וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד ההתעמלות יקים ועדה ציבורית, שתכריע בין המאמנת למתעמלות

15.7.2016 / 15:14

בצל טענות המתעמלות בנוגע לבעיטה של המאמנת אירה ויגדורצ'יק באחת מהן, הודיעה הנהלת האיגוד כי הוועדה תיבחן בימים הקרובים את המקרה. המתעמלות וההורים מתעקשים להדיח את ויגדורצ'יק

אירה ויגדורצ'יק מאמנת נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית. ניב אהרונסון
הוועדה תכריע. אירה ויגדורצ'יק/ניב אהרונסון

הנהלת איגוד ההתעמלות התנכסה היום (שישי) לישיבה בנושא נבחרת ההתעמלות האמנותית, זאת לאור הטענות כנגד המאמנת אירה ויגדורצ'יק, לפיהן בעטה באחת המתעמלות שלה בתחרות שנערכה בקאזאן לאחרונה. הישיבה התקיימה לאחר יומיים של פגישות ובירורים עם מאמנת הנבחרת, המתעמלות והורי המתעמלות.

הנהלת האיגוד החליטה בסיום הישיבה על הקמת ועדה ציבורית, שתבדוק בעשרת הימים הקרובים את הנושא, תכריע בסכסוך בין המתעמלות לבין המאמנת ותבחן את האפשרות להמשך הפעילות המשותפת בין הצדדים.

עם סיומם של המשחקים האולימפיים, בעוד קצת יותר מחודש, תדון הוועדה בגיבוש המלצותיה לגבי עקרונות וכללים מנחים בכל הנוגע להתנהלות עתידית של הנבחרת באיגוד. ההמלצות יוגשו להנהלת האיגוד, כאשר בראש הוועדה תעמוד השופטת בדימוס נילי ארד, לשעבר נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, המשנה לפרקליט המדינה ומנכ"ל משרד המשפטים. חברי הוועדה הנוספים: אורלי פרומן (לשעבר מנכ"ל משרד התרבות והספורט), עו"ד חנוך קינן (בעל ניסיון רב בתחום הספורט, בורר במוסד לבוררות בהתאחדות לכדורגל) ואסתר רוט שחמורוב, או ספורטאי/ת אולימפיים לשעבר אחרים.

אירה ויגדורצ'יק מאמנת התעמלות. מגד גוזני
קיימת אפשרות להמשך שיתוף הפעולה בין ויגדורצ'יק למתעמלות?/מגד גוזני

לאורך כל היום, הרוחות בעולם ההתעמלות סערו. שעה בלבד לפני פתיחת הישיבה, העלה עורך הדין אמיר רוזנברג, שמייצג את ויגדורצ'יק, פוסט תקיף לפייסבוק: "עוד שעה וחצי תתכנס ישיבת הנהלת איגוד ההתעמלות לישיבה שהתוצאות שלה ידועות מראש. הם יסלקו את אירה ויגדורצ'יק מהדרך שלהם. התוצאה ידועה מראש, משום שהפרובוקציה לצורך סילוקה של אירה, הייתה ידועה כבר זמן רב. ראשי הוועד האולימפי, מיודעים זה זמן, על כך שבמהלך האימונים, מתרחשות כל מני התנהגויות מוזרות. פרובוקציות. הדיווחים הללו, הגיעו גם לאיגוד ההתעמלות. כולם הוזהרו. משהו רע קורה, שמסכן את נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית. רעל זורם בעורקים, הוא עתיד להגיע ללב. צריך לעשות מעשה".

רוזנברג המשיך וכתב: "והנה, ביום 9.7.2016, בחימום שלפני התחרות, נאלץ נציג הוועד האולימפי, שנוכח בחימום, לצאת לדקות ספורות, כי קיבל קריאה מאחת מחברות המשלחת, לבוא מיד ולסייע לה, משום שמעכבים אותה בכניסה בטענה שאין לה אישורי כניסה מתאימים. לפתע, פתאום באותה דקה ובאותן שניות בדיוק, בדרך פלא - מתעמלת אחת טוענת שאירה ויגדורצ'יק בעטה במתעמלת אחרת. ממש ממש באותו רגע שנציג הוועד האולימפי, נעדר מהאולם. איזו מקריות מדהימה! אלא, שבאותו שלב - ה"נבעטת" בכלל נבעתה לשמוע שהיא נבעטה. היא מכחישה. מי שאחראי על הפרובוקציה המתוכננת הזו, דואג להדליף את העניין לעיתונות: "ההורים של המתעמלת - מזועזעים". אז מתברר כי ההורים של המתעמלת בכלל בחו"ל, ואין להם שום קשר לעניין, ושום תלונה לא הוגשה על ידם, ולא על ידי ביתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עו"ד אמיר רוזנברג. מגד גוזני
דברים קשים. עו"ד אמיר רוזנברג/מגד גוזני

על מה שקורה בתקופה האחרונה הוסיף נציגה של ויגדורצ'יק: "ואז מתחיל משפט השדה הידוע לכולנו, במקום לבצע חקירה יסודית: האם ידעו בוועד האולימפי על פרובוקציות? מה עשו ומדוע לא עשו? האם ידעו באיגוד ההתעמלות? מדוע לא פעלו? זרקו את אירה - ויזרקו אותה היום בישיבת ההנהלה. ואם לא היום - אז עוד מעט. אבל התוצאה ידועה מראש. אז הגיעה השמועה שהכתה את מי שהעליל את העלילה הזו - בהלם: יש וידאו של החימום לפני התחרות. כך אמרה השמועה. מיד נערכת התכנסות וחושבים איך מתגברים על הבעיה - אירה הולכת לנצח. יש וידאו. הרעיון שעולה מהיר: אנחנו נספר לראשי האיגוד שבכל האימונים שלנו אירה בועטת. אלימות. מכות. מי יוכל להוכיח שאנחנו לא אומרות אמת?"

"האיגוד, והוועד האולימפי חייבים לבצע בדיקת אמת יסודית. גם אם המחיר - לקרקע את הספורטאיות. אם יתברר כי הן טפלו האשמות שווא - אסור להן לצאת לייצג את ישראל באולימפיאדה. כדי להגיע לחקר האמת - ולא להמשיך במשפט שדה ובבדיקה מראית עין, חובה הייתה לבצע בדיקה יסודית לכל אחת מחברות הנבחרת לחוד. אח"כ לשלוח את כולן, כולל המאמנות והספורטאיות למכונת אמת. שם לשאול מה היה. האם היה. האם מישהו נתן הנחיות? האם יש מאמנת, עסקנית בזכר או בנקבה שפנו אלייך הספורטאית ודרשו ממך לעשות פרובוקציה כזו וכזו? האם הוועד האולימפי ו/או מי מטעמו, ידעו בזמן אמת, כי מישהו זומם משהו רע, וכו' וכו'. אבל - אל דאגה. בדיקת אמת לא תהיה כאן. הפוליטיקאים, ומי שיש לו מעט ניסיון כבר יודע, עשויים להחליט, וזה ניחוש פרוע, על יסוד הניסיון מול עסקנים פרועים עוד יותר, שמקימים ועדת חקירה/בדיקה וכל מיני מסי שפתיים מסוג זה", סיכם רוזנברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully