וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולדימיר שקלאר נטש בזעם את טקס פתיחת אליפות אירופה בסייף

20.6.2016 / 20:40

הישראלי, שיסיים בשבוע הבא את תפקידו כיו"ר האיגוד האירופי, עזב לאחר ששמו ושם מדינת ישראל לא הוזכרו בטקס, בניגוד למתוכנן: "לא רק הכבוד שלי נפגע, אלא של כל מדינת ישראל"

ולדימיר שקלאר. ברני ארדוב
לא הסכים לחזור לתחרות. שקלאר/ברני ארדוב

תקרית בינלאומית באליפות אירופה בסייף המתקיימת בפולין. יושב ראש איגוד הסייף האירופי, ולדימיר שקלאר הישראלי, נטש הערב (שני) בזעם את טקס הפתיחה. הטקס נערך במעמד שר הספורט ובכירים בממשל הפולני.

שקלאר, שהיה בעברו יושב ראש בית"ר ירושלים, בתחילת דרכו של ארקדי גאידמק בקבוצה וכן היה יושב ראש איגוד הסייף הישראלי, אמור לסיים בעוד שבוע את כהונתו כיושב ראש האיגוד האירופי.

הוא הוזמן לאליפות אירופה והיום, כאשר אמור היה לשאת דברים, לא הוזכר שמו והמנחים בטקס הזכירו רק את סטניסלב פוזדאניאקוב, שיחליף את שקלאר בתפקיד החל מעוד שבוע ושהיה בעבר אלוף אולימפי רוסי ארבע פעמים.

כאשר שקלאר הבין כי הוא לא מוצג ומדינת ישראל לא מוזכרת, הוא עזב את האולם בהפגנתיות, בשעה שטקס הפתיחה משודר לכמה מדינות, כולל בערוץ "יורוספורט".

שקלאר אישר את הפרטים ואמר: "זה לא רק הכבוד שלי שנפגע כאן, אלא הכבוד של כל מדינת ישראל. הפולנים העדיפו לכבד את פוזדאניאקוב וכשהם לא הזכירו את השם שלי ואת השם של המדינה, כפי שהיו צריכים לעשות על פי מה שסוכם בכללי הטקס, עזבתי את האולם ואני לא מוכן לחזור. כבר מספר שעות שהם מנסים להחזיר אותי, כדי להעניק מדליות, אבל אני מסרב".

שקלאר מתכוון לשלוח מחר בבוקר מכתב תלונה לבעלים של קבוצת ארסנל אלישר עוסמנוב שמשמש כיו"ר איגוד הסיף העולמי. יש לציין כי אתמול נערך קונגרס הסיף האירופי בפולין בו נאם שקלאר והודיע שהוא מסיר את התמודדותו על כהונה נוספת כיו"ר איגוד הסיף האירופי מאחר שהתפקיד מתנגש עם עבודתו כמנהל בכיר במשרד הקליטה. במהלך הקונגרס נאמר לו כי הוא מתבקש לפתוח את אליפות אירופה שהחלה היום, אך כאמור אז התחרשה התקרית שבעקבותיה הוא עזב את האולם.

יש לציין כי באליפות תתחרה מחר הישראלית דלילה חתואל, שתנסה לקבוע קריטריון ישראלי, שיספיק לה להשתתף במשחקים האולימפיים בריו בעוד כחודש וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully