וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופה סנטנריו: ארצות הברית בחצי הגמר אחרי 1:2 על אקוודור

קלינט דמפסי כיכב עם שער (22) ובישול לגיאסי זארדס (65) במשחק סוער בסיאטל, שכלל את הרחקתם של ג'רמיין ג'ונס ואנטוניו ולנסיה בדקה ה-52. מייקל ארויו רק צימק (74). בשלב הבא: ארגנטינה או ונצואלה

AP

בווידאו: תקציר המשחק

נבחרת ארצות הברית, מארחת הקופה סנטנריו, הפכה הבוקר (שישי) לעולה הראשונה לחצי גמר הטורניר, לאחר שגברה 1:2 על נבחרת אקוודור במשחק שנערך בסיאטל. עבור האמריקאים מדובר בעלייה שנייה בתולדותיהם לחצי גמר הקופה, לאחר שעשו זאת גם ב-1995. בשלב הבא הם ייפגשו בלילה שבין שלישי לרביעי ביוסטון את המנצחת במפגש בין ארגנטינה לוונצואלה, שייערך מחר בלילה.

ההתמודדות בסנצ'ורי לינק פילד בסיאטל, שהיה גדוש בדגלי הגאווה, זכר לאירוע הירי הטראגי באורלנדו, הייתה סוערת. אחרי דקות של גישושים, ג'רמיין ג'ונס מצא את הראש של קלינט דמפסי בתום התקפה יפה והכוכב של האמריקאים, שמשחק בסיאטל, כבש לעיני הקהל הביתי בדקה ה-22 את שערו השלישי בטורניר.

המארחת ירדה להפסקה עם יתרון ושבע דקות בתוך המחצית השנייה, המשחק כולו השתנה לאחר החלטה משונה של השופט הקולומביאני. אנטוניו ולנסיה, שכבר סחב כרטיס צהוב מהמחצית הראשונה, בעט ללא כדור באלחנדרו בדויה וראה צהוב שני. במהומה שהתפתחה, ג'ונס שלח יד לעבר פניו של אחד משחקני אקוודור, אך לא חבט בו. למרות זאת, השופט הרחיק אותו באדום ישיר. דקה לאחר מכן, חלוץ ארצות הברית בובי ווד ספג צהוב וכמו ג'ונס, גם הוא (וגם בדויה, שבעצמו ראה צהוב בהמשך), יחמיץ את חצי הגמר.

היתרון של ארצות הברית הוכפל בדקה ה-65, כאשר דמפסי, כוכב המשחק, מצא את גיאסי זארדס הצעיר, שממטר דחק פנימה את ה-0:2. אקוודור לא ויתרה ובדקה ה-74, מייקל ארויו צימק עם בעיטה מ-16 מטרים אחרי תרגיל נהדר בכדור חופשי. הדרום אמריקאים לחצו ללא הרף ופספסו מצבים קורצים, כאשר בדקה ה-89 ג'ון ברוקס, בלם ארצות הברית שהיה מצוין לאורך המשחק, כמעט כובש שער שוויון עצמי. למזלו, הכדור רק שפשף את העמוד ויורגן קלינסמן ושחקניו החזיקו מעמד עד לסיום והתפנו לחגוג.

קלינט דמפסי נבחרת ארצות הברית בכדורגל חוגג שער. AP
דמפסי הוביל את האמריקאים לטופ 4/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully