וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הציונות שולטת באמריקה ובעולם כולו": הצד השני של מוחמד עלי

מרגע שהפך מקסיוס קליי למוחמד עלי, המתאגרף האגדי מעולם לא הסתיר את דעותיו והצהיר על "תמיכה במאבק הפלסטיני לעצמאות ושחרור האדמות שלהם, שנגזלו על ידי הפולשים הציוניים" ועוד

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

"קסיוס קליי הוא שם של עבד. לא בחרתי בו ואני לא רוצה אותו. אני מוחמד עלי. זה שם חופשי, שמשמעותו 'אהוב על ידי האל' ואני מתעקש שאנשים ישתמשו בו כשהם מדברים אליי ועליי". כך הודיע לעולם מוחמד עלי, בסיום הקרב האגדי מול סוני ליסטון, כי הוא מתאסלם ומשנה את שמו, שינוי שבהחלט תפס.

עלי היה, בחלק השני של חייו, מוסלמי גאה ובעל דעות חזקות מאוד. הוא מעולם לא התבייש להציג אותן ולא פעם, ניגח חזק את ישראל, ארצות הברית, היהודים והציונות. כך למשל, כאשר הגיע למחנה פליטים פלסטיני בדרום לבנון, אמר לכתבים המקומיים (על פי טענתם לפחות): "בשמי ובשם כל המוסלמים בארצות הברית, אני מצהיר על תמיכה במאבק הפלסטיני לעצמאות ושחרור האדמות שלהם, שנגזלו על ידי הפולשים הציוניים".

את ירח הדבש שלו, העביר עלי במדינות שונות בעולם הערבי ואף נפגש עם הנשיא המצרי נאצר. במקרה אחר, אמר במסיבת עיתונאים שנערכה בעת ביקורו בביירות: "ארצות הברית היא מעוז הציונות והאימפריאליזם". במקרה נוסף טען שה"ציונות שולטת באמריקה ובעולם כולו. הדת אינה רעה, האנשים הם הרעים. כל מבנה הכוח הוא ציוני. הם נגד הדת האיסלאמית. כל פעם שמוסלמי עושה משהו רע, הם מאשימים את כל הדת".

עלי ביקר בישראל בשנת 1985. הוא הגיע לכאן במטרה ל"דאוג לשחרורם של 700 מאחיו המוסלמים", שהוחזקו כאסירים בישראל. ממשלת ישראל סירבה לקיים מולו את המשא ומתן, כמובן וסגן שר החוץ דאז, רוני מילוא, הזמין אותו להיות אורח כבוד של המדינה.

מעיף את ג'ורג' פורמן לקרשים ב"ראמבל אין דה ג'אנגל"/AP
  • עוד באותו נושא:
  • מוחמד עלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully