וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובי ריבלין אירח את המשלחת האולימפית: "אתם נותנים לנו תקווה"

13.7.2016 / 11:07

רגע לפני היציאה לריו, משלחת הספורטאים התארחה בבית הנשיא שאמר: "בטוח שתביאו מדליות". לפני כן נערך טקס לחללי מינכן 1972. אילנה רומנו, אלמנתו של יוסף, "מרגש שיהיה טקס לזכרם"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח לפני הצהריים במשכן הנשיא את המשלחות האולימפית והפראלימפית לריו. האירוע נפתח בדקת יזכור לחללי אולימפיאדת מינכן 1972. ריבלין אמר לחברי המשלחות: "אני בטוח שתביאו מדליות מריו. אתם אלו שנותנים לנו תקווה. עבדתם ימים ולילות והשקעתם הכול כדי להגיע לרגע הזה וכולנו מאמינים בכם".

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה לנוכחים: "תושבי כל המדינה יצפו בכם כשתהיו שם בריו. יביטו בכם בגאווה וילוו אתכם במסע".

נשיא המדינה ראובן ריבלין בביקור של הוועד האולימפי. יוסי ציפקיס
ראובן ריבלין בביקור המשלחת/יוסי ציפקיס

לראשונה במשחקים האולימפיים יכבד הוועד האולימפי הבינלאומי את זכר י"א חללי מינכן 1972 כאשר ב-3 באוגוסט, יומיים לפני פתיחת האולימפיאדה, יערך טקס לזכר הקורבנות בכפר האולימפי בריו. לא מדובר בטקס הקבוע הנערך מדי ארבע שנים על ידי הוועד האולימפי הישראלי, אלא כאמור בהכרה בינלאומית, הרבה בזכות נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס בך שהינו גרמני, וכנראה שהיה לו חשוב לסגור את המעגל גם מאחר שטבח הספורטאים אירע על אדמת גרמניה.

במסגרת הטקס תובא אבן זכרון מאולימפיה שביוון והיא תונח על אנדרטה בכפר האולימפי. האבן תועבר בעוד ארבע שנים לטוקיו שם תיערך האולימפיאדה בשנת 2020 וטקס זכרון דומה יערך. "זו היתה וייה דולורוזה אבל אחרי 44 שנים הצלחנו במאבקנו והיקירים שלנו יזכו לכבוד המגיע להם", סיפרה אנקי שפיצר אלמנתו של מאמן הסייף אנדרי שפיצר אשר נרצח באותה תקרית נוראה. שפיצר, שהגיעה הבוקר לטקס המסורתי בגן הי"א בתל אביב, סיפרה כי המאבק של המשפחות עדיין לא הושלם. "אנחנו עדיין רוצים את דקת הדומייה בטקס הפתיחה אבל גם מה שהשגנו אחרי הרבה שנים של התעלמות הוא דבר גדול", אמרה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אילנה רומנו בטקס לזכר חללי הי"א. מגד גוזני
"זו היתה וייה דולורוזה". אנקי שפיצר/מגד גוזני

מנכל הוועד האולימפי גילי לוסטיג אמר בפתיחת הטקס בו השתתפו כל חברי המשלחת: "הגענו לכאן כדי לחלוק כבוד לזכרם. אנחנו נמשיך לייצג אותם, בכל פעם שהדגל יעלה על התורן ובכל פעם שספורטאי ישראלי יופיע במשחקים האולימפיים".

חברת הנהלת הוועד האולימפי יעל ארד שהקדישה את המדליה בה זכתה באולימפיאדת ברצלונה ב-92 לזכר הי"א ריגשה את הספורטאים כשאמרה בטקס: "11 נרצחי מינכן נסעו בדיוק כמוכם כדי להתחרות במשחקים. הם נרצחו ואיתם החלום התמימות והטוהר. צמרת הספורט הישראלי נגדעה ברגע. זה היה פשע בלתי נסלח, אבל הוכחנו שהספורט הישראלי לא נדחק ולא נמחק".

טקס של המשלחת האולימפית לזכר חללי הי"א. מגד גוזני
המשלחת הישראלית בטקס הזכרון/מגד גוזני

אילנה רומנו, אלמנתו של יוסף ז"ל, שייצגה את המשפחות בטקס, סיפרה בהתרגשות: "הפעם, אני שמחה שהוועד האולימפי הבינלאומי יקיים טקס רשמי לזכרם, זה חלום שהתגשם ועכשיו החללים יכולים באמת לנוח על משכבם. זה יום שמח ומאושר לראות את המשלחת הזו כאן, זה מרגש ומספק ולתפארת מדינת ישראל. אתם מוכיחים לעולם כולו שאנחנו נמשיך להשתתף במשחקים האולימפיים ואתם ממשיכים את מורשתם של י"א החללים לדורי דורות. ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו".

מיננקו, קרויטר, דרוז'ון ודריגול/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully