וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבעו חצאי גמר הנשים בווימבלדון: סרינה - וסנינה, קרבר- ונוס

המדורגת ראשונה ניצחה בשתי מערכות את פאבליוצ'נקובה ותפגוש את הפתעת הטורניר שדרסה את ציבולקובה. הגרמנייה גברה 5:7, 6:7 (2) על סימונה האלפ, האמריקאית עצרה את מסע הקסם של שבדובה

טניסאית גרמנייה אנג'ליק קרבר. רויטרס
שרדה מותחן. קרבר/רויטרס

ארבעת רבעי גמר הנשים התקיימו היום (שלישי) כאשר ההפתעה הגדולה הגיעה מכיוונה של אלנס וסנינה שגברה על דומיניקה ציבלוקובה. האחיות וויליאמס העפילו שתיהן, ונוס לאחר ניצחון על ירוסלבה שבדובה וסרינה לאחר שגברה על אנסטסיה פאבליוצ'נקובה. אנג'ליק קרבר עלתה גם היא בעקבות ניצחון על סימונה האלפ. כמו כן, ברדיך העפיל לרבע הגמר לאחר שניצח את המערכה החמישית בדרבי הצ'כי מול ייז'י וסלי לאחר שהמשחק הופסק אתמול.

חצאי גמר הנשים:

אנג'ליק קרבר (גרמניה, 4) - ונוס וויליאמס (ארה"ב, 8)
סרינה וויליאמס (ארה"ב, 1) - אלנס וסנינה (רוסיה)

סימונה האלפ (רומניה, 5) - אנג'ליק קרבר (גרמניה, 4) 7:5, 7:6 (2)

המפגש היחיד בשלב הזה בין שתי טניסאיות מהעשירייה הראשונה הבטיח הרבה ואף קיים. המשחק היה הפכפך וכלל 13 שבירות מתוך 24 משחקונים. האלפ, שהגיעה אחרי ניצחונות על פרנצ'סקה סקיאבונה הוותיקה, קיקי ברטנס ומדיסון קיז, רצתה לשחזר את הישג השיא שלה מלפני שנתיים אז העפילה לחצי הגמר, אך קרבר הייתה זו שרשמה את ההישג לראשונה בקריירה שלה. זה היה ניצחונה השני ברצף של הגרמנייה אחרי שלושה הפסדים להאלפ.

אחרי מערכה ראשונה בה המומנטום עבר מצד לצד, הצליחה קרבר לשבור לניצחון בזכות שגיאה כפולה של האלפ. חמשת המשחקונים הראשונים של המערכה השנייה הלכו לכיוון המגישה ואז החל רצף שבירות. תחילה שברה קרבר ועלתה ל-2:4, אך האלפ נאבקה ושברה חזרה רק כדי להכנע פעם נוספת במשחקון ההגשה שלה ולצפות בגרמנייה מגישה לניצחון במשחק. האלפ לא נלחצה, שברה פעם נוספת ושברה את רצף השבירות בדרך ל-5:5 ולשובר שיוויון, אותו ניצחה קרבר בדרך לחצי הגמר מול המנצחת בין ונוס וויליאמס לירוסלבה שבדובה.

טניסאית אמריקאית ונוס וויליאמס. רויטרס
רוצה זכייה שישית. ונוס/רויטרס

ונוס וויליאמס (ארה"ב, 8) - ירוסלבה שבדובה (קזחסטן) 6:7 (5), 2:6

הקזחית רשמה טורניר נהדר ובכל מקרה התעלתה מעל הישג השיא שלה בווימבלדון שעמד על שמינית הגמר, אך מסע הקסם שלה, במהלכו ניצחה ארבע שחקניות המדורגות מעליה, תם. האמריקאית הוותיקה, שזכתה חמש פעמים בעבר בטורניר (האחרונה ב-2008) וגברה בסיבוב הקודם בשתי מערכות על קרלה סוארס נבארו המצוינת המשיכה את הטורניר המצוין שלה עם ניצחון במשחק הראשון אי פעם בין השתיים.

במערכה הראשונה כל אחת הצליחה להשיג שבירה אחת וגם שובר השיוויון היה צמוד, אך הניסיון של ונוס העניק לה ניצחן במערכה. השנייה נפתחה בשלוש שבירות רצופות, כאשר האחות המבוגרת לביות וויליאמס הייתה הראשונה לשמור על הגשותיה ומשם לא הביטה לאחור בדרך לחצי הגמר מול אנג'ליק קרבר.

טניסאית אמריקאית סרינה וויליאמס. רויטרס
בדרך לזכייה שביעית? סרינה/רויטרס

סרינה וויליאמס (ארה"ב, 1) - אנסטסיה פאבליוצ'נקובה (רוסיה, 21) 4:6, 4:6

סרינה, שזכתה בטורניר בשנה שעברה, מחפשת זכייה שביעית על הדשא האנגלי והתקרב אחרי ניצחון יעיל מאוד. מתוך שש הפעמים שזכתה, פעמיים זה היה בק-טו-בק (2002-3 ו- 2009-10) והיא ממשיכה להיראות נהדר. המדורגת ראשונה בעולם הפסידה עד כה מערכה אחת בלבד בארבעה משחקים.

הרוסייה רצתה להפתיע ובהחלט הקשתה עלוויליאמס לה הפסידה בחמשת משחקי העבר ביניהן, אך האמריקאית שברה פעמיים הרגעים הכי נכונים מבחינתה, שתיהן במצב של 4:4 ובשני המקרים הגישה לאחר מכן לניצחון במערכה. בחצי הגמר היא תפגוש את המנצחת בין דומניקה ציבולקובה לאלנה וסנינה.

טניסאית רוסייה אלנה וסנינה. רויטרס
מסע הקסם נמשך. וסנינה/רויטרס

דומיניקה ציבולקובה (סלובקיה, 19) - אלנה וסנינה (רוסיה) 2:6, 2:6

ללא ספק הפתעת היום. הסלובקית,שנתנה טורניר יוצא מן הכלל בו הדיחה את ג'יני בושאר בסיבוב הרביעי והדהימה את המדורגת שלישית אגניישה רדוואנסקה נעצרה ברבע הגמר שזה גם הישג השיא שלה בטורניר. מנגד, נמשך מסע הקסם של וסנינה המפתיעה ששרדה בסיבוב הקודם מותחן של קרוב לשלוש שעות מול קטיה מקארובה ודילגה שלב אחד מעל הישג השיא שלה בטורניר, אותו רשמה ב-2009 בזכות ניצחון על אותה ציבולקובה.

וסנינה הגיעה חדה יותר, ועם שתי שבירות רצופות במערכה הראשונה פתחה פער שלרוסייה כבר היה קשה לסגור. המומנטום נמשך גם בפתיחת המערכה השנייה עם שתי שבירות של וסנינה ו-0:4 מהיר. משם הדרך להשלמת ההפתעה הייתה קצרה.

* בטורניר הגברים, תומאש ברדיך השלים את העפלתו לרבע הגמר. המדורג 10 בטורניר גבר בדרבי הצ'כי על ייז'י וסלי 6:4, 3:6, 6:7 (8), 7:6 (9), 3:6, כאשר המערכה החמישית והאחרונה הושלמה היום, לאחר שאמש הופסק המשחק הדרמטי בשל החשכה. בדריך יפגוש ברבע הגמר את הצרפתי לוקא פויאה (32).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully