וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיגוד האתלטיקה העולמי קבעו: הספורטאים הרוסים ישתתפו בריו 2016

תפנית חדה: הספורטאים, שהושעו בעקבות שימוש בחומרים אסורים, יגיעו למשחקים האולימפיים בקיץ הקרוב בהתאם לתקנות חדשות. אם אותם מתמודדים יזכו במדליות בברזיל הן לא יזקפו לטובת רוסיה

ויטלי מוטקו, שר הספורט של רוסיה, הגרלת מוקדמות מונדיאל 2018. רויטרס
איך הוא יגיב? שר הספורט הרוסי/רויטרס

בשורה משמחת עבור הספורטאים הרוסים התקבלה היום (חמישי) כאשר איגוד האתלטיקה הבינלאומי (IAAF) הודיע כי הם יוכלו להשתתף במשחקים האולימפיים בריו 2016, בהתאם לתקנות חדשות. ההחלטה האחרונה של האיגוד קבעה כי אותם ספורטאים ישתתפו בתחרויות בברזיל, אך יעשו זאת כמתחרים נייטרלים כאשר אם יזכו במדליות הן לא יזקפו לרוסיה. "אם יש ספורטאים בודדים שרוצים להגיע לתחרות ויוכיחו שהם לא השתמשו בסמים, אז הם מסוגלים להתחרות כמתמודדים נייטרלים", כך נכתב בהחלטה.

כזכור, עוד בחודש נובמבר הושעתה התאחדות האתלטיקה הרוסית מכל פעילות, כולל מאולימפיאדת ריו 2016. נעשה צעד נוסף אל עבר שלילת האפשרות שהספורטאים הרוסים יקחו חלק במשחקים האולימפיים הקרובים, זאת לאחר שגם בסיום דיון נוסף של IAAF, העונש נותר על כנו. איגוד האתלטיקה השעה את האתלטים מרוסיה באופן מיידי מכל פעילות בינלאומית, בעקבות הכישלון של הספורטאים בבדיקות לחומרים אסורים. ברוסיה לא התכוונו לוותר בקלות וערערו ל- CAS (בית הדין הגבוה לספורט).

ההחלטה בנובמבר התקבלה לאחר שהסוכנות העולמית למניעת סימום בספורט (WADA) פירסמה דו"ח בו מספר גבוה מאוד של ספורטאים רוסים נכשל בבדיקות חומרים אסורים. הסקנדל לא הפסיק שם, כאשר במהלך השנה נטען כי נעשתה מעורבות של המדינה בנושא והסמים הממריצים הגיעו בכוונה, על מנת לשפר את הביצועים של הספורטאים. נבחרת האתלטיקה הרוסית זכתה ב-16 מדליות באולימפיאדה לונדון ב-2012, שנייה רק לארה"ב שזכתה ב-28 מדליות. שבע מ-16 המדליות הרוסיות היו מזהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully