וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ' רוצה גרנד סלאם שנתי: "לא רוצה להישמע שחצן, אבל הכל אפשרי"

המדורג 1 בעולם השלים זכייה ברולאן גארוס ונשמע נרגש ובטוח. וגם: כל המספרים המרשימים, ההשוואה לפדרר ונדאל, והרגע שבו הוא פשוט התחיל לצחוק. מארי: "ייקח הרבה זמן עד שמישהו ישחזר את ההישג של נובאק"

תואר ראשון בפריס, דג'וקוביץ'/רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' השלים היום (ראשון) זכייה בתואר הגרנד סלאם היחיד בו לא זכה עדיין. המדורג מספר אחת בעולם הצליח לחזור מפיגור ל-6:3, 1:6, 2:6, 4:6 מול אנדי מארי בדרך לזכייה ברולאן גארוס. הסרבי הפך לראשון שמחזיק בכל תארי הגרנד סלאם בעת ובעונה אחת מאז רוד לייבר זכה בכל הטורנירים ב-1969.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי (אמצע) עם בוריס בקר. רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי (אמצע) עם בוריס בקר/רויטרס

המספרים של דג'וקוביץ'

* נולה מחזיק כעת בתואר של כל ארבעת טורנירי הגרנד סלאם. רק שני טניסאים עשו זאת בעבר: דון באדג' (1938) ורוד לייבר (1962 ו-1969).

* דג'וקוביץ' זכה בגרנד סלאם ה-12 בקריירה: רק שניים פחות משל רפאל נדאל, וחמישה פחות משל שיאן כל הזמנים רוג'ר פדרר. הוא השתווה לרוי אמרסון במקום הרביעי ברשימת הזוכים בגרנד סלאמים (פיט סמפראס עם 14).

* הוא מוביל בדירוג הטניס בפער של 8,045 נקודות. הוא צריך להישאר במקום הראשון עד 2018 כדי לעבור את רוג'ר פדרר כטניסאי ששהה הכי הרבה זמן בפסגת הדירוג העולמי.

* הדומיננטיות של דג'וקוביץ' מדהימה: הוא הגיע לגמר ב-21 מ-22 הטורנירים האחרונים שבהם שיחק, וזכה ב-17 מהם.

* הוא הראשון מאז ג'ים קורייר ב-1992 שמחזיק בשני הגרנד סלאמים הראשונים של העונה.

* עם הגביע ה-65 בקריירה, דג'וקוביץ' עלה למקום השישי בכל הזמנים ברשימת הזכיות בטורנירים, אחרי ג'ימי קונורס (109), איוון לנדל (94), רוג'ר פדרר (88), ג'ון מקנרו (77) ורפאל נדאל (69). ביורן בורג ופיט סמפראס מאחוריו (64).

* הוא השחקן השמיני בהיסטוריה שזוכה בכל ארבעת תארי הגרנד סלאם, יחד עם דון באדג', רוד לייבר, פרד פרי, רפאל נדאל, רוג'ר פדרר, רוי אמרסון ואנדרה אגאסי.

* המרדף של דג'וקוביץ' אחרי ההיסטוריה לא יהיה פשוט. אומנם הסרבי בכושר שיא, ושולט ביד רמה בענף, אבל השנים עושות את שלהן. ההיסטוריה מראה שבעשור האחרון רק שני טניסאים זכו בטורניר גרנד סלאם בגיל 29 ומעלה: פדרר בווימבלדון 2012, וסטן ואוורינקה בשנה שעברה בפריס. מצד שני, מי ידיח אותו? כרגע בסבב יש רק שני (!) טניסאים צעירים ממנו שזכו בטורניר גרנד סלאם: צי'ליץ' ודל פוטרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי/רויטרס

"אין הרבה מילים שיכולות לתאר את מה שאני מרגיש", אמר דג'וקוביץ', שנשאל על האפשרות להשלים זכייה בארבעת הגרנד סלאמים בשנה קלנדרית אחת: "זה אחד האתגרים האולטימטיביים שיש לטניסאי. אני גאה מאוד, מתרגש מאוד, אבל כרגע אני פשוט המום מהגביע הזה שיש פה לידי, ומנסה ליהנות מהרגע הזה".

דג'וקוביץ' פתח רע את המשחק והפסיד את המערכה הראשונה, שבה מארי נראה בשליטה. זה השתנה. "עליתי למשחק די מוכן", אמר נולה בסיום, "התחלתי טוב במשחקון הראשון, ואז הפסדתי ארבעה ברציפות. העצבים היכו בי. הייתי זקוק לעוד זמן כדי להיכנס לקצב שבו תכננתי לשחק, כמו שקרה במערכה השנייה והשלישית, עד שהובלתי 2:5 ברביעית. זה היה טניס נקי משגיאות. הרגשתי שאני מציג טניס ברמה גבוה מאוד, עם הרבה לחץ על ההגשה של אנדי.

"כששברתי אותו שוב ועליתי ל-2:5 במערכה הרביעית, כבר התחלתי לצחוק. לא יודע למה. ככה הרגשתי. לא הרגשתי לחוץ, אולי לקחתי את הדברים קצת בקלות מדי. אבל כולנו בני אדם, וכשאנחנו מגיעים כל כך קרוב לתואר שלא זכית בו מעולם, זה קורה. הרגשתי את כל הלחץ, ההתרגשות, השמחה, הכל. אחרי הנקודה האחרונה אני אפילו לא זוכר מה קרה. כאילו הנשמה שלי עזבה את הגוף והביטה בו מלמעלה. קיוויתי שאנדי יעשה שגיאה, והוא עשה אותה. זה היה אחד הרגעים היפים בקריירה שלי".

ועכשיו הוא כל כך מתקרב לנדאל ופדרר. "בדרך כזו או אחרת, אתה מנסה להשוות את עצמך אליהם ולהישגים שלהם", אמר דג'וקוביץ', "נדאל ופדרר שלטו בענף כשאני ואנדי הגענו. בהתחלה לא אהבתי להיות חלק מהעידן שלהם. אחרי זה הבנתי שלהכל בחיים יש סיבה. אתה נמצא במצב כדי לגדול ולהתפתח. למזלי, התחלתי להבין שאני חייב להתחזק, ולהשלים עם העובדה שאני מתחרה מול שני אלופים גדולים. מאותו רגע הכל הפך קל יותר".

ומה לגבי זכייה בכל ארבעת הגרנד סלאמים? "אני לא רוצה להישמע שחצן, אבל אני חושב שבחיים הכל אפשרי", סבור דג'וקוביץ', "הזכייה היום בתואר העניקה לי כל כך הרבה שמחה ותחושת שלמות, אני מנסה להוקיר את הרגעים האלה".

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי/רויטרס

ג'ודי מארי מנחמת את בנה בטוויטר

בראיון על המגרש אמר דג'וקוביץ': "זה רגע מאוד מיוחד בקריירה שלי, אולי הכי טוב. תודה לכולם. נהדר להניף פה את הגביע לראשונה. נחמד שיש קצת שמש אחרי כל כך הרבה ימי גשם ואיזה כיף לראות כאן את כל האוהדים האלה. גוסטבו קוורטן נתן לי אישור לעשות לב על החימר". בטקס ההנפה אמר הסרבי: "אני רוצה לברך את אנדי על טורניר נהדר. היה משחק קשה מאוד. תודה על המילים החמות שלך. היה תענוג לשחק מולך שוב ולחלוק איתך רגעים מיוחדים על המגרש. אני יודע שקשה להפסיד ובטוח שנראה אותך זוכה בתארים גדולים בעתיד. אני גם יודע כמה הצוות שלך עובד קשה איתך. אתה אחד השחקנים הכי מסורים ועובדים קשה בסבב. למשפחה והאהובים שלי, תודה על כל מה שאתם נותנים לי על בסיס יומיומי. תודה שאתם מצליחים להכיל אותי. תודה לכל הקהל, נתראה ביוני הבא".

אנדי מארי אמר: "אני רוצה להודות לצוות שלי, החברים והמשפחה שבאו לכאן. תודה לכל הקהל, האווירה הייתה נהדרת היום. תענוג לשחק מול קהל כזה. ברכות לנובאק והצוות שלו, זה מגיע לכם. לזכות בכל ארבעת הגרנד סלאמים בשנה אחרת זה הישג מדהים. זה כל כך נדיר בטניס ולא קרה כבר שנים וייקח הרבה זמן עד שזה יקרה שוב. כל מי שהגיע לכאן היום בר מזל לראות את זה. אישית, להיות בצד המפסיד זה מבאס, אבל אני גאה להיות חלק מהמשחק היום. ברכות נובאק, עבודה טובה".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully