וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם הטניס מצדיע לסרינה וויליאמס: "היו לי לילות נטולי שינה". כל השיאים

המדורגת 1 בעולם חגגה זכייה שביעית בווימבלדון אחרי 5:7, 3:6 על קרבר, השתוותה לגראף, ניפצה שיאים, הודתה ש"זו הקלה גדולה", והתייחסה למתח הגזעי בארה"ב: ""אני מרגישה שכל מי שבצבע שלי נמצא ברמת סיכון גבוהה יותר". כל המספרים והנתונים

סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית (שמאל) עם אנג'ליק קרבר. רויטרס
קרבר וסרינה בסיום/רויטרס

סרינה וויליאמס זכתה היום (שבת) בווימבלדון. האמריקאית, המדורגת מספר אחת בעולם, ניצחה 5:7, 3:6 את אנג'ליק קרבר, המדורגת רביעית. וויליאמס זכתה בתואר גרנד סלאם מספר 22 בקריירה שלה והשוותה את כמות הזכיות של שטפי גראף. אגב, סרינה זכתה גם בטורניר הזוגות עם אחותה ונוס אחרי שניצחו 3:6, 4:6 את טימאה באבוש וירוסלבה שבדובה הקזחית. בכך השלימה סרינה יום מוצלח עם שני מיליון ליש"ט זכייה בטורניר היחידות ועוד 175 אלף ליש"ט מהזוגות (350 אלף ליש"ט לשתיהן ביחד).

סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית. רויטרס
סרינה וויליאמס עם ה-22 שלה/רויטרס

המספרים

* סרינה עכשיו השוותה את מספר הזכיות של שטפי גראף בתארי גרנד סלאם עם 22, רק מרגרט קורט מובילה אותן עם 24.

* סרינה וויליאמס (304) רחוקה שני ניצחונות בטורנירי גרנד סלאם ממרטינה נברטילובה, לה יש 306 ניצחונות.

* לסרינה זהו תואר שביעי בווימבלדון (2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2015 ו-2016), והשתוותה לשטפי גראף ודורותי למברט צ'יימברס, שזכו אף הן בשבעה תארים על הדשא הלונדוני. למרטינה נברטילובה יש תשע זכיות בווימבלדון. לכריס אברט יש שבע זכיות ברולאן גארוס.

* זהו לא רק תואר הגרנד סלאם ה-22 של סרינה, אלא גם הפעם ה-22 שהיא מגיעה כמדורגת מספר אחת בעולם לטורניר גרנד סלאם (המאזן שלה עומד על 12 זכיות מ-22 פעמים).

* המאזן של סרינה במשחקי גמר גרנד סלאם עומד עכשיו על 6:22 (שני הפסדים מול ונוס וויליאמס, אחד מול מריה שראפובה, מול סמנתה סטוסור, אנג'ליק קרבר וגרבינייה מוגורוסה).

* בגיל 34 ו-287 ימים, סרינה היא הטניסאית המבוגרת ביותר שזוכה בתואר גרנד סלאם בעידן המודרני.

* סרינה היא גם הטניסאית המבוגרת ביותר המדורגת ראשונה בעולם (קבעה את השיא כשחזרה לפסגה ב-18 בפברואר 2013).

* סרינה היא הטניסאית עם הפער הכי גדול בהיסטוריה בין הזכייה הראשונה שלה בגרנד סלאם לאחרונה (16 שנים ועשרה חודשים בין אליפות ארה"ב 1999 לווימבלדון הנוכחי). לכריס אברט ונברטילובה היה פער של 12 שנה.

* כעת לסרינה יש 9 תארי גרנד סלאם אחרי גיל 30, הכי הרבה בפער גדול מכולן (למרגרט קורט ונברטילובה יש 3). בהשוואה ל-22 של שטפי גראף: בגיל העשרה לגרמנייה היו 6 זכיות לעומת 1 של סרינה, בשנות ה-20 לחייה לסרינה 12 מול 16 של גראף, בשנות ה-30 לחייה לסרינה יש 9 גביעים מול 0 של גראף.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סרינה וויליאמס, אנג'ליק קרבר, גמר ווימבלדון. רויטרס
שתי הפינליסטיות. קרבר ו-וויליאמס/רויטרס

סרינה וויליאמס אמרה בסיום: "זו הרגשה נהדרת להיות כאן. אני מודה לאל, למשפחה שלי, לכולם. אני אוהבת לשחק מול אנג'ליק, היא יריבה נהדרת, שמוציאה ממני את הטניס הטוב ביותר שלי. ומחוץ למגרש היא אדם נהדר, חייכנית ועושה לי טוב. היה מאוד קשה השנה, הפסדתי לשתי יריבות נהדרות בגמרי הגרנד סלאם הקודמים והיה קשה שלא לחשוב על התואר ה-22. אני מאוד אוהבת לשחק פה במגרש המרכזי, בעיקר עם אחותי ואחזור בהמשך היום לגמר הזוגות. אני מאוד נרגשת".

אנג'ליק קרבר סיכמה: "ברכות לסרינה. את אלופה נהדרת ואדם נהדר. תמיד כבוד לשחק מולך. שיחקת מצוין ומגיע לך. ההרגשה לשחק במגרש המרכזי היא נפלאה, זה כבוד גדול עבורי. אני רוצה להודות לצוות שלי, אתם מדהימים. אתם תמיד תומכים בי, לפעמים אני לא קלה, אבל אתם תמיד מאמינים בי".

לאחר מכן, במסיבת העיתונאים, סרינה כבר דיברה בצורה גלויה יותר על הסיפוק מהזכייה. "ללא ספק היו לי כמה לילות בלי שינה, אם להיות כנה", אמרה בנוגע לתואר ה-22, אותו פספסה בשני גמרים רצופים, "להגיע כל כך קרוב, להרגיש את זה, ולא להצליח לזכות בגביע... אבל אתם יודעים, עכשיו זה הופך את הזכייה למתוקה יותר, כשאני יודעת כמה קשה עבדתי בשביל זה. זו הקלה גדולה".

סרינה איבדה את הדומיננטיות שלה בתקופה האחרונה, אחרי שהפסידה בחצי גמר אליפות ארה"ב לרוברטה וינצ'י, ובגמרים של אוסטרליה לקרבר וברולאן גארוס למוגורוסה. "לטורניר הזה הגעתי במצב שונה, במלבורן חשבתי ששיחקתי טוב, אבל למען האמת אנג'ליק שיחקה נהדר, היא הייתה טובה יותר. כך שידעתי שהפעם אני פשוט צריכה להיות רגועה יותר, לשחק בביטחון, להראות האת הטניס ששיחקתי לאורך העשור האחרון".

אחרי שסרינה זכתה בשמונה הנקודות של המשחק ונשכבה על הדשא בהתרגשות, גם קרבר הודתה ש"נתתי היום את כל מה שיכולתי, אבל סרינה פשוט הגישה בצורה אדירה. ניסיתי הכל אבל היא הייתה ראויה לניצחון. זה לא אני שהפסדתי, זו היא שניצחה".

ומה לגבי השוואת השיא של מרגרט קורט, עם 24 גרנד סלאמים? "לא, לא אכנס לדיון הזה", אמרה סרינה, "למדתי הרבה מה-22, למדתי לא להתעסק בדיונים האלה ובשיחות האלה, אני פשוט צריכה לשחק טניס, זה מה שאני עושה הכי טוב".

בהמשך, נשאלה האמריקאית על האלימות הגואה במולדתה, שם נורו למוות השבוע שני שחורים על ידי שוטרים ולאחר מכן, נרצחו חמישה שוטרים על ידי צלפים במהלך הפגנת מחאה. וויליאמס, שמעולם לא התביישה בדעותיה, אמרה: "אני מרגישה שכל מי שבצבע שלי נמצא ברמת סיכון גבוהה יותר. יש לי אחיינים ולפעמים אני חושבת האם אני צריכה להתקשר אליהם ולומר להם 'אל תצאו החוצה' ושיכול להיות שאם תיכנסו למכונית שלכם, זו הפעם האחרונה בה אראה אתכם. זה מאוד מטריד, כי זה יהיה אסון אם זה יקרה. הם ילדים מאוד טובים. אני לא חושבת שהפיתרון הוא להמשיך לירות בגברים השחורים הצעירים שלנו בארצות הברית, או בשחורים בכלל. זה רע מאוד".

וויליאמס הוסיפה: "כמובן שאלימות היא לא הפיתרון לזה. הירי בדאלאס היה מאוד עצוב. לאף אחד לא מגיע למות, לא משנה מאיזה צבע הוא או מאיפה הוא בא. כולנו בני אדם ולמדנו שאנחנו צריכים לאהוב זה את זה. יידרש הרבה חינוך והרבה עבודה, אני חושבת, כדי להגיע למקום טוב יותר. אני חושבת שבאופן כללי המצב מאוד עצוב, בעיקר עבור מישהי כמוני. כואב לי מאוד לראות את זה קורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully