וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פרשת העלמת המס: ליאו מסי נידון ל-21 חודשים בכלא

כוכב ברצלונה ואביו חורחה הורשעו בהעלמת 4.1 מיליון יורו וספגו בבית הדין בקטאלוניה מאסר ממושך. למרות זאת, עונשו של מסי צפוי להיות מומר בקנס בהתאם לתקנות בספרד. השחקן הודיע שיערער

AP

חדשות מפתיעות מספרד: בעיתון הספרדי 'אל פריודיקו' דווח היום (רביעי) כי ליאונל מסי ואביו חורחה נידונו ל-21 חודשי מאסר בעקבות שלל עבירות מס שביצעו בין 2007 ל-2009. כוכב ברצלונה ואביו מואשמים בכל שהעלימו מס בגובה 4.1 מיליון יורו. למרות העונש הקשה, בספרד מעריכים כי מסי לא ירצה מאסר, אלא עונשו יומר במאסר על תנאי ובקנס, משום שעל פי התקנות במדינה לא ניתן לשלוח אדם למאסר בעבירות מס אם נידון למאסר של פחות משנתיים. בנוסף לעונש המאסר, הושת על מסי קנס בגובה שני מיליון יורו בגין שלוש עבירות מס שונות. אביו נקנס ב-1.5 מיליון יורו, אך גם הוא לא צפוי לרצות את עונשו בכלא. ייתכן שמסי ואביו יערערו לבית הדין הגבוה בקטאלוניה, אולם בספרד מטילים בכך ספק לאור העובדה שהעונש מבטיח שלא ישהו בכלא. השחקן הודיע בשעות הערב שהוא יערער על העונש.

העונש המירבי על עבירות מהסוג הזה הוא מאסר של 22 חודשים, אבל בספרד נהוג להמיר עונשים של פחות משנתיים מאסר, לעונשים אחרים כל עוד מדובר בעבריינים לא אלימים. המשפט של מסי ואביו החל לפני כמה חודשים בתום חקירה ארוכה שארכה שלוש שנים. החשד הוא שחלק מהכנסות שהגיעו מזכויות יוצרים ופרסום, ולא דווחו. לדברי התובע, מיליוני יורו הועלמו באמצעות חברות קש באורוגוואי, בליז, שוויץ ובריטניה.

מסי כבר עמד למשפט ב-2013 בגין חשד לעבירות דומות ואז שילם כופר בסך חמישה מיליון יורו. רשויות המס בספרד חוקרות גם את חבריו של מסי לברצלונה, ניימאר, חאבייר מסצ'ראנו ואדריאנו.

ליאונל מסי ביציאה מבית המשפט. AP
עונש קשה. מסי/AP

במהלך הדיון הראשון בנושא אמר מסי לשופט: "אני שחקן כדורגל וזה מה שאני עושה. חתמתי על המסמכים עם אבי ואנחנו החלטנו ביחד כי עורכי הדין יקבלו תשלום על העסקאות. הדבר היחיד שאותו אני כן יודע הוא שחתמתנו על עסקאות עם מספר ספונסרים. כתוצאה מזה קיבלתי כסף על פרסומות, תמונות ועוד דברים. אני לא יודע כמה כסף שולם לי ולאן הוא הלך", שלב העדויות נגד הפרעוש ארך כארבע שעות והבשורה הגדולה על פי התקשורת הספרדית היא כי מסי לא ירצה זמן בכלא.

חורחה מסי הצהיר: "אני לא חושב שיש נחיצות לעדכן את ליאונל בכל מהלך קטן שקורה". בנוגע להאשמות על חברות קש בפנמה משפחת מסי הכחישה את קיומים. עורך דינה של משפחת מסי הוסיף: "ליאונל לא מעורב בכל ההחלטות סביב העסקים של משפחת מסי. הוא מגיע אך ורק כדי לחתום על המסמכים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ליאונל מסי ביציאה מבית המשפט. AP
נראה המום. מסי/AP
ליאונל מסי בבית המשפט. רויטרס
שומע את הבשורה. מסי/רויטרס
ליאונל מסי בבית המשפט. רויטרס
וביציאה מבית המשפט. מסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully