וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטף קרי וסטיב קר נקנסו ב-25 אלף דולר, ה-MVP יוכל לשחק במשחק 7

מאמן גולדן סטייט כעס על השיפוט אחרי ההפסד במשחק 6 ("השריקות נגד סטף מגוחכות"), הכוכב יצא בזול על זריקת מגן השיניים. קליבלנד מתמוגגת מלברון ג'יימס, שממשיך לשבור שיאים

עריכת וידאו: טל רזניק

קליבלנד עשתה את הבלתי ייאמן וכפתה הלילה (בין חמישי לשישי) משחק שביעי ומכריע בסדרת גמר ה-NBA, אחרי ניצחון 101:115 על גולדן סטייט במשחק 6. לברון ג'יימס שוב היה במיטבו וניפק עוד תצוגה אדירה עם 41 נקודות, 11 אסיסטים, 8 ריבאונדים, 4 חטיפות ו-3 חסימות, כשבכל פעם שהווריירס מתקרבים הוא מצנן את ההתלהבות עם סלים גדולים.

סטפן קרי אמנם קלע 30 נקודות, אבל יצא בשש עבירות לקראת הסיום וזרק בכעס את מגן השיניים שלו לעבר היציע. ה-MVP מיד התנצל בפני האוהד בו פגע, אך השופט החליט להרחיק אותו.

הערב (שישי) הוסר החשש שקרי יושעה ממשחק מספר 7, לאחר שקיבל קנס של 25 אלף דולר על התנהגותו. קנס זהה ספג מאמנו, סטיב קר, על הביקורת שהשמיע כנגד השיפוט. משחק 7 ייערך בלילה בין ראשון לשני באוקלנד, והווריירס ינסו להחזיר את הכבוד האבוד ולגרוף אליפות שנייה ברציפות. יהיה חם, זה בטוח.

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
הכי דומיננטי שיש. לברון/AP

המספרים

* זו הפעם הראשונה בתולדות הגמר שששת המשחקים הראשונים מוכרעים בפער דו ספרתי.

* קליבלנד הפכה לקבוצה השלישית בתולדות ה-NBA שמוחקת פיגור 3:1 בסדרת גמר.

* לברון סיים שני משחקים רצופים עם 41 נקודות. האחרונים שעשו זאת בסדרת גמר: שאקיל אוניל בשנת 2000 ומייקל ג'ורדן ב-1993.

* לברון הגדיל את ממוצע הנקודות שלו במשחקי הדחה בקריירה, שעמד על 32.4 לפני המשחק. זה הממוצע הכי גבוה בתולדות ה-NBA.

* ג'יימס עבר את ג'ון האבליצ'ק ותום הנסון בדרך לבמקום השביעי בטבלת קלעי כל הזמנים בגמר ה-NBA.

* עוד קצת לברון: הלילה הוא רשם משחק חמישי בגמר ה-NBA עם 40 נקודות ומעלה, כולם מול גולדן סטייט (!).

* מ-5:38 לסיום הרבע השלישי ועד 2:59 לסיום המשחק לברון ג'יימס היה אחראי בנקודות או אסיסטים על כל 36 הנקודות של קליבלנד.

* לברון וקיירי אירווינג היו אחראים ל-49 מתוך 59 הנקודות של קליבלנד במחצית הראשונה.

* 11 הנקודות של גולדן סטייט ברבע הראשון הן שיא שלילי שלה לרבע העונה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ידו בכל: המספרים המדהימים של לברון

* 18 הנקודות של סטף קרי במחצית הראשונה היו הכי הרבה שלו במחצית ראשונה מאז משחק 1 בסיבוב הראשון מול יוסטון.

* קרי הוא ה-MVP הראשון שיוצא בשש עבירות במשחק גמר מאז שאקיל אוניל בשנת 2000.

* זו גם ההרחקה הראשונה אי פעם של קרי בקריירה.

* מה הסיכוי של קליבלנד לנצח במשחק 7? לברון עומד על מאזן 2:3 במשחקי 7 בקריירה, אבל הפסיד את שני משחקי ה-7 שלו במדי קליבלנד.

* המאזן ההיסטורי במשחקי 7 בגמר ה-NBA עומדת על 3:15 לזכות הקבוצה הביתית.

* עוד נתון מעודד לווריירס: הקבוצה עם ה-MVP של העונה ניצחה בכל 18 משחקי 7 הקודמים בפלייאוף.

טיירון לו, לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
מתמוגג. לו עם לברון/AP

התגובות

טיירון לו אמר בסיום: "אני לא חושב שהוא התעייף. הוא לא היה מוכן לסיים את העונה הזאת, היה לו משחק בלתי ייאמן וזה מה שאנחנו מצפים ממנו. זה מה שהוא עושה כל הקריירה. בסוף הרבע השלישי רציתי להוציא אותו והוא אמר לי 'טיי, אני לא מתכוון לצאת'. לברון הוא לברון, הוא אחד הגדולים בכל הזמנים. היינו עם הגב לקיר והוא וקיירי סחבו אותנו על הכתפיים".

על ההגנה על קרי: "הוא קלע כמה סלים רחוק מאוד מקו השלוש, צריך להיות מוכנים לזה. דבקנו בתוכנית המשחק שלנו, הם הצליחו להאט את הקצב שלנו ברבע השני אבל רוב הזמן עשינו עבודה נהדרת בלדחוף את הכדור ולהגיע למצבי קליעה נוחים. משחק 1 היה מבחן עבורנו, משחק 2 ברח לנו מהידיים, אבל הקבוצה הזאת התמודדה עם הרבה מאוד קשיים והמשיכה להילחם ולתקוף".

על התחושות שלו כמאמן בסדרה: "כל מה שאני עושה למדתי מדוק ריברס ופיל ג'קסון. אני מנסה לשמור על קור רוח, כי למדתי מפיל כמה חשוב זה לשדר לשחקנים רוגע".

על טריסטן תומפסון: "קווין לא הצליח להיכנס לקצב בגלל העבירות, אבל הייתי מאוד מרוצה ממנו. הוא עושה עבודה גדולה בריבאונד, אבל ביומיים האחרונים התמקדנו איתו בלהגיע לנקודות הנכונות בהתקפה. היום הוא יישם את זה, לברון מצא אותו כמה פעמים, ומשמח מאוד לראות אותו משחק ככה".

על דנטיי ג'ונס: "הרבה גארדים שלנו נכנסו לבעיית עבירות, אז רציתי שיכניס נוכחות הגנתית ומהירות למשחק. אנחנו חברים טובים וכיף לראות אותו עולה למשחק כזה בצורה כזו. הוא היה פנטסטי".

על קיירי אירווינג, שספג פציעה קלה: "קצת כואב לו, אבל הוא יהיה בסדר. הוא נתן את הטון במחצית השנייה ופינה את הבמה ללברון במחצית השנייה".

על הווריירס: "הם קבוצה אדירה, קשה מאוד לעצור אותם, אבל הפכנו את הריצות שלהם למינימליות. לא הורדנו את הראש גם כשהם הורידו את ההפרש לחד ספרתי".

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, עם סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
נוקאאוט. לברון עם קרי/GettyImages

לברון ג'יימס החמיא בסיום: "אני נותן הרבה קרדיט לחברים ולמאמן. פתחו לי מבטים בהתקפה, ועשיתי מה שצריך. מה ראיתי בחברים כשהיינו בפיגור בסדרה? פשוט התרכזנו בתכנית המשחק, להתרכז במהלך הבא, לא לחשוב על משחק 7 אלא לחשוב על משחק 5 כשהיינו ב-3:1, חשבנו - בואו נשחק שוב בבית למען האוהדים. שמרנו על אנרגיה גבוהה, אני לא מופתע שחזרנו והשווינו כדי לשחק במשחק 7. אני לוקח את זה, זה לא משנה לי שזה משחק 7 בחוץ. ננוח קצת בבית, נטוס מחר, אנחנו מאוד רגועים כרגע".

"החברים שלי מאפשרים לי להצליח. כשאני עם הכדור אני יוצר והם מייצרים לי מצבים. לאוהדים שלנו מגיע להיות במצב שבו אנחנו יכולים להביא להם אליפות, זה מיוחד לשחק עבורם".

על היחסים שלו עם המאמן טיירון לו אמר לברון: "כל המאמנים שהיו לי הם חלק משמעותי בקריירה שלי, לכל אחד מהם הייתה פילוסופיה משלו. אני ולו מתקשרים ברמה שהיא מעל לכדורסל, אנחנו עובדים למען הקהילה, אנחנו גדלנו בסיטואציה דומה, בסיטואציה קשה. אני ראיתי אותו כשחקן בלייקרס, את הניצוץ שהביא לקבוצה, אנשים לא מבינים את האפקט שלו על הלייקרס של אז, ואז כשאתה רואה שחקנים שאתה גדל עליהם ומכיר אותם כמאמנים, זה משנה".

קיירי אירווינג: "אני פשוט מקבל את זה שאנחנו הולכים למשחק 7, אני לא בורח מזה, אני כל חיי ראיתי איך שחקנים באים למשחק כזה, אני מוכן לחיות עם זה. זה השיא שלי כחלק מקבוצה שיש לה הזדמנות לזכות באליפות, אני נרגש לקראת המשחק".

טריסטן תומפסון: "כמו שקיירי אמר, אתה עושה את העבודה שלך. לשחק קשוח, לתת הכול בצבע למען הקבוצה, זה התפקיד שלי ואני מנסה לבצע אותו מדי ערב. לברון מוסר גדול, הוא יודע לאן אני הולך, גם קיירי מושך שחקנים ואני זז לשטחים פתוחים והם מוצאים אותי".

תומפסון הוסיף לגבי לברון: "כשלברון תוקף ורץ לטבעת או עושה פיק אנד רול, הוא משאיר לנו שטחים פתוחים ואנחנו צריכים לסיים חזק. לפני העונה כשבאנו להתאמן, פתחנו את הדלת ולברון כבר היה שם, מתאמן. הוא קורע את עצמו בחדר הכושר, ואם הוא שם או שנשאר להמשיך לקלוע, לי אין שום דרך לוותר לעצמי. בורכתי בזה שאני משחק איתו".

טריסטן תומפסון קליבלנד קאבלירס. רויטרס
"לברון מוסר גדול". תומפסון/רויטרס

סטיב קר זעם על השיפוט בסיום: "לסטף הייתה זכות לכעוס, שרקו לו שש עבירות ששלוש מתוכן היו פשוט לא נכונות, שריקות לא לעניין ולא מתאימות לגמר ה-NBA. באחת מהן הוא חטף לקיירי כדור נקי ובאחת אחרת לברון עשה פלופ. אני שמח שהוא זרק את מגן השיניים שלו. הוא ה-MVP של הליגה והוא צריך לקבל יותר כבוד. אם נותנים לקליבלנד והחזיק את סטף וקליי בחסימות ומצד שני שורקים להם על כל דבר, אני לא מסכים עם זה".

על משחק 7: "אני לא יכול לחכות למשחק 7. ברור שקליבלנד שיחקה מצוין בשני המשחקים האחרונים, אבל כל קבוצה הייתה רוצה להיות במצב שלנו, ונבוא עם הרבה יותר ביטחון לאוקלנד. לא הגבנו מספיק טוב לחיסרון של דריימונד במשחק 5, אבל יהיה לנו אותו במשחק 7 ויהיה לנו את הקהל שלנו. יש משחק אחד על כל הקופה, זו עסקה לא רעה".

על לברון: "הוא פנטסטי. הלילה הוא גם קלע מבחוץ וזה עזר לו להיכנס למשחק".

על אנדרה איגודלה והפציעה שספג בגב: "כואב לו, אני ממשיך לדבר עם הרופאים שלנו במהלך משחקים והלילה ניסינו להגביל את הדקות שלו למרות שהוא ביקש לשחק כמה שיותר. אני מניח שזו הפעם הראשונה שאני באמת מרוצה מזה שיש שני ימי מנוחה לפני המשחק הבא".

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. AP
לא מקבל כבוד? קרי/AP

כאמור, אחד האירועים הכי מעוררי מחלוקת במשחק היה ההרחקה של סטפן קרי. אחרי שספג את העבירה השישית הוא נראה עצבני, קילל את השופט, זרק את מגן השיניים והורחק. הוא מיד התנצל בפני האוהד שבו פגע, אבל נאלץ לרדת לחדר ההלבשה. במסיבת העיתונאים הזכירו לסטיב קר מקרה שבו זריקת מגן שיניים הובילה הרחקה, אבל קר אמר ש"אני בטוח שסטף ישחק במשחק הבא". כתב ESPN בריאן ווינדהורסט ציין אחרי המשחק ש"השלכה של חפץ כלשהו גוררת הרחקה אוטומטית, אבל התקנון של הליגה מחייב קנס כספי ולא השעיה". ואכן, קרי נקנס ב-25 אלף דולר, בדומה למאמנו, סטיב קר, שביקר את השופטים.

מי שלא אהב את השריקות נגד קרי הייתה אשתו, איישה קרי, שצייצה מסר חריף בטוויטר: "איבדתי כל כבוד, סלחו לי, זה מכור בשביל כסף, או רייטינג, לא בטוחה. לא אשתוק. פשוט ראיתי את זה עכשיו בשידור חי, מצטערת". לאחר מכן מחקה את הציוץ, והתנצלה: "צייצתי בלהט הרגע".

אגב, לפני המשחק בת זוגו של סטף קרי התלוננה שקליבלנד עיכבה את הכניסה של האוטובוס עם בני המשפחות של שחקני גולדן סטייט.

"לא כיוונתי את מגן השיניים לעבר האוהד, ולכן התנצלתי בפניו", אמר קרי בסיום. "לדעתי, שתי העבירות האחרונות שקיבלתי לא היו, והגבתי. ברור שהייתי מתוסכל מלספוג עבירה שישית במשחק חשוב ולא להיות שם עבור החברים שלי. אבל יהיה בסדר במשחק הבא. משחק 7 יהיה הזמנות מצוינת עבורנו להראות אש ורגשות מול הקהל שלנו.

"מעולם לא הורחקתי בעבר, זו הייתה תחושה מוזרה. היה תסכול, אבל המצב גם היה קצת מגוחך אחרי שתי השריקות האחרונות והדברים שאמרתי שם. זו הייתה הליכה ארוכה לחדר ההלבשה, אבל כבר שם התחלתי לחשוב על המשחק השביעי, ועל ההזדמנות לנצח ולזכות בתואר.

"דברים לא הלכו לנו קל בפלייאוף, לא היה לנו קליל, לא שייטנו, אבל יש לנו הזדמנות לזכות באליפות בבית, וזה מרגש. נהיה חייבים לעשות התאמות ולהאט אותם קצת, לא שיחקנו בצורה מושלמת, אבל נטפל בזה ליום ראשון".

על לברון ג'יימס: "הוא משחק נהדר, הוא עושה דברים שמשנים את המשחק ועוזרים לקבוצה שלו לנצח. הוא יותר תוקפני, זורק יותר, אין דרך אחרת להגדיר את זה, הוא משחק טוב. ביום ראשון נהיה חייבים לסגור לו קצת את הנתיבים, לא לאפשר לו להיכנס לקצב, להקשות עליו כמה שיותר, לשחק בקשיחות. כבר הוכחנו שאנחנו יכולים לעשות את זה". קרי נשאל מה לברון אמר לו אחרי שחסם אותו, כשנראה שג'יימ ס זורק לעברו הערה בטראש טוק, אבל קרי סירה לענות: "מה הוא אמר? כלום".

על הרבע הראשון: "הם ניזונו מהאנרגיות של הקהל. לא קלענו בשלוש-ארבע הדקות הראשונות של המשחק. הם קלעו שלשות פתוחות, איבדנו כדורים והם יצאו למתפרצות, והם ניצחו את המשחק ברבע הראשון".

על שני המשחקים האחרונים: "במשחק החמישי לא היה לנו את דריימונד, וזה שינה לנו את המערך מבחינת רוטציות. היום הם פתחו פער גדול כבר ברבע הראשון. בשני המשחקים לא הצלחנו לייצר מספיק עצירות בהגנה כדי ליצור מומנטום. אבל אין לנו ספקות בראש, אנחנו מאמניים ואוהבים את המצב שבו אנחנו נמצאים".

הציוץ של איישה קרי

קליי תומפסון הוסיף: "אין תירוץ על הפתיחה שלנו. הם ניצחו את המשחק הזה ברבע הראשון, וביום ראשון אנחנו חייבים להיות יותר אגרסיביים בפתיחה. יש לנו המון שחקנים טובים בקבוצה, ואני סומך עלינו. אנחנו הקבוצה הכי טובה בבית".

על לברון ג'יימס: "מגיע לו קרדיט, הוא משחק באגרסיביות, הוא קולע את השלשות, אבל זה לא רק הוא, תומפסון קלע 6 מ-6 מהשדה, ג'יי אר סמית הרג אותנו עם 4 שלשות, חייבים לטפל גם בצוות המסייע שלו".

על סטפן קרי: "לא מקבל מספיק כבוד? אולי. הוא היה מתוסכל, כי אכזבנו את האוהדים שלנו, אבל אם היו אומרים לנו בתחילת העונה שנגיע למשחק מכריע בבית שלנו, היינו לוקחים את זה. אנחנו מרגישים שיכולנו לגמור את הסדרה מזמן. נשחק עם כעס, וזה טוב, אם נדע לתעל את זה למקומות הנכונים. אנחנו יודעים מה על הפרק, מאמין שהקהל שלנו יגיע וייתן את הכל, נשחק בכל הכוח. יהיו נפילות, יהיו להם ריצות, אבל אם ניתן הכל ננצח. אני כבר לא יכול לחכות ליום ראשון, הלוואי וזה היה מחר".

תומפסון הודה ש"למרות 73 הניצחונות במהלך העונה, אם לא ניקח אליפות זה יהיה כישלון. זו עדיין עונה נהדרת, אבל לא נרצה לאכזב את הקהל. לקליבלנד היו אנרגיות, הם מצוינים בבית. אבל נעשה את התיקונים למשחק השביעי, נהיה טובים יותר. אין טעם להיות בפאניקה, אני שמח שנשחק מולם בבית. צריך להיות דרוכים, בחשש נכון, אבל נגיע בביטחון".

דריימונד גרין: "התחלנו את המשחק עם יותר מדי ג'אמפ שוט ושמנו לחץ על ההגנה שלנו, נהיה חייבים לפתוח אחרת את המשחק הבא. יהיה בסדר. משחק 7 זה משחק חדש, בבית, כל מאמן בליגה היה רוצה משחק 7 בבית. נצטרך לעלות עם אנרגיות אחרות, לא לתת להם להיכנס לקצב".

עדכון ראשון: 7:04

קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
מאוכזב. תומפסון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully