וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל: סרביה וקרואטיה עלו לריו, צרפת נגד קנדה בגמר במנילה

הסרבים התעללו בפורטו ריקו מהפתיחה והבטיחו את מקומם בריו עם ניצחון 77:108. הקרואטים הדיחו את האיטלקים בטורינו אחרי ניצחון בהארכה 78:84. צרפת וקנדה יאבקו על הכרטיס האחרון לאולימפיאדה

גארד נבחרת סרביה בוגדן בוגדנוביץ'. GettyImages
26 נקודות שלו וכרטיס לריו. בוגדן בוגדנוביץ'/GettyImages

הטורניר הקדם אולימפי, שנערך בשלושה מוקדים שונים הגיע הערב (שבת) לרגעי השיא שלו כאשר סרביה השיגה את הכרטיס הראשון לריו בזכות ניצחון אדיר בגמר בבלגרד על פורטו ריקו 77:108. קרואטיה הדיחה את איטליה עם ניצחון דרמטי בהארכה 78:84. במקביל נערכו היום חצאי הגמר במנילה, בירת הפיליפינים, שקבעו כי על הכרטיס האחרון ייאבקו נבחרות צרפת וקנדה.

במשחק הגדול ביותר במעמד עד כה גברה קרואטיה על איטליה בטורינו 78:84, בתום הארכה. הקרואטים שלטו במשחק שהתארך בעקבות בעיה בשעונים באולם. 17 נקודות של בוגדנוביץ' במחצית הראשונה הובילו את נבחרתו ליתרון 34:39 במחצית. השליטה הקרואטית המשיכה עד לרבע האחרון, כשדריו שאריץ' העלה אותם ליתרון 55:63, 5 דקות לסיום, אלא שמרקו בלינלי החזיר את האיטלקים עד ליתרון, דקה וחצי לסיום. קרונוסלב סימון הנהדר קיבל הזדמנות לתת לנבחרתו יתרון 3, 20 שניות לסיום, קלע רק פעם אחת, וניקולו מלי בטיפ אדיר השווה ל-70:70, 5 שניות לסיום. במהלך האחרון בזמן החוקי פספס בוגדנוביץ' הזדמנות לניצחון והמשחק נכנס להארכה. בתוספת הזמן סימון ובוגדנוביץ' הפציצו מבחוץ, האיטלקים החטיאו שלשות פנויות, ונשארו מחוץ לריו.

בויאן בוגדנוביץ' הוביל את קרואטיה עם 26 נקודות למרות 6 מ-19 בלבד מהשדה, קרנוסלב סימון הוסיף 21 ודריו שאריץ' הפציץ 18 נקודות לצד 13 ריבאונדים. את השחקנים של אטורה מסינה, שנותר מאוכזב נורא, הוביל מרקו בלינלי עם 18 נקודות, אנדראה ברניאני קלע 4 נקודות בלבד.

סרביה הייתה הראשונה לעלות לריו אחרי שהתעללה בפורטו ריקו עם ניצחון 77:108 בבלגרד. הסרבים גמרו את המשחק כבר ברבע הראשון כשיצאו לריצת 0:24, ומאז לא ירדו מיתרון 20 הפרש, כשבחלקים רבים של המשחק היו קרובים ליתרון כפול מכך. הנבחרת של סשה ג'ורג'ביץ' קלעה ב-12 מ-25 מחוץ לקשת, כשמעל כולם היו שניים - בוגדן בוגדנוביץ' עם 26 נקודות ו-6 מ-10 מחוץ לקשת, וניקולה יוקיץ' עם 23 נקודות ו-8 ריבאונדים. את פורטו ריקו, שהגיעו קרוב מאוד לבאר, אבל לא באמת היו קרובים לעלייה, הוביל ג'יי ג'יי בראה עם 22 נקודות.

טריסטן תומפסון שחקן נבחרת קנדה בכדורסל. AP
יפגוש את צרפת בגמר. תומפסון/AP

צרפת לא התעלתה עד כה בטורניר, וידעה כי טורקיה היא משוכה לא פשוטה בחצי הגמר במנילה. המחצית הראשונה הייתה עוד צמודה, כשהצרפתים ירדו ביתרון 30:37 מול הנבחרת של עתמאן, אלא שהטורקים לא באמת היו קרובים לקאמבק, וצרפת ברחה להפרש של 18 נקודות ברבע האחרון בדרך לניצחון 63:75. תומאס הרטל הוליך את קלעי צרפת עם 17 נקודות, נאנדו דה קולו הוסיף 13 וטוני פארקר הסתפק ב-2 נקודות בלבד. בטורקיה הצטיין עומר אשיק עם 19 נקודות.

בחצי הגמר הראשון בפיליפינים ניצחה נבחרת קנדה 72:78 את ניו זילנד, בתום קרב עיקש. המשחק נפתח בקצב גבוה ובסיום הרבע הראשון הובילו הקיוויז 23:25. בהמשך, המשחק דעך מעט, אך נותר צמוד ממש עד לשניות האחרונות, שם הנבחרת הצפון-אמריקאית עמדה טוב יותר בלחץ וסידרה לעצמה מקום בגמר. קורי ג'וזף המשיך לככב במדי קנדה עם 23 נקודות, בעוד טריסטן תומפסון מסיים עם 13 ו-10 ריבאונדים. קורי וובסטר צלף 21 לניו זילנד המאוכזבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully