וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לנטישת הכוכבים? כיצד ישפיע ה"ברקסיט" על הפרמיירליג

אחרי שהבריטים יצאו מהאיחוד האירופי, הליגה האנגלית הבכירה עלולה לספוג מכה קשה ולאבד כוכבים כמו מרסיאל, פאייה, קאנטה ושחקנים אחרים שלא עומדים כעת בקריטריונים לקבלת אישור עבודה

עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

היום הגורלי והמהפכני שעבר על בריטניה, שהחליטה לצאת מהאיחוד האירופי, ישפיע רבות על תחומים רבים וביניהם גם על הספורט הבריטי ובעיקר על הפרמיירליג, אולי ליגת הכדורגל הפופולארית בעולם שצפויה לעבור כעת טלטלה עזה שעלולה לפגוע בה בצורה קשה.

משמעות ה"ברקסיט" היא שרבים משחקני הפרמיירליג שמגיעים מ-28 המדינות החברות באיחוד האירופי ייאלצו כעת לקבל אישור עבודה כדי לשחק בליגה האנגלית. הבעיה היא שרבים מהשחקנים האלו לא עומדים בקריטריונים הקיימים כדי לקבל את אישור העבודה, ביניהם שחקנים בכירים מאוד כמו דימיטרי פאייה מווסטהאם, אנגולו קאנטה מלסטר ואנתוני מרסיאל ממנצ'סטר יונייטד, שלושתם כוכבים צרפתים שהצטרפו לפרמיירליג בשנה האחרונה ולא רשמו מספיק הופעות במדי נבחרתם כדי לקבל אישור עבודה.

עוד בנושא:

היום שיפרק את הפרמיירליג? כיצד ה"ברקסיט" ישפיע על הליגה

דימיטרי פאייה שחקן ווסטהאם. GettyImages
נכון לעכשיו הוא לא עומד בקריטריונים לקבלת אישור עבודה. פאייה/GettyImages

הקריטריונים הנוכחיים לקבלת אישור עבודה הם:

1) שחקן מנבחרת שמדורגת בין 10 הראשונות של פיפ"א, צריך לשחק 30 אחוז ממשחקי הנבחרת שלו בשנתיים שקדמו לבקשת רישיון העבודה

2) שחקן מנבחרת שבמקומות 11-20, צריך לשחק 45 אחוז מאותם משחקים

3) שחקן מנבחרת שבמקומות 21-30, צריך 60 אחוז

4) שחקן מנבחרת שבמקומות 31-50, צריך 75 אחוז

גם כדורגלנים מדרום אמריקה כמו דייגו קוסטה ופיליפה קוטיניו הצליחו להשיג אישור עבודה באמצעות השגת אזרחות אירופאית לפני שהגיעו לאנגליה.

ג'ונתן ברנט, סוכן כדורגל מוביל באנגליה אמר לדיילי טלגרף כי ההצבעה על הברקסיט תעמיד בסכנה את התחרותיות של הפרמיירליג. ד"ר באבאטונגה בוראימו, מרצה לכלכלת ספורט באוניברסיטה של ליברפול, הסביר את ההשלכות של ה"הברקסיט: "מועדונים כעת יהיו מוגבלים על ידי כך שיצטרכו לרכוש שחקנים בקליבר גבור יותר ממדינות שמדורגות גבוה מאוד בדירוג של פיפ"א. אם הפרמיירליג תהיה מוגבלת על ידי השחקים האלו, זה יגדיל את העלות והמשכורות של אותם שחקנים וכוכבים עולים כמו אנגולו קאנטה יתפספסו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גארת' בייל שחקן ריאל מדריד. רויטרס
יוצר בעיה לריאל מדריד. בייל/רויטרס

אבל ה"ברקסיט" גורם לבעיה לא רק לפרמיירליג עצמה, אלא גם לקבוצות בכירות ברחבי היבשת שנהנות משחקנים בריטים. אחת מהן היא ריאל מדריד, שכעת צריכה למצוא פיתרון לסוגיית גארת' בייל. הסיטואציה החדשה תהפוך את בייל לזר בריאל וזו בעיה מאחר שהבלאנקוס כבר מילאו את מכסת הזרים הלא אירופאים שלהם עם חאמס רודריגס, קסימירו ודנילו, מה שייאלץ אותם לשחרר את אחד מהם כדי להשאיר את הוולשי שכבר קיבל הצעה להארכת חוזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully