וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון ברולאן גארוס: דג'וקוביץ' מול מארי בגמר ענקים

הגמר הקלאסי יפגיש את הסרבי והבריטי בשיחזור של גמר אליפות אוסטרליה, כשלשניהם זו תהיה הזדמנות לזכות בפעם הראשונה בטורניר. הבריטי אמר: "זה לא משהו שציפיתי שאצליח לעשות"

דג'וקוביץ' באימון/GettyImages, Dennis Grombkowski

גמר רולאן גארוס יפגיש ביום ראשון (16:00, שידור ישיר ביורוספורט) שני טניסאי על, המדורגים 1 ו-2 בעולם, ששניהם לא זכו מעולם בגרנד סלאם בצרפת. נובאק דג'וקוביץ' הפסיד שלוש פעמים בעבר בגמר הטורניר, פעמיים לרפאל נדאל ובשנה שעברה לאלוף היוצא סטן ואוורינקה, בעוד אנדי מארי העפיל לראשונה בקריירה שלו למעמד, והוא הבריטי הראשון בגמר בפריס מאז באני אוסטין ב-1937.

נולה יישתתף בגמר הגרנד סלאם השישי ברציפות שלו, לאחר שניצח ארבעה מתוך חמשת האחרונים. אם ייגבור על מארי, הוא ייזכה בתואר הגרנד סלאם ה-12 שלו, ויעבור את רוד לייבר וביורן בורג שזכו ב-11 תארים כל אחד. נוסף על כך, הוא יהיה השחקן השמיני בהיסטוריה בסבב הגברים שזוכה בכל ארבעת תארי הגרנד סלאם, והשלישי אי פעם שמחזיק בכל התארים במקביל.

המדורג ראשון נשמע מרוצה לקראת הגמר הגדול: "שמתי את עצמי במצב שמאוד רציתי להיות בו לאחר הגמר בשנה שעברה. להצליח ברולאן גארוס זה בהחלט בראש סדר העדיפויות ולהגיע לגמר זה מאוד מיוחד". הסרבי התייחס גם ליריבות בינו ובין מארי: "זה נחמד שהיריבות בינינו התפתחה לאורך השנים. אני לא חושב שיש לי יתרון ספציפי במשחק. אולי בצורה מזערית, רק בצד המנטלי, אבל מארי נמצא בכושר מצוין. דבר אחד בטוח, זה יהיה קרב פיזי קשה".

הבריטי שאכן נמצא בפורמה לאחר הניצחון על ואוורינקה, התייחס גם הוא למשחק, ונראה כי הוא מודע להזדמנות הגדולה שלו: "אין ספק שזה משחק גדול לשנינו. אף אחד מאיתנו לא יודע עוד כמה צ'אנסים יהיו לנו לזכות בתואר הזה, לפדרר זה לקח הרבה זמן". מארי הוסיף: "להגיע לגמר בפעם הראשונה זה בהחלט רגע גדול עבורי. זה לא משהו קל והאמת שלא ציפיתי שאצליח לעשות זאת".

השניים נפגשו 33 פעמים בעבר והסרבי מוביל 10:23 במאזן, אך דווקא מארי הוא שניצח במפגש האחרון, שהתקיים בגמר המאסטרס ברומא. בגמר אליפות אוסטרליה שהתקיים העונה, נולה ניצח בשלוש מערכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully