וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשון בישראל: מערכת סולארית תותקן באצטדיון טדי

בתחילת יולי יחלו העבודות באצטדיון הירושלמי, שימשכו כארבעה חודשים. המהלך צפוי להוזיל משמעותית את עלות החשמל הנצרכת בטדי. ברקת: "העיר ירושלים הופכת בשנים האחרונות למובילה בתחום הספורט"

אצטדיון טדי. ברני ארדוב
הראשון בישראל. טדי/ברני ארדוב

בתחילת יולי, יחלו העבודות בפרויקט הסולארי הראשון מסוגו בישראל - התקנת מערכת סולארית באצטדיון כדורגל. טדי יצטרף בקרוב לשורה של אצטדיוני כדורגל מובילים בעולם ויהיה הראשון בישראל שבו תתוקן מערכת סולארית על כל היקפו, לייצור חשמל ירוק לצריכה עצמית.

מדובר בפרויקט ייחודי וחדשני בישראל, שבו תוקם מערכת סולארית מהמתקדמות בעולם ותשתרע על פני שטח של 5,000 מ"ר, בהיקף של 630 קילוואט ותוכל לייצר כמיליון קוט"ש בשנה - אנרגיה נקייה וידידותית לסביבה. המערכת הסולארית באצטדיון טדי תוקם על פי הסדרת מונה נטו ותשמש לצריכה עצמית של החשמל באצטדיון עצמו ובמתקני ספורט נוספים של העירייה.

בנוסף להיבט הסביבתי, מהווה הפרויקט ייעול כלכלי מהותי הצפוי להוזיל משמעותית את עלות החשמל הנצרכת בטדי, היות ועלות ייצורו של חשמל סולארי לאורך שנות הפרויקט, זול בהרבה מרכישתו מחברת החשמל. משך העבודות בפרויקט הייחודי הינו כארבעה חודשים ויצוין כי ביצוע העבודות על גג האצטדיון לא יפריע למשחקים ולפעילות השוטפת שיתקיימו בתקופה זו.

"העיר ירושלים הופכת בשנים האחרונות למובילה בספורט ובתשתיות ספורט, עם הקמת קריית הספורט הבינלאומית במלחה, במסגרתה הורחב אצטדיון טדי ל-31,000 מקומות ישיבה, במטרה להפכו לאצטדיון הלאומי", אמר ראש העיר ניר ברקת. "כעת אנו שמחים לשלב את הספורט עם קיימות ואנרגיה ירוקה ולהפוך את אצטדיון טדי למתקן הספורט הראשון בארץ שיופעל באמצעות אנרגיה סולארית. כולנו תקווה שגם נבחרות ישראל והקבוצות הירושלמיות ייהנו מהאנרגיה החדשה שתביא לניצחונות רבים".

דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה: העומד בראש הצוות המוביל את הפרויקט, אמר: "אנו שמחים על יציאתו לדרך של הפרויקט הסולארי הראשון מסוגו בישראל באצטדיוני כדורגל. מדובר בפרויקט ייחודי ומאתגר עבור העיר ירושלים ומהווה חלק חשוב ובלתי נפרד מראייה רחבה של עיריית ירושלים וחברת מוריה לפרויקטים ירוקים, השמים דגש על התייעלות, חדשנות ומימוש המטרות לשמירה על איכות הסביבה, קיימות ולצמצום הפליטות לצד השגת ההיבטים הכלכליים של הפרויקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully