וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איריס שטרק: "חוסר השוויון התקציבי התקבע ואינו תואם למציאות של שוויון הזדמנויות"

28.6.2016 / 20:04

הועדה לקידום מעמד האישה דנה בבעיית תקצוב ליגת העל לנשים, ויושבת ראש מנהלת הליגה נשאה דברים מקרב ליבה. סואץ-קרני: "המאבק בשבילנו ובשביל הדור שאחרינו"

אלי רבי מאמן מ.ס. אשדוד. מגד גוזני
"אם האנשים שהמדינה ממנת אותם ונותנת להם שכר, לא יכולים לדאוג לחלק שווה מהעם, הם פשוט נכשלים בתפקידם". אלי רבי/מגד גוזני

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, בראשות ח"כ עאידה תומא-סלימאן דנה היום (שלישי) בבעיית תקצוב ליגת העל לנשים בכדורסל. בפתיחת הדיון הציגו נציגי מנהלת ליגת העל לנשים נייר עמדה בו פירטו כי מנהלת ליגת העל לגברים מקבלת מהרשויות פי 28 יותר כסף ממנהלת ליגת העל לנשים. כמו כן הוצגו הפערים בשכר בין שחקנים גברים לנשים ובין תקציבי קבוצות הגברים לנשים. כזכור, מספר הקבוצות בליגת העל לנשים הלך וירד בשנים האחרונות ועמד בעונה שעברה על שמונה בלבד.

"הספורט הוא עוד אחד המחוזות בו נשים נלחמות לנפץ את השליטה הפטריארכלית. שנים רבות נשים הודרו מענפי ספורט תחרותיים פופולאריים, ונדחקו לענפי ספורט 'יפים'. אינני מבנה גדולה בספורט, אבל בזכויות ומעמד נשים אני מבינה, ואפליית התקצוב פה זועקת לשמים", אמרה תומא-סלימאן בועדה, "המצב אינו סובל עוד פתרונות זמניים, שכן אנו לפני קריסה טוטאלית של הענף, והאחריות היא של משרד התרבות והספורט. מדברי המשרד אפשר להבין כי המועצה הלאומית לספורט או אתנה הם גופים נפרדים ממנו, אך הוא השולט בהם. המשרד חייב לקבל החלטת מדיניות שהוא מציל את הענף. משרדי ממשלה מעבירים פה מיליארדים ברגע, אך בשביל 800 אלף שקלים גוררים רגלים חודשים!".

"יש לנו פה ספורט קבוצתי מוביל בישראל עם 4000 שחקניות ששואפות להגיע לליגה, שבה יש רק שמונה קבוצות עם מאה שחקניות, בגלל בעיית התקציב", אמרה רו"ח איריס שטרק, יו"ר מנהלת ליגת העל לכדורסל נשים, "חוסר השוויון התקציבי ואפליית כדורסל הנשים, שנבעו כנראה מסיבות היסטוריות, התקבע בקרב הגופים הממסדיים ואינו תואם למציאות של שוויון הזדמנויות לנשים בכל תחום. למה בישראל 2016 צריך להיאבק על תקציב בסיסי ולהתנהל באי וודאות?! כסף מהסכמי שיווק אנחנו לא מקבלות כי אמרו לנו שאנחנו לא שוות את זה, למרות שאין חקר ביצועים מפורסם וציבורי על מה מהמרים ועל מה באמת תורם לשיווק. רוב ההכנסות של הטוטו מגיעות מהימורים ואין להם קשר לשיווק. זכות הקיום היחידה של הטוטו, שניתנה להם הזכות להימורים חוקיים, הוא התמיכה – ואת זה היה ראוי שיחלקו לפי מספר השחקנים".

שחקניות, מאמנים ומנהלי קבוצה הגיעו לדיון כדי להביע את תמיכתם במאבק המנהלת, יחד עם חה"כ איילת נחמיאס ורבין, זוהיר בהלול וחנין זועבי. שחקנית נבחרת ישראל, ליעד סואץ-קרני, אמרה: "אנו השחקניות יודעות שהמאבק הוא בשבילנו ובשביל הדור שאחרינו, שמסתכל עלינו כדוגמה. בזמן השביתה קיבלנו המון תמיכה מאוהדות צעירות שלנו, ששמחו שאנו לא מוותרות על מה שמגיע לנו".

מאמן הכדורסל, אלי רבי הוסיף: "אני פה פעם רביעית בכנסת וכל פעם אני אומר שעוד כמה שנים נשב פה ונגיד אותו דבר. הפעם אני אומר שזו פעם אחרונה כי להערכתי, כמי שבליגה הרבה שנים, הפעם הליגה תיסגר אם לא יימצא פתרון אחר. המדינה היא הריבון, ועם כל הכבוד לאנשים במנהל הספורט ובטוטו, אם האנשים שהמדינה ממנת אותם ונותנת להם שכר, לא יכולים לדאוג לחלק שווה מהעם, הם פשוט נכשלים בתפקידם. כנראה שרק אם יתנדנדו פה כיסאות של כאלה שמתעלמים מנשים, נצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully