במשחק, אבל עכשיו אני חלק משידורי הטלוויזיה, ונהנה מאוד גם".

בימיו של הפורוורד יליד לונדון בגולדן סטייט הקבוצה הייתה רחוקה מלהיות מצמרת ה-NBA, והוא נהנה לראות את השינוי שהיא עברה, "הווריורס תמיד היו ארגון מצוין, הקהל מהטובים של הליגה, הקהל תמיד קולני גם כשהפסדנו הרבה משחקים תמיד היה הרבה קהל. זה נהדר שהקבוצה סוף סוף מצליחה להתאים את עצמה לבסיס האוהדים המדהים שלה. מגיע להם. יש להם ארגון נהדר, בוב מאיירס עושה עבודה נהדרת, זאת חוויה מטורפת לראות את ההתפתחות של המערכת הזאת, הם לא רק אנשי מקצוע מדהימים, אלא גם אנשים טובים".

כיליד אירופה, רואה אזובויקה את תהליך הגלובליזציה שעובר על הליגה הטובה בעולם, " הכדורסל וה-NBA בפרט הוא משחק גלובלי. כדורסל הוא ענף שאוהבים אותו בכל העולם, יש שחקנים טובים בכל העולם, וה-NBA עושה עבודה נהדרת של סקאוט בכל מדינה ולהביא את השחקנים הכי טובים ל-NBA. זה דבר נהדר שיש הרבה שחקנים בינלאומיים בליגה. אני זוכר שראיתי את סבוניס וקוקוץ' שפרצו את הדרך לחבר'ה שעכשיו. יש שחקנים נהדרים כמו דירק נוביצקי שהוא אחד הגדולים בכל הזמנים. זה מדהים לראות את המשחק מתרחב כמו שהוא עכשיו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
טמיקה ג'ונסון שחקן NBA. ברני ארדוב
טמיקה ג'ונסון/ברני ארדוב

לצד שחקן הווריורס לשעבר, נמצאת גם אלופת WNBA, טמיקה ג'ונסון, שפרשה הקיץ ממשחק פעיל, "זאת חוויה שונה בשבילי, לא באתי לשחק אלא לנסות לבנות גשרים בין תרבויות. אני רואה צד אחר של המשחק", סיפרה הרכזת נמוכת הקומה והתייחסה לאיך רואים את המשחק בארצות הברית, ולהתפתחו שת הל-WNBA, "ה-WNBA בעונתו ה-20, ועושים את השיחה הזאת בכל שנה, הליגה מתקדמת בכיוון הנכון, יש עוד הרבה דברים שצריכים להשתפר עד שנגיע למקום הנכון. בארצות הברית כולן רוצות לעשות ספורט. הן עם הרבה רצון להיות כוכבות WNBA, רצון להיות אצניות, ועם ההצלחה המדהימה של סרינה וויליאמס, כולן רוצות לשחק טניס. כדורסל זה ענף גדול לנשים בארצות הברית, ויש הרבה מאוד נשים שזה החלום שלהן".

אורח נוסף שהגיע הוא ניל מאייר, שמנהל היום מסעות מסוג כזה של אנשי NBA לאירופה ולאפריקה, ובעבר היה עוזר מאמן בסן אנטוניו, קליבלנד, פוטרלנד והקליפרס, "מספר השחקנים הבינלאומיים שנכנסים לליגה גודל משנה לשנה. בשנה שעברה היו 100 שחקנים בינלאומיים, והשנה יהיו יותר מ-110, שזה שליש מהליגה. אפשר להסביר את זה לפי הפופולריות של המשחק, יש יותר מ-56 שחקנים אירופאיים, שהם ממש טובים. טוני פארקר, נוביצקי, פאו גאסול גרמו לאנשים להבין שאם אתה עובד אתה יכול להגיע לרמה הזאת. עומרי כספי הוא שחקן מצוין, שיחק בכמה קבוצות, אבל אתה רואה שהוא יכול לגרום לילדים להאמין שהם יכולים להגיע לרמה הזאת עם עבודה קשה. זה לא תמיד קל, אבל הוא התגבר על הכל והפך לשחקן מצליח".

טמיקה ג'ונסון. ברני ארדוב
צילום:/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully