וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי איוניר: "תשאלו את אלברמן מי רצה לזרוק אותו ממכבי ת"א ומי השאיר אותו"

14.7.2016 / 13:40

"כשחתמתי בקרית שמונה, כבר היה לי חוזה כפרשן ביורו", "להגיד שלא הצלחתי במכבי ת"א, זה לא נכון. הטראומה היא שלא תכננתי לעזוב כל כך מהר", "מתי מכבי עלתה לבתים בליגה האירופית עם שישה שחקני בית?". מוטי איוניר חוזר לאמן אחרי חמש שנים ופותח את כל הפצעים. ראיון

סוכנות ג'יני

אחרי היעדרות של מספר שנים, בהן התרכז בפרשנות ומנוחה, חוזר העונה מוטי איוניר לאמן, בעירוני קרית שמונה. אלא שכבר בתחילת הדרך, ספג איוניר לא מעט ביקורות על כך שבמקום להיות על כר הדשא בפתיחת האימונים, הוא עבד כפרשן במשחקי היורו. כמה ימים בלבד לאחר שחזר והחל לעבוד עם שחקני הקריה, הוא כבר ימריא היום (חמישי) עם הקבוצה למחנה האימונים בסלובקיה.

אתה מרגיש בנוח עם זה שלא היית באימונים הראשונים?

"כשחתמתי בקרית שמונה, כבר היה לי חוזה כפרשן בטלוויזיה ביורו. כשישבתי לסגור עם איזי, אמרתי לו שיכולה להיות בעיה, כי אני עובד בחלק הראשון של ההכנה, כך שאיזי ידע מלכתחילה את כל הנתונים. דבר שני, שכל החכמולוגים יבינו אחת ולתמיד. אם הייתי חושב שאני עושה משהו לא בסדר, היינו מתחילים את האימונים למחרת היום בו חזרתי לארץ. אבל לא הייתה שום בעיה, כי התנהלנו בדיוק על פי התכנית. ארבעת או חמשת הימים הראשונים של ההכנה היו בנייה גופנית וכל האחריות הייתה על מאמן הכושר ערן שדו. החלק של הכדורגל בתוך התכנית הזו היה מאוד מזערי ותכננו אותו יחד, אני ותומר קשטן. בדיוק בשביל זה הגיע תומר להיות העוזר שלי. הוא מאמן לכל דבר והכל היה לפי התכנית".

חשבת שנעסוק בחזרה שלך לאימון ולא תצטרך לענות על שאלות מהסוג הזה?

"אתם מתעסקים בזה. אני לא. זה בכלל לא מעניין אותי. אתה חושב שאני קם בבוקר ורץ לקרוא מה כתבו עליי ומה אמרו עליי? אני מכיר את המדינה שלנו ויודע מה מחפשים בתקשורת. ברגע שהחלטתי לחזור לאמן, לקחתי בחשבון גם את הטוב וגם את הרע. הטוב הוא בדרך כלל עשרה אחוזים והרע, 90. זה מה שמחכה לי ואני חי עם זה בשלום".

מוטי איוניר מאמן עירוני קרית שמונה. סוכנות ג'יני
לא מתרגש מהביקורות. איוניר באימון הראשון בקרית שמונה/סוכנות ג'יני

אתה מרגיש שאתה מכיר את ליגת העל אחרי חמש שנים שלא אימנת?

"בוודאי שאני מכיר. לא הייתי הפרשן של המשחק המרכזי ופרשן של צ'רלטון בעוד משחק אחד בכל שבוע? העבודה שלי כללה את הכדורגל הישראלי והאירופי. אני אדם זר בישראל? אני לא בטוח שאחרים ראו כמוני כל כך הרבה כדורגל ישראלי בשנים האחרונות".

היו אליך פניות מאז עזבת את מכבי תל אביב. למה דווקא קרית שמונה?

"מבחינתי זה היה בדיוק הדבר הנכון. היו לי הצעות בשנים שלא אימנתי, חלקן באמצע העונה וזה לא עמד בכלל על הפרק. היו גם הצעות אחרות, אבל לא הרגשתי שאני רעב ובשל לחזור. לקראת סוף העונה שעברה התחיל מין חשק כזה לחזור לאמן ובאופן מפתיע הגיעה ההצעה מקרית שמונה, שהתאימה בדיוק לחשיבה שלי, לחזור למקום שהוא קצת מחוץ להמולה התקשורתית ויש בו שקט לעבוד. אני רוצה לעסוק בכדורגל ולא במה שסביב. קרית שמונה, למעט העונה החולפת, הייתה בצמרת הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות ושני המאמנים האחרונים, רן בן שמעון וברק בכר, עשו שם דברים מאוד יפים והצליחו. האתגר מבחינתי הוא גדול".

אתה לא המאמן הראשון שלוקח לו הרבה מאוד זמן להתאושש אחרי חוסר הצלחה במכבי תל אביב. יש משהו במועדון הזה שמרים אותך לשמיים, אבל גם זורק אותך לרצפה.

"ראשית, חמש שנים בחוץ זה מספיק זמן להתאושש מכל טראומה כלשהי. שנית, מי שקובע אם הצלחתי במכבי זה אני ולא מי שכותב אם הצלחתי במכבי. יש הרבה דברים שעשיתי במכבי, שאף מאמן לא עשה ואף מאמן לא יעשה, אבל זה לא מעניין. אני יודע בדיוק למה מכבי תל אביב לא הגיעה בתקופתי לאן שהיא הייתה יכולה להגיע. נעשו טעויות בדרך, אבל להגיד שלא הצלחתי במכבי תל אביב, זה מבחינתי לא נכון".

אבל עובדה שאתה מדבר על טראומה.

"הטראומה שאני מדבר עליה לא קשורה להצלחה או לכישלון. הטראומה שאני מדבר עליה היא שאני לא תכננתי לעזוב אחרי זמן כל כך קצר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מוטי איוניר מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
טראומה במכבי תל אביב, אבל לא מהסוג שחשבתם/ברני ארדוב

אתה מרגיש שנעשה לך עוול על ידי מיטש גולדהאר או מישהו אחר?

"זה לא מעניין. עברו חמש שנים, אבל אם תזכיר לי את רשימת הפעמים שמכבי תל אביב הגיעה לשלב הבתים בליגה האירופית, כשהיא משחקת עם שישה שחקנים שגדלו במועדון שלה ועוברת קבוצה כמו פנאתינייקוס כדי להגיע לשלב הבתים, אני אשמח מאוד. או שתזכיר לי כמה שחקנים צעירים שאני העליתי לבוגרים נמכרו לאירופה, אני אשמח".

בוא תסגור אחת ולתמיד את סיפור גל אלברמן. כבר שנים אומרים עליך שרצית לזרוק אותו ממכבי תל אביב והנה הוא פורח שם ושותף לכל ההישגים בתקופת ג'ורדי קרויף.

"תשאלו את גל אלברמן מי רצה לזרוק אותו ממכבי תל אביב ומי השאיר אותו".

שחקן נוסף שהיו לך הרבה עניינים אתו הוא האריס מדוניאנין. אני מניח שלא התפלאת שדווקא אחרי שהחזירו אותו לקרית שלום, מכבי תל אביב לא זכתה באליפות.

"עניתי לך על אלברמן. מכבי תל אביב הייתה לפני חמש שנים והיא לא רלוונטית כרגע. עניתי על אלברמן כי זה היה חשוב לי. מעבר לזה, לא מעניין".

גל אלברמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מה קרה עם אלברמן?/ברני ארדוב

מאמנים שעבדו עם איזי שרצקי מספרים על מעורבות יתר וזה בלשון המעטה. יכול להיות שזה דווקא נוח לך, אחרי היעדרות כל כך ארוכה מאימון בליגת העל.

"אם הייתי מפחד מהמעורבות של איזי, לא הייתי מגיע לקרית שמונה".

אבל כשחוזרים לאמן אחרי חמש שנים לא צריך אוטונומיה מוחלטת?

"מי אמר שאין לי אוטונומיה מוחלטת? זכותו של איזי לדעת כל מה שקורה בקבוצה ויש לו זכות להחליט אם שחקן מסוים שאני רוצה מתאים למועדון שלו. אני מכבד את איזי והוא מכבד אותי ואני מקווה שנמצא את הדרך הטובה כדי שכל הדברים יעבדו כמו שצריך. איזי אמר בשיחה הראשונה בינינו שהוא החליט לקחת קצת צעד לאחור. אין שום דבר בטוח בכדורגל שלנו. אני לא תמים ולא נאיבי. אני רק יכול לקוות שהדברים יסתדרו ויעבדו על הצד הטוב ביותר".

קרית שמונה עוברת הרבה מהפכים מאז האליפות וגם הקיץ. אתה חושב שהסגל שיש לך מספיק כדי לא לחזור על מה שעברה הקבוצה בעונה שעברה?

"אני מאמין שכן. אנחנו בונים קבוצה על שחקנים רעבים, שרוצים להצליח ואני ממש לא פוחד מצעירים, שהם יותר אלמונים. אנחנו יוצאים למחנה אימונים ואחריו נדע אם אנחנו מספיק טובים או שחסר לנו משהו, למעט חלוץ שנצרף בוודאות, אולי עדן בן בסט ואולי חלוץ זר, אני לא רואה אותנו מצרפים עוד שחקנים, אבל אם תהיה הפתעה לרעה במחנה, הכול פתוח".

היו לא מעט שאמרו שאם היית מאמן כמו שאתה פרשן, היית אחד הטובים בארץ.

"מחמיא לי שאנשים נהנים מהפרשנות שלי, אבל אני חוזר עכשיו לאמן וחובת ההוכחה עליי. אני צריך לעשות עבודה טובה ולהצליח. אני בא עם אנרגיות חדשות. יותר מנוסה, יותר מבוגר ויודע מה הטעויות שעשיתי בעבר. אני צריך להשתנות בכל מה שקשור לפתיל קצר. אני מקווה שעשיתי את העבודה הנכונה בשביל להצליח. יכול להיות שתהיה הצלחה גדולה ויכול להיות ששוב לא אממש את החלומות שלי ואצטרך לחשוב מה לעשות עם כל התחום של הכדורגל. אבל מה שבטוח, אני בא עם המון רצון ואנרגיות להצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully