וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור נדחה: האתלטים הרוסים לא יורשו להתחרות בריו 2016

לאחר שבנובמבר האחרון התאחדות האתלטיקה הרוסית הושעתה מכל פעילות בעקבות שימוש ספורטאיה בחומרים אסורים, איגוד האתלטיקה הבינלאומי החליט להשאיר את העונש על כנו. הרוסים יערערו ל-CAS

ויטלי מוטקו, שר הספורט של רוסיה, הגרלת מוקדמות מונדיאל 2018. רויטרס
מתכוונים לערער. שר הספורט הרוסי, ויטלי מוטקו/רויטרס

עוד בחודש נובמבר הושעתה התאחדות האתלטיקה הרוסית מכל פעילות, כולל מאולימפיאדת ריו 2016. היום (שישי) נעשה צעד נוסף אל עבר שלילת האפשרות שהספורטאים הרוסים יקחו חלק במשחקים האולימפיים הקרובים, זאת לאחר שגם בסיום דיון נוסף של איגוד האתלטיקה הבינלאומי (IAAF), העונש נותר על כנו. כזכור, איגוד האתלטיקה השעה את האתלטים מרוסיה באופן מיידי מכל פעילות בינלאומית, בעקבות הכישלון של הספורטאים בבדיקות לחומרים אסורים. ברוסיה לא מתכוונים לוותר בקלות ויערערו ל- CAS (בית הדין הגבוה לספורט).

ההחלטה בנובמבר התקבלה לאחר שהסוכנות העולמית למניעת סימום בספורט (WADA) פירסמה דו"ח בו מספר גבוה מאוד של ספורטאים רוסים נכשל בבדיקות חומרים אסורים. הסקנדל לא הפסיק שם, כאשר במהלך השנה נטען כי נעשתה מעורבות של המדינה בנושא והסמים הממריצים הגיעו בכוונה, על מנת לשפר את הביצועים של הספורטאים.

מאז שהעונש התקבל טען שר הספורט הרוסי, ויטלי מוטקו, כי הוטמעו רפורמות במערכת הספורט ברוסיה על מנת למנוע את השימוש באותם חומרים, וכי אותן רפורמות כוללות בדיקות נוספות וחוקים נוקשים יותר. למרות זאת, ההחלטה של האיגוד הבינלאומי לא השתנתה. מוטקו התעקש שבמדינה עשו כל מה שבארגון ביקשו מהם ואמר כי הוא מצר מאוד על ההחלטה.

נבחרת האתלטיקה הרוסית זכתה ב-16 מדליות באולימפיאדה לונדון ב-2012, שנייה רק לארה"ב שזכתה ב-28 מדליות. שבע מ-16 המדליות הרוסיות היו מזהב, כך שאין ספק שאם ההשעייה לא תוסר, תהיה לה השפעה מכרעת על התחרויות בריו דה ז'נרו.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully