וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיסוי ומענק חתימה: מה מנע מערן זהבי לחתום השבוע בגוואנגז'ו?

23.6.2016 / 23:31

העברתו של כוכב מכבי תל אביב לליגה הסינית התעכבה לפחות עד שבוע הבא לאחר שסוגיית המיסוי נסגרה רק בשעות האחרונות. כמו כן, קיימת מחלוקת לגבי המועד בו הקשר יקבל את מענק החתימה

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
עדיין מתעכב. זהבי/ניב אהרונסון

שני נושאים עיקריים עמדו במחלוקת השבוע ומנעו את החתימה של ערן זהבי בגוואנגז'ו. הראשון הוא עניין המיסוי והשני הוא נושא מענק החתימה. מקובל לטעות ולחשוב שחוזה בין כדורגלן לקבוצה הוא רק עניין של סכום נטו שהשחקן ירוויח. במקרה של זהבי, כמו גם בהרבה מקרים אחרים, מדובר בנושאים מורכבים הרבה יותר, כל שכן כאשר מדובר על מעבר למדינה כמו סין.

סוכנן השחקנים רונן קצב. קובי אליהו
לא יכול לעזוב את ישראל לפני יום ראשון. קצב/קובי אליהו

נושא המיסוי שעמד במחלוקת, הסתדר ב-48 השעות האחרונות ולמעשה פתר חלק נכבד מהפלונטר. כעת נותר העניין של מענק החתימה. ידוע ומוסכם שזהבי יקבל 20 אחוז מהחוזה במעמד החתימה. מדובר על סכום של 2.5 מיליון דולר שהוא צריך לקבל מתוך הסכום הכולל של 12.5 מיליון דולר לשנתיים וחצי. המחלוקת בעניין הזה נסבה סביב המועד בו זהבי יקבל את הכסף. הסינים לא נוהגים להעביר את הכסף מיד כשהשחקן חותם, דבר שזהבי כן רצה שיקרה עם החוזה שלו ונראה שבסופו של דבר הוא יצטרך להתפשר ולהמתין פרק זמן של חודש בקירוב עד שיקבל את דמי החתימה הנכבדים.

העיכוב בחתימה הוא לא דבר שצריך להעיב על הגעתו של זהבי בשבוע הבא לסין. המחלוקות שהיו השבוע גם התיישבו היטב עם לוח הזמנים של סוכנו של זהבי רונן קצב, שהבהיר מלכתחילה כי יוכל לצאת לסין רק אחרי דיון הבוררות שייערך בעניינו של עומר אצילי ביום ראשון הקרוב. אגב בנוסף לטיפול של קצב, זהבי נעזר בשירותים של עורך הדין יוסי גאייר שמטפל בכל ההיבטים המשפטיים של החוזה.

זהבי המשיך השבוע להתאמן בקרית שלום מה שעורר הרבה תקוות אצל אוהדי מכבי תל אביב שמקווים כי הוא ישאר בסופו של דבר, אבל נכון לעכשיו אין שום שינוי בתכניות של השחקן והוא אמור לטוס לגוואנגז'ו במהלך השבוע הבא. יחד עם זה ומאחר שמדובר בעניין שנמרח לא מעט זמן, עד אשר זהבי יחתום ויקיים מסיבת העיתונאים שם בגוואנגז'ו, הכל באופן תיאורטי עוד יכול להתרחש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully