וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דושאן איבקוביץ' הודיע על פרישה מאימון בגיל 72

אחד המאמנים הכי מעוטרים בתולדות הכדורסל האירופי הודיע כי לא ישוב אל מאחורי הקווים וכי אנדולו אפס, ממנה פוטר במהלך העונה, היא התחנה האחרונה בקריירה המפוארת שלו: "זו ההחלטה הכי קשה שקיבלתי בחיי"

הכדורסל האירופי נפרד מאחד המאמנים המעוטרים בתולדותיו: דושאן איבקוביץ' בן ה-72 הודיע היום (שישי) על פרישה מאימון אחרי 38 שנים, במהלכן צבר אינספור תארים. המאמן הסרבי המוערך, שפוטר במהלך העונה החולפת מאנדולו אפס, פרסם מכתב פרישה נרגש בו הודה כי "זו ההחלטה הכי קשה שקיבלתי בחיי".

"להיות מאמן פירושו לעבוד באינטנסיביות מדי יום ולקבל החלטות קשות על בסיס קבוע. ההחלטה הסופית שלי היא להפסיק לאמן", כתב. "אימון כדורסל לא היה רק חלק קטן בחיי, הוא היה כל חיי. זו הייתה מערכת יחסים הדדית שהזינה זו את זו, כל אחד הרוויח ממנה. אני רוצה להודות לכל מי שעבד לצידי לאורך השנים הללו, לכל מי שהעניק לי השראה. תמיד חשבתי עד כמה מוזר זה שיש שחקנים או מאמנים שאומרים שהם נוצרי בזכותי, אבל עכשיו הגיע הזמן לפנות את הבמה".

דושאן איבקוביץ' מאמן אנאדולו אפס. GettyImages
קריירה בת 38 שנים. איבקוביץ'/GettyImages

איבקוביץ' החל את קריירת האימון שלו ב-1978 כמאמן פרטיזן בלגרד, והמשיך לקריירה ענפה ומפוארת בשלל קבוצות ונבחרות, אך נקשר יותר מכל ליוון, המדינה בה אימן במשך עשורים רבים. בין היתר עבד באריס ופאוק סלוניקי, בפאניוניוס, א.א.ק אתונה וכמובן אולימפיאקוס, אותה הוליך לשתי זכיות באליפות אירופה בשנים 1997 ו-2012. פרט לזכיות במפעל הבכיר ביבשת, איבקוביץ' הניף תארים בכל מפעל אפשרי. הוא זכה בגביע קוראץ' עם פרטיזן ב-1979, בגביע ספורטה עם א.א.ק אתונה ב-2000 וביורוקאפ עם דינמו מוסקבה ב-2006.

גם בנבחרות, כאמור, הוא גרף הצלחות מרובות. הוא הוליך את נבחרת יוגוסלביה לזכייה באליפות העולם ב-1990 ולשתי זכיות ביורובאסקט ב-1991 ו-1995. איבקוביץ' גם נחשב לסנדק של ז'ליקו אוברדוביץ', אותו גידל וטיפח עד שהפך לגדול מאמני היבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully