וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים עלתה לפיינל פור אחרי 84:86 דרמטי על הפועל תל אביב

האלופה פיגרה כבר ב-18 הפרש בארנה, אבל דונטה סמית' הוליך אותה כמעט לבדו לניצחון ו-2:3 בסדרה עם שיא קריירה של 33 נקודות. הקבוצה של שרון אברהמי מודחת בסיומה של סדרה מעולה. בשני ב-21:05: ירושלים מול הפועל אילת

one

סדרת רבע גמר הפלייאוף הטובה ביותר העונה ואחת הטובות בשנים האחרונות בכדורסל הישראלי, הגיעה הערב (רביעי) לסיומה כאשר האלופה הפועל ירושלים עלתה לפיינל פור אחרי 84:86 דרמטי ומותח על הפועל תל אביב והשלימה 2:3 בסדרה. כמו במשחקים הקודמים בסדרה, ירושלים ממש לא הציגה יכולת גדולה, אבל למזלה היה לה איש אחד שהתעלה הרבה מעל כל חבריו. דונטה סמית', אחד השחקנים הטובים ששיחקו בישראל הוליך את האלופה כמעט לבדו לניצחון הזה עם שיא קריירה של 33 נקודות, כולל הסלים המכריעים במאני טיים של המשחק. ירושלים תפגוש את הפועל אילת בפיינל פור.

הפועל תל אביב פתחה את המשחק הזה מצוין וכבר הוליכה ב-18 הפרש עם 33 נקודות ברבע הראשון, אבל ירושלים נגסה לאט לאט בהפרש וברבע הרביעי גם הצליחה להחזיר לעצמה את היתרון. נייט רובינסון עוד סידר להפועל תל אביב 83:84, אבל נקודות עונשין של רולנד וסמית' והחטאה של רות'בארט הצילו את האלופה מהדחה סנסציונית.

כאמור, דונטה סמית' סיפק משחק לפנתיאון עם 33 נקודות באחוזים מצוינים והוסיף גם שמונה ריבאונדים, ארבעה אסיסטים ושלוש חטיפות. אי.ג'יי רולנד היה טוב במאני טיים עם 15 נקודות כשטוני גפני הוסיף 14 למנצחים. בצד השני, נייט רובינסון הוביל את האורחים עם 22 נקודות, אבל גם רשם שבעה איבודים. ג'ף אלן הצטיין עם 19 נקודות שלא הספיקו ורביב לימונד רשם 16 נקודות לקבוצה של שרון אברהמי, שלמרות ההדחה בהחלט יכול להיות מסופק מהסדרה כזו כשלאלופה יש הרבה סיבות לדאגה לאור היכולת שהציגה.

משחקי הפיינל פור:

מכבי תל אביב - מכבי ראשון לציון (שני, 18:10)

הפועל ירושלים - הפועל אילת (שני, 21:05)

דונטה סמית' הפועל ירושלים חוגג. ברני ארדוב
כוכב אחד מעל כולם. דונטה סמית'/ברני ארדוב

מהלך המשחק

הפועל תל אביב פתחה את המשחק בצורה טובה עם שלשה של נאור ו-0:5 מהיר, אבל ירושלים הגיבה עם סלים של דונטה סמית' וטוני גפני וחזרה לעניינים. אולם, לירושלים לא הייתה תשובה לג'ף אלן שחגג בצבע ועם נקודות מהעונשין העלה את הפועל תל אביב ליתרון 8:13. האווירה בארנה התלהטה עם עימות בין בר טימור לנייט רובינסון, אבל על הפרקט הפועל תל אביב פשוט חגגה על ירושלים עם שלשה של סימונס ורובינסון שקבעו יתרון דו ספרתי, 21:32 להפועל תל אביב. שלשה נוספת של נייט רובינסון קבעה את תוצאת הרבע המדהימה: 23:35 להפועל תל אביב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נייט רובינסון הפועל תל אביב. ברני ארדוב
השחקנים נאלצו להפריד ביניהם. בר טימור ונייט רובינסון/ברני ארדוב

גם פתיחת הרבע השני לא בישרה טובות לירושלים, כאשר שלשה של לימונד ועוד מהלך שלוש נקודות על קונגר קבעו יתרון שיא: 26:41 להפועל תל אביב. דונטה סמית' היה היחיד שתפקד בירושלים והשאיר אותה איכשהוא בתמונה עם שלשה שצימקה מעט את הפער ל-34:46 להפועל תל אביב. ההתקפה של האורחים נתקעה וירושלים ניצלה את זה בגדול עם שלשה של גפני שסיימה את המחצית בפיגור מינימאלי: 46:40.

גיא הראל הפועל ירושלים עם רביב לימונד הפועל תל אביב. ברני ארדוב
החליפו מילים ביניהם. רביב לימונד וגיא הראל/ברני ארדוב

הפועל ירושלים המשיכה בקיזוז הפיגור וכבר נגעה בהפועל תל אביב עם שתי שלשות של רולנד ודונטה סמית' הנהדר שקבעו 46:48 בלבד לאורחים. ירושלים כמעט חזרה להוביל, אבל איבדה כדור וטרה סימונס העניש אותה עם שלשה מהצד השני וקבע 48:52, 3:30 דק' בתוך הרבע. מתן נאור צלף עוד שלשה וסל נוסף של אלן קבע כבר 50:57 להפועל תל אביב ששוב פתחה לעצמה יתרון קטן. דונטה סמית' קיזז את הפיגור מהקו ואחרי איבוד של לימונד, טוני גפני העניש וקבע 57:56 בלבד לאורחים. הפועל תל אביב לא נבהלה והגדילה את היתרון שוב לשש נקודות עם מהלך נהדר של רביב לימונד, אבל דונטה סמית' צימק מיד עם שלשה והעלה את מאזנו ל-23 נקודות, כשאנחנו פחות מדקה לסיום הרבע. נייט רובינסון שבר בצורת ארוכה עם שתי נקודות מהקו, אבל דאנק של הולמן עם הבאזר קבע 61:64 להפועל תל אביב בסוף הרבע.

דונטה סמית' הפועל ירושלים. ברני ארדוב
החזיר את הפועל ירושלים לעניינים. דונטה סמית'/ברני ארדוב

הפועל ירושלים קיוותה לעלות סוף סוף ליתרון בפתיחת הרבע המכריע, אבל נייט רובינסון חשב אחרת וקבר שלשה. אבל ירושלים המשיכה ללכת אל המוציא לפועל שלה דונטה סמית' שאחרי סל של הולמן קבע ג'אמפ קשה וצימק ל-67:65 בלבד. אבל שום דבר לא שבר את הפועל תל אביב ששוב פתחה יתרון של שש נקודות בזכות סלים של לימונד ונייט רובינסון. אולם, דונטה סמית' פשוט לא היה מוכן להפסיד כשמהלך שלוש שלו ועוד סל שתי נקודות מהעונשין של הולמן קבעו 70:73. הנה זה הגיע. 3:32 דק' לסיום המשחק הפועל ירושלים סוף סוף השיגה את היתרון המיוחל עם סל של רולנד ושלשה אדירה של טוני גפני שקבעה 73:75 לירושלים.

דקות הסיום היו הכי צמודות שאפשר. סימונס קבע שוויון 77 מהקו, כשבצד השני טימור מחזיר את היתרון למארחים עם שתי נקודות משלו מהעונשין. נייט רובינסון החטיא אחת מהקו ודונטה סמית', מי אם לא הוא, קבע 78:82 עם עוד מהלך של סל ועבירה והעלה את מאזנו ל-31 נקודות כדי לקבוע שיא קריירה בישראל. גמור? ממש לא. נייט רובינסון קלע שתי נקודות מהעונשין, דונטה החטיא ורות'בארט קלע בריבאונד התקפה וקבע שוויון 82. המהפך הושלם אחרי שדונטה החטיא אחת מהקו ונייט רובינסון, למרות שבעת האיבודים שלו, לא פחד לקחת זריקה מכריעה וקבר של קשה כדי לקבוע 83:84 להפועל תל אביב. אולם, רובינסון עשה עבירה שטותית על רולנד שקלע פעמיים מהקו, כשבצד השני דווקא רות'בארט לקח את הזריקה כשנותרו 10 שניות לסיום והחטיא. לימונד עשה עבירה על דונטה סמית' שקבע מהקו 84:86 להפועל ירושלים שעולה לפיינל פור.

seperator

סטטיסטיקה

קלעו לירושלים: דונטה סמית' 33 (8 ריבאונדים), אי ג'יי רולנד 15, טוני גפני 14, איליי הולמן 8, בר טימור 8, ליאור אליהו 6 (6 איבודים), יותם הלפרין 2, רפי מנקו וג'וש דאנקן שיחקו ולא קלעו.

קלעו להפועל תל אביב: נייט רובינסון 22 (7 איבודים), ג'ף אלן 19 (10 ריבאונדים), רביב לימונד 16 (4 מ-11 לשתיים), טרה סימונס 13, מתן נאור 6, דמיטריוס קונגר 5, רוברט רות'בארט 3, תמיר בלאט שיחק ולא קלע.

נייט רובינסון שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
רובינסון אומר תודה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully