וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט מציגה: הפתיחה הכי חד צדדית בהיסטוריה לסדרת גמר

הווריירס באופוריה אחרי הניצחון, שחתם שתי תבוסות בהפרש כולל של 48 נקודות. תומפסון בטוח ש"אנחנו יותר גדולים מהשואוטיים לייקרס", קרי משתגע מדריימונד גרין, קר מודה ל-OKC, קליבלנד תחת מתקפה מצד הפרשנים. המספרים והתגובות אחרי הטיול של האלופה

אימג'בנק GettyImages

גולדן סטייט עשתה הלילה (בין ראשון לשני) צעד נוסף בדרך לאליפות שנייה ברציפות, כשהביסה ללא רחמים את קליבלנד 77:110 ועלתה ליתרון 0:2 בסדרת גמר ה-NBA. הווריירס לא נתנו שום סיכוי לקאבס ונהנו מיום מצוין של דריימונד גרין, שצלף 28 נקודות וחילק 7 אסיסטים, שחיפו על עוד תצוגה פושרת של סטף קרי (18 נקודות) וקליי תומפסון (17). לברון ג'יימס שוב התקשה מול ההגנה החונקת של האלופה וסיים עם 19 נקודות, 8 ריבאונדים, 9 אסיסטים ו-7 איבודי כדור, שרובם הובילו למתפרצות קטלניות בצד השני.

אחרי שהובסו בהפרש כולל של 48 נקודות בשני המשחקים הראשונים, הקאבס יטוסו בחזרה לאוהיו, שם ינסו להשיב את הכבוד האבוד ולחזור לעניינים בסדרה. המשחק השלישי ייערך בקיו ארינה בלילה שבין רביעי לחמישי, וכדי לתת פייט נראה שטיי לו ושחקניו יצטרכו לבצע שינויים רבים.

מספרי המשחק

* גולדן סטייט ניצחה את שני המשחקים הראשונים בסדרה בהפרש כולל של 48 נקודות. זה ההפרש הכי גדול אי פעם ב-NBA בשני המשחקים הראשונים בסדרת גמר.

* רק שלוש קבוצות לאורך ההיסטוריה חזרו מפיגור 2:0 בסדרת גמר NBA וזכו באליפות. בסך הכל, המאזן עומד על 3:28 לטובת זו שניצחה את שני המשחקים הראשונים.

* שימו לב לנתון הזה של לברון ג'יימס: ארבעת התבוסות האחרונות בלמעלה מ-20 הפרש במשחקי גמר ב-NBA באו על חשבונו: מול הווריירס ב-2016 ו-2015 ומול הספרס ב-2013 ו-2014.

* הווריירס ניצחו שבעה משחקים רצופים מול הקאבס. זה רצף ההפסדים הארוך ביותר בקריירה של לברון ג'יימס לקבוצה אחת.

* עוד קצת לברון ג'יימס: הוא לא קלע ולו נקודה אחת ברבע הראשון. זו הפעם הראשונה בקריירה שהוא לא קולע נקודות ברבע ראשון של משחק גמר.

* 19 הנקודות של לברון הן שיא שלילי עבורו בפלייאוף העונה.

* עוד נתון שממחיש את הדומיננטיות של האלופה: הלילה היא רשמה את ניצחונה ה-87 העונה, ובכך השוותה את מאזן הניצחונות של שיקגו 95/6 בעונה הרגילה ובפלייאוף גם יחד.

* סטיב קר עלה למאזן 10:30 בפלייאוף. זה שווה למאזן הכי טוב אי פעם למאמן ב-40 המשחקים הראשונים שלו בפלייאוף, כשרק פיל ג'קסון מחזיק במאזן זהה.

* הקאבס הפסידו בחמשת המשחקים האחרונים שלהם בסדרות גמר. בסך הכל הם עומדים על מאזן לא מחמיא של 10:2 בכל הזמנים בסדרות גמר.

* נקודת התורפה של קליבלנד, מסתבר, היא בכלל קיירי אירווינג. בדקות שלו על המגרש מול גולדן סטייט העונה, האלופה ניצחה בהפרש כולל של 42 נקודות.

* ארבע החסימות של אנדרו בוגוט ברבע הראשון הן הכי הרבה חסימות לשחקן במשחק גמר מאז שבן וואלאס חסם חמש פעמים ברבע בגמר 2005.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקן גולדן סטייט ווריירס אנדרו בוגוט. GettyImages
הכי הרבה מאז בן וואלאס. בוגוט/GettyImages

התגובות

"אני לחלוטין מופתע מההפרש הגדול שפתחנו", אמר מאמן גולדן סטייט סטיב קר בסיום. "אלה דברים שקורים ב-NBA, לפעמים דברים פשוט בורחים לך מהידיים. לפעמים הזריקות נופלות, לפעמים לא...הכל ישתנה כשנגיע לקליבלנד, זה בטוח".

דריימונד גרין ממשיך לגרוף מחמאות. מג'יק ג'ונסון צייץ לאחר המשחק ש"הקאבס לא עמוקים ולא ומגוונים מספיק. הווריירס הם מצ'אפ לא טוב עבורם כי יש להם חמישה פליימייקרים שיכולים להחזיק בכדור בכל רגע נתון, במיוחד דריימונד גרין. מבחינתי, דריימונד הוא ה-MVP הבלתי מעורער של סדרת הגמר עד עכשיו". אבל לפחות כלפי חוץ הפורוורד הרב גוני, שצלף 28 נקודות, מנסה לשמור על קור רוח. "אני לא חושב שפיצחנו שום נוסחה, כשאתה משחק מול יריבה כל כך חזקה אתה פשוט חייב לשמור חזק ולהיות מפוקס", אמר בנוגע להגנה של הווריירס. "יש לנו הרבה שחקני הגנה נהדרים בקבוצה הזו, אז זה פשוט עובד. קל להתאהב בהתקפה שלנו, אבל ההגנה, השמירה בצבע, הקשיחות שלנו...אלה אלמנטים שלא מקבלים מספיק תשומת לב".

גרין הוסיף ש"קואץ' קר סימס לי אתמול ואמר לי שזו יכולה להיות הסדרה שלי, כי הם משאירים לי הרבה מרווחים ומאפשרים לי לזרוק. היום הזריקות נכנסו לי. אין לי בעיה לזרוק כמה שצריך. היום הייתי אחד מהספלאש בראדרס".

לאנדרו ברבוסה, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
הספסל ממשיך לתת תוצרת. ברבוסה/GettyImages

גם סטפן קרי מתמוגג מגרין. אחרי שלשה ספציפית של דריימונד תוך כדי כדרור וצעד לאחור, ה-MVP נראה משועשע בספסל. "זו פחות או יותר הנקודה שבה נכנסתי לטירוף", אמר קרי. "דריימונד תמיד עושה דברים קטנים שאנשים מתקשים לשים לב אליהם, אבל היום הוא גם עשה את הפעולות הגדולות. אנחנו נצמדים לתוכנית המשחק שלנו ומצליחים להוציא אותה לפועל, אבל עוד לא זכינו בכלום, רק שמרנו על הביתיות שלנו. מה שמשוגע באמת זה שכולנו יכולים לשחק עוד יותר טוב".

אחד העיתונאים הפנה לדריימונד גרין שאלה במסיבת העיתונאים לגבי ההשוואה בין גולדן סטייט 2016 לשואוטיים לייקרס שחרכו את ה-NBA בשנות ה-80. "אי אפשר לטעון שאנחנו טובים יותר מהם, כי מעולם לא נשחק מולם", גרין השיב, אך עוד לפני שהספיק לסיים את המשפט קליי תומפסון, שאביו מייקל שיחק עבור הלייקרס באותה תקופה, קטע אותו ואמר בנחרצות: "כן, אנחנו יותר טובים מהשואוטיים לייקרס".

סטיב קר נשאל בסיום האם הסדרה מול אוקלהומה סיטי הייתה הגמר האמיתי של ה-NBA, והאם הסדרה הזו תרמה למוכנות השיא של הווריירס מול הקאבס. "המפגשים מול הת'אנדר בהחלט חיזקו אותנו, הפכו אותנו לעוצמתיים יותר. לא נהנינו יותר מדי בסדרה הזו ובקושי הצלחנו לברוח מהסדרה הזו עם ניצחונות".

קר שוב החמיא לשחקני הספסל שלו, ששוב סיפקו תרומה מכרעת. "בתור מי שהיה שחקן ספסל בעצמו במשך כל הקריירה יש לי סימפטיה מיוחדת לחבר'ה האלה. אני יודע מה זה להיות שחקן משני, אני מבין כמה קשה זה לשמור על מוכנות ודריכות גבוהה, ואני פשוט שמח שיש לנו שחקני ספסל כל כך קשוחים. אנדרה היה נהדר היום, ברבוסה שוב נתן לנו נקודות...כולם תרמו".

שחקני גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי, איאן קלארק. GettyImages
מכייפים על הספסל. קרי וקלארק/GettyImages

בצד השני, קליבלנד כבר סופגת אש. פרשן ESPN סטיבן איי סמית' תקף את הקאבס בחריפות בסיום. "אני לא רוצה להעליב את המזרח כולו, אבל זו הייתה אחת התצוגות הפתטיות והמבישות שראיתי מקבוצה בגמר ה-NBA", אמר הפרשן. "קליבלנד פשוט ויתרו הלילה. הם הובכו ולא עשו שום דבר לגבי זה. הם חייבים להתחבר ולהתחיל להאמין שהם יכולים לנצח את היריבה שלהם, אחרת זו תהיה סדרת הגמר הכי חד צדדית בתולדות ה-NBA".

גם מג'יק ג'ונסון הצטרף לביקורות וכתב: "בגמר ה-NBA מגיעה לפעמים הנקודה הזו שקבוצה אחת מבינה שהיא הרבה יותר נחותה מהשנייה. זה מה שקרה לקאבס הלילה". לברון ג'יימס נראה מאוכזב ומכונס בעצמו בסיום, וענה בתשובות קצרות ולקוניות במסיבת העיתונאים. "אני לא מאוכזב מהחברים לקבוצה, אני לא מתוסכל מהם. אני פשוט מודע לכך שאנחנו חייבים לעשות עבודה הרבה יותר טובה כדי לנצח משהו בסדרה הזו. הובסנו בכל אספקט", אמר. "אי אפשר לאבד את הכדור בצורה כזו מול קבוצה מיוחדת כמו גולדן סטייט. אנחנו חייבים להבין איפה אנחנו נמצאים ולשחק יותר טוב, הרבה יותר טוב". אגב, לפני המשחק לברון חילק לכל אחד משחקני קליבלנד אוזניות חדשות והשמיע בפניהם ציטוטים נבחרים של מוחמד עלי, כדי להחדיר בהם מוטיבציה. גם המחווה הזו, מסתבר, לא ממש עזרה.

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
הקאבס סופגים אש. לברון/GettyImages

טיירון לו אמר בסיום ש"כולנו הופתענו מהכניעה שלנו. נכנענו מדי בקלות. אבל החבר'ה לא שבורים, הם פשוט עצבניים וכעוסים מאוד. אני לא מרגיש שיש לנו מחסום מנטלי".

אם לא די בצרות של הקאבס, נוספה להם עוד טרדה: קווין לאב סבל מזעזוע מוח קל בראשו אחרי היתקלות עם האריסון בארנס ברבע השני, ועל פי טיירון לו "הוא ינוח יום-יומיים ונעשה לו בדיקה לפני משחק 3 כדי לראות אם יכול לשחק". הצוות הרפואי של הקאבס בדק את הפורוורד במחצית ולא גילה סימנים מטרידים, אך בהמשך הוא התלונן על כאבים, ירד לחדר ההלבשה ולא חזר. "לא ראיתי מה קרה לו. במחצית הוא היה נראה בסדר", אמר לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully