וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה באתלטיקה: חנה קנייזבה מיננקו זכתה במדליית כסף

10.7.2016 / 19:50

הישג נהדר לסגנית אלופת העולם בקפיצה משולשת, שהגיעה למקום השני בתחרות באמסטרדם עם 14.51 מטרים: "עוד לא מעכלת מה שעשיתי. לפני חודש הייתי במקום לא טוב, היה לי קשה לחזור לעצמי"

חנה קנייזבה מיננקו קופצת משולשת ישראלית עם פטריסיה מאמונה. AP
הישג מרשים. קנייזבה מיננקו/AP

לא רק סגנית אלופת העולם: קופצת המשולשת, חנה קנייזבה מיננקו, סיימה במקום השני באליפות אירופה באתלטיקה הנערכת בימים אלו באמסטרדם, כשקבעה 14.51 מטרים (תוצאת השנה שלה) ובכך זכתה במדליית הכסף. מיננקו הוליכה ברוב שלבי התחרות, אך הקופצת הפורטוגלית, פטריסיה מאמונה, עברה אותה בקפיצתה האחרונה כשקבעה 14.58. על זכייתה תקבל הקופצת מענק כספי של 28 אלף ש"ח מהוועד האולימפי ומשרד הספורט.

"אני עוד לא ב-100 אחוז כושר ולכן היה לי קשה אבל אני שמחה שאני חוזרת לעצמי וזה נותן לי המון ביטחון", אמרה קנייזבה מיננקו. "רציתי לזכות במדליית זהב ולשמוע את התקווה. אני עוד לא מעכלת מה שעשיתי ואני מאושרת על מדליית הכסף. לפני חודש הייתי במקום אחר, מקום לא טוב. היה לי קשה מאוד לחזור לעצמי וסבלתי הרבה מאוד. כולם אמרו לי, חנה מה שיש לך לא הלך לאיבוד זה יבוא זה יחזור. היה מגיע לי לזכות במקם ראשון אבל גם מדלייה על מקום שני זה טוב".

אל הגמר הגיעו 12 קופצות, כשלאחר שלוש קפיצות, שמונה הטובות ביותר נשארו בתחרות וקיבלו שלוש קפיצות נוספות. מיננקו, שפסלה בשתי הקפיצות הראשונות שלה, הייתה חייבת להתברג בשמונה הראשונות כדי להמשיך בתחרות וכך היא אכן עשתה.

כזכור, הקופצת בת ה-26 קבעה תוצאה של 14.23 מטר וזו הספיקה לה בשביל לעלות לגמר בקלות יחסית. אגב, שיאה העונתי של קנייזבה-מיננקו עומד עם 14.25 מטר. תחרות הגמר תתקיים ביום ראשון החל מהשעה 17:25.

קנייזבה-מיננקו נחשבת לבכירה בין אתלטי ישראל ולתקווה גדולה למדליה בתחרות ואולי אפילו במשחקים האולימפיים בעוד פחות מחודש. בשנה שעברה היא זכתה במדליית ארד באליפות אירופה וכמובן שגם במדליית הכסף באליפות העולם שנערכה בבייג'ינג.

חנה קנייזבה מיננקו קופצת משולשת ישראלית. AP
הפסידה זהב בקפיצה האחרונה. מאמונה עם מיננקו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully