וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' ואנדי מארי ייפגשו בגמר רולאן גארוס בפריס

הראשון בעולם לא התקשה מול תים, עליו גבר 2:6, 1:6, 4:6, וינסה לזכות בגראנד סלאם היחיד שחסר לו. הבריטי (2), שניצח את אלוף השנה שעברה סטן ואוורינקה 4:6, 2:6, 6:4, 2:6, העפיל לראשונה למעמד הגמר

הטניסאי אנדי מארי. AP
הדיח את האלוף. מארי/AP

קרב טיטאנים בגמר רולאן גארוס לגברים: הראשון בעולם, נובאק דג'וקוביץ', התגבר בקלות על דומיניק תים והעפיל למעמד הגמר, שם ינסה לזכות בגרנד סלאם היחידי שחסר לו בארון הגביעים. הסרבי יפגוש באנדי מארי, המדורג שני בעולם, שהזיע מעט יותר מיריבו, לאחר שניצח את האלוף המכהן, סטן ואוורינקה בארבע מערכות.

הטניסאי נובאק דג'וקוביץ'. AP
ניצחון קליל. דג'וקוביץ'/AP

נובאק דג'וקוביץ' (סרביה, 1) - דומיניק תים (אוסטריה, 13) 2:6, 1:6, 4:6

האוסטרי שגבר על דויד גופן ברבע הגמר, רצה להדהים את עולם הטניס בהופעתו הראשונה בחצי גמר גרנד סלאם מול נולה, אך לדג'וקוביץ' היו תוכניות אחרות. הסרבי שרוצה לזכות בגרנד סלאם היחיד שחסר לו בקריירה, פתח עם שבירה כבר במשחקון ההגשה הראשון של תים ועלה ל-0:3 מהיר. האוסטרי ניסה להשיב מלחמה אך לא הצליח לגנוב את ההגשות של נולה שזכה במערכה הראשונה תוך 40 דקות. המערכה השנייה הלכה אפילו קל יותר ובמצב של 1:2 לסרבי, הוא השיג שבירה נוספת ומשם שייט ל-0:2 די קליל, כאשר האוסטרי מנצח רק בשלוש נקודות עד לסיום המערכה. האוסטרי לא ויתר והשיג שבירה ראשונה במשחק בדרך ל-0:3 במערכה השלישית., אך נולה חזר ל-3:3, ומשם לא הביט לאחור, לקח מערכה נוספת והעפיל לגמר.

עבור דג'וקוביץ' יהיה זה הגמר הרביעי ברולאן גארוס, כאשר בשנה שעברה הוא הפסיד במעמד הזה לסטן ואוורינקה ובפעמיים הקודמות לרפאל נדאל. בסך הכל הוא זכה במהלך הקריירה ב-11 תארי גראנד סלאם (שש פעמים באוסטרליה, פעמיים בארצות הברית ושלוש בווימבלדון). התואר בצרפת הוא המשמעותי היחידי בו מעולם לא זכה, והוא יפגוש ביום ראשון את אנדי מארי, שיופיע לראשונה בגמר בטורניר, שם יקווה להוסיף גם את הגביע מצרפת לארון הגביעים.

סטן ואוורינקה (שוויץ, 3) - אנדי מארי (בריטניה, 2) 4:6, 2:6, 6:4, 2:6

זה אמנם לא הלך בקלות כמו במשחק של דג'וקוביץ', אך בסופו של דבר הצליח השני בעולם להדיח את האלוף המכהן בארבע מערכות. הבריטי, שמעולם לא היה במעמד הגמר בטורניר צרפת, נעצר בשנתיים האחרונות בחצי הגמר וסוף סוף עשה את הצעד עד לגמר.

כבר בפתיחת המשחק ניתן היה לראות כמה הוא עשוי להיות צמוד, כאשר המשחקון השני נמשך כעשר דקות בהן השניים מעבירים את היתרון מצד לצד מספר פעמים. לאחר מכן הבריטי השיג שבירה ועלה ל-1:2. עד לסיום המערכה כל אחד שמר על הגשותיו ומארי זכה בה. גם בפתיחת המערכה השנייה הוא השיג שבירה במצב של 1:1 ועוד אחת בדרך ל-1:4 מרשים ול-0:2 במשחק, כאשר המערכה השנייה נמשכה חצי שעה בלבד. במצב של 1:1 במערכה השלישית ואוורינקה כמעט נשבר שוב, בדיוק כמו בשתי המערכות הקודמות, אך הפעם הציל שתי אפשרויות שבירה. שני השחקנים שמרו על ההגשות שלהם בדרך ל-4:4. השוויצרי השיג שבירה ברגע המושלם מבחינתו כשהוא מוביל 4:5 וזכה במערכה השלישית.

המערכה הרביעית נפתחה בצורה נהדרת עבור מארי, שהשיג שבירה כבר במשחקון הראשון ועלה ל-0:1 מבטיח. במצב של 0:2 היו לו שתי אפשרויות שבירה אך ואוורינקה נלחם וצימק ל-2:1. כל אחד שמר על ההגשות שלו עד שמארי הצליח להשיג שבירה במצב של 2:4, וניצח את משחקון ההגשה שלו כדי להבטיח ניצחון 1:3 והעפלה לגמר לראשונה בקריירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully