וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: לפיב"א אסור להטיל סנקציות על איגודים

4.6.2016 / 16:10

תפנית במאבק בין פיב"א ליורוליג לאחר שבית המשפט במינכן קבע כי האיסור על שליחת קבוצות למפעל היורוקאפ הוא לא חוקי וכל קבוצה רשאית לבחור באיזה מפעל אירופי תשחק בעונה הבאה

ג'ורדי ברתומאו מזכ"ל פיב"א היורוליג. ברני ארדוב
ג'ורדי ברתומאו/ברני ארדוב

הבלאגן בכדורסל האירופי קיבל היום (שבת) תפנית נוספת בעקבות החלטת בית המשפט באזור מינכן שפסק נגד הסנקציות שאיימו בפיב"א אירופה להטיל על הקבוצות והאיגודים שיבחרו לשחק בעונה הבאה ביורוקאפ ולא במפעלים של פיב"א. המשמעות היא כי כל קבוצה תוכל למעשה לבחור את המפעל שהיא רוצה על פי ראות עיניה, וכי ההערכות של אנשי פיב"א בשבועות האחרונים, כי בסופו של דבר היורוקאפ לא ישוחק בעונה הבאה, לא עומדות במבחן בית המשפט.

כזכור, כחלק מהמאבק של פיב"א אירופה ביורוליג, הודיעו במפעל לפני מספר חודשים כי כל איגוד שקבוצה שמשחקת תחתיו תבחר לשחק ביורוקאפ ולא בליגת האלופות של פיב"א, לא יוכל לשחק במוקדמות או באליפות אירופה לבוגרים. בשבועות האחרונים הוסר האיום, לאחר שכמעט כל האיגודים הודיעו כי יתמכו בפיב"א, אך לפי אנשי היורוליג, וגם לפי פסיקת בית המשפט, איגודים רבים הודו כי היו תחת לחצים כבדים מטעם אנשי פיב"א ללכת איתם. המאבק עצמו שם גם בסימן שאלה את עתיד הליגה האדריאטית, לאור הבלאגן בין ראשי הליגות המקומיות לליגה האזורית, וכעת לא ברור האם פסיקת בית המשפט תשנה את התמונה.

כעת נראה כי לצד היורוליג, שימנה בעונה הבאה 16 קבוצות, ואמור לעלות בעקבות תלונות הקבוצות השונות עד ל-20 בשנים שלאחר מכן, ישוחקו בעונה הבאה היורוקאפ שימנה 24 קבוצות, ליגת האלופות של פיב"א שתמנה 32 קבוצות והיורופקאפ שעדיין לא ברור כמה קבוצות ישחקו במפעל זה. ישראל תשלח ליורוליג את מכבי תל אביב, שחתומה על הסכם מול הליגה, ליורוקאפ את הפועל ירושלים, שחתמה על הסכם דומה, לליגת האלופות את מכבי ראשון לציון וקבוצה נוספת למוקדמות וליורופקאפ ככל הנראה את הפועל אילת וקבוצה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully