וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה לכל שאלה: המספרים שלקראת הגמר בין ירושלים לראשון לציון

9.6.2016 / 13:00

כיצד דני פרנקו ואריק שיבק נכנסו להיסטוריה? מה הקשר בין מאמן הפועל ירושלים לפיני גרשון ודיוויד בלאט? האם מכבי ראשון לציון מסוגלת לזכות בתואר עם מאזן שלילי? איזה שיא עוד נותר לדונטה סמית' לשבור? ולמה ההדחה של מכבי תל אביב לא באמת מפתיעה? המספרים שלפני הגמר

ספק 500

בווידאו: משחק מקדים מתכוננת לגמר הפיינל פור

2 מאמנים - דני פרנקו ואריק שיבק - נפגשים האחד מול רעהו בשני גמרים רצופים. דבר כזה עוד לא קרה בתולדות הפלייאוף הישראלי.

0 קבוצות בעבר זכו באליפות לאחר שסיימו את הליגה במאזן שלילי. מכבי ראשון לציון, שעמדה העונה על 16 ניצחונות לעומת 17 הפסדים, יכולה להיות הראשונה.

3 הופעות רצופות יש לדני פרנקו במעמד הגמר, וזהו הישג לא מבוטל בכלל. שני המאמנים היחידים ששמרו על רצף כזה בשנות ה-2000 היו פיני גרשון ודיוויד בלאט.

15 אליפויות ישראל יש לשחקני הפועל ירושלים, והן מתחלקות בין חמישה (יותם הלפרין 6, ליאור אליהו 5, דונטה סמית' 2, בר טימור וטוני גפני 1). במכבי ראשון לציון רשומים שני אלופים בדימוס, בערך, זכר לימים שבהם אבי בן שימול ועידן זלמנסון היו נערי פוסטר במכבי תל אביב.

21 קבוצות חגגו אליפות באולמן הביתי ב-25 השנים האחרונות, כך שלהפועל ירושלים יש עוד סיבה לאופטימיות. יוצאות הדופן הן גלבוע/גליל והפועל חולון, שניצחו את מכבי תל אביב ביד אליהו ב-2010 וב-2008, ומכבי עצמה, שגזרה רשתות ברעננה ב-2000 ובראשון לציון ב-1991.

עוד בנושא

21:05: הפועל ירושלים מול מכבי ראשון לציון בגמר הפיינל פור בארנה
הלב הפועם של ירושלים: המבחן הגדול של טוני גפני שיקבע את גורלו
"אורי אלון שינה את ה-DNA של הפועל ירושלים": מאיר טפירו מנתח

שחקני מכבי ראשון לציון שון דאוסון, עידן זלמנסון, אבי בן שימול. מגד גוזני
מה אתם יודעים, גם שניהם היו אלופים. זלמנסון ובן שימול/מגד גוזני

3 פעמים בעבר התמודדו הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון זו מול זו בשלבי הנוקאאוט בליגה, וזהות המנצחת לא השתנתה. האדומים מהבירה מעולם לא הודחו על ידי יריבתם הערב בגמר, ועומדים על מאזן 1:7 במשחקים (0:3 בסדרה אשתקד, 1:3 בסדרה ב-2010, וניצחון בפיינל פור ב-2006).

4 הופעות בגמר בתוך ארבע שנים - זהו ההישג שאליו הגיע דונטה סמית' עוד לפני שתתברר תוצאת המשחק. רק שלושה זרים בתולדות ליגת העל עשו זאת לפניו, ורק הוא עשה זאת בלי לשחק במכבי תל אביב. האחרים ברשימה הם קווין מגי, אנתוני פארקר וניקולה וויצ'יץ'.

25 שנים חלפו בין הופעתה הראשונה של מכבי ראשון לציון בגמר (ב-1991) להופעתה השנייה (ב-2016), וזהו פרק הזמן הארוך ביותר שנרשם. הפיינליסטית מאשתקד, הפועל אילת, אחזה בשיא הקודם - 17 שנות המתנה.

דונטה סמית' שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
יספק עוד גושפנקא למקומו בהיסטוריה? דונטה/מגד גוזני

3 אליפויות, ביותר מקבוצה אחת - וכולן מחוץ למכבי תל אביב. איש מעולם לא הגיע להישג הזה, ודונטה סמית' יוכל להפוך הערב לראשון בכל הזמנים. כוכב הפועל ירושלים כבר עשה היסטוריה בשנה שעברה, כשהפך לזר היחיד בתולדות הליגה שזכה בשתי אליפויות מבלי ללבוש צהוב.

6 היה מיקומה של מכבי ראשון לציון בליגה הסדירה, מה שהופך את סיכויי הזכייה שלה לקלושים. למה ומדוע? כי הדירוג הנמוך ביותר לאלופה בישראל היה המקום השלישי, שהלך לגלבוע/גליל ב-2010.

2 אליפויות "מנע" אריק שיבק ממכבי תל אביב במשך שנתיים רצופות והיה היחיד שעשה זאת ב-50 השנים האחרונות, מאז שמעון ''צ'ינגה'' שלח בהפועל תל אביב של שנות ה-60. היחיד שהתקרב אליו בארץ (אם כי במסגרת פחות יוקרתית) היה מולי קצורין, שהדיח את הצהובים מגביע המדינה עם גליל עליון ב-1992 ועם הפועל הרצליה ב-1993.

18 שנים חלפו מאז הפעם האחרונה שבה מכבי תל אביב זכתה בדאבל ללא פיני גרשון ו/או דיוויד בלאט. נבן ספאחיה, צביקה שרף, גיא גודס וז'אן טבק איבדו לפחות תואר אחד, והאחרון שצלח את המבחן היה וינקו ילובאץ עם אליפות וגביע ב-1998. במקרה, או שלא, זו הייתה העונה האחרונה שלפני עידן גרשון. אז מישהו עדיין מופתע?

מאמן מכבי תל אביב ז'אן טבק. ברני ארדוב
עדיין מופתעים? טבק/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully