וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאט סאמיט, מאמנת הכדורסל האגדית, מתה בגיל 64

סאמיט, שנחשבת לדמות הכי מוכרת בכדורסל מכללות הנשים אחרי 38 שנה כמאמנת טנסי ושמונה אליפויות NCAA, מתה ממחלת האלצהיימר. "היא נאבקה ביריב הכי קשה שלה", אמר בנה

מאמנת הכדורסל פאט סאמיט. Doug Pensinger, GettyImages
"הרבה יותר ממאמנת". סאמיט/GettyImages, Doug Pensinger

פאט סאמיט, מי שנחשבת לגדולת המאמנים בכדורסל מכללות נשים בארה"ב, מתה היום (שלישי) בגיל 64. סאמיט נחשבת לדמות הכי מוכרת של כדורסל הנשים במכללות, ומוגדרת כ"האישה הכי חשובה בתולדות הענף", אחרי 38 שנות קריירה בטנסי.

סאמיט, הידועה גם בזכות המבט הקפוא שלה על הקווים והיותה סמל לשוויון מגדרי בספורט האמריקאי, הוליכה את טנסי לשמונה אליפויות. בנה, טיילר סאמיט, סיפק הצהרה קצרה לעיתונות ובה ציין שאמו מתה בבית הבראה בנוקסוויל, כשהיא מוקפת בבני משפחה וקרובים. "מאז 2011 אמי נאבקה מול היריב הכי קשה שלה, דמנציה ואלצהיימר... כולנו יכולים למצוא נחמה בידיעה שהיא כבר לא מתמודדת עם המשא הקשה של המחלה הזו".

ב-1974 היא מונתה למאמנת טנסי, עם שכר של 250 דולר לחודש, ובסוף דרכה משכורתה הייתה למעלה ממיליון דולר לעונה. כיום בכניסה לאוניברסיטת טנסי מוצב פסל שלה, ומגרש הכדורסל נקרא "הפסגה" (The Summit). כמו כן סאמיט זכתה במדליית כסף אולימפית כשחקנית, וב?1984 הובילה את הנבחרת לזכייה בזהב בלוס אנג'לס.

סאמיט היא מאמנת הכדורסל עם מאזן הניצחונות הטוב ביותר ב-NCAA, גברים ונשים. היא המאמנת היחידה בהיסטוריה של ה-NCAA (ורק אחת מחמישה מאמנים) עם יותר מ-1,000 ניצחונות בכדורסל המכללות (1,098). ב-2012 העניק לה נשיא ארה"ב ברק אובמה את מדליית החירות הנשיאותית, שנחשבת לעיטור האזרחי הכי יוקרתי במדינה. "היא הייתה הרבה יותר ממאמנת, היא הייתה גיבורה ומורת דרך", אמר עליה בנה.

  • עוד באותו נושא:
  • פאט סאמיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully