וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדני אלבס ועד רייס: עשר העסקאות הגדולות של המנהל הספורטיבי היוצא של סביליה

ההחתמה המדהימה של המגן הברזילאי, הסכום ההזוי ששולם על ראקיטיץ', הרווח העצום על ראמוס ועל באקה והעסקאות של רייס ובאפטיסטה. "הביצועים" הגדולים של מונצ'י, שעוזב את האנדלוסים אחרי 16 שנה

רויטרס

בווידאו: אוהדי סביליה מתפרעים בגמר הליגה האירופית

בספרד ממשיכים לעסוק בעזיבתו של המנהל הספורטיבי, מונצ'י, את המועדון אחרי 16 שנה. רמון רודריגס ורדחו, שאחראי על כל העסקאות הגדולות של האנדלוסים בשנים האחרונות, החליט לעזוב ולחפש תחנה חדשה בקריירה, כשעל פי דיווחים שונים קבוצות בכירות רבות ביבשת חושקות בשירותיו, אך נראה כי דווקא מנצ'סטר סיטי תהיה זו שתצליח לשים עליו את ידיו, אחרי שהציעה לו סכומי עתק.

מונצ'י שיחק כל חייו בסביליה כשוער, וכשפרש בשנת 2000 מונה לתפקיד המנהל הספורטיבי של הקבוצה, שהייתה באותה העת בליגה השנייה בספרד. הוא עוזב את תפקידו אחרי חמישה גביעי אירופה ושני גביעים מקומיים. בשל עזיבתו, החליטו ב"מארקה" לערוך רשימה של עשר העסקאות הגדולות של מונצ'י - מדני אלבס ועד חוסה אנטוניו רייס.

סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד. Alberto Saiz, AP
27 מיליון יורו, בגיל 19 בלבד. ראמוס/AP, Alberto Saiz

1. חוסה אנטוניו רייס. שחקן הכנף שגדל בסביליה עלה לקבוצה הבוגרת בשנת 2000, ופרץ בסערה. אחרי ארבע עונות, נמכר לארסנל תמורת 30 מיליון יורו כל זאת כשהיה בן 20 בלבד.

2. ז'וליו באפטיסטה. בקיץ 2003, סביליה שילמה שלושה מיליון יורו לסאו פאולו עבור הקשר האחורי, שכבש בשתי עונות כמעט 50 שערים. בעקבות זאת, ריאל מדריד החליטה להחתימו ושילמה לאנדלוסים 20 מיליון יורו בעבור שירותיו.

3. סרחיו ראמוס. הבלם בן ה-30 גדל בסביליה אך למרות זאת שיחק עונה אחת בלבד בקבוצה הבוגרת - ב-2004/05 - ונמכר לריאל מדריד כשהוא בן 19 בלבד תמורת 27 מיליון יורו - סכום עתק באותה תקופה לשחקן בגילו.

שחקן סביליה, דני אלבס, מול שחקן ברצלונה, אדגר דווידס. GettyImages
הגיע תמורת קצת יותר ממיליון יורו. דני אלבס מול דווידס/GettyImages

4. דני אלבס. יש הטוענים שמדובר בעסקה הגדולה ביותר של מונצ'י. המגן הימני הגיע בהשאלה מבאהיה הברזילאית ב-2002 תמורת 500 אלף יורו, ונרכש על ידי האנדלוסים בינואר 2004 תמורת 850 אלף יורו. ב-2008, ברצלונה שילמה עליו 35 מיליון יורו.

5. אלברו נגרדו. שחקן הרכש היקר בהיסטוריה של המועדון הגיע בעונת 2008/09 תמורת 15 מיליון יורו ששולמו לריאל מדריד. אחרי ארבע שנים ו-85 שערים, הוא נמכר למנצ'סטר סיטי תמורת 25 מיליון יורו.

6. חסוס נבאס. שחקן הכנף גדל בסביליה ושיחק בקבוצה הבוגרת במשך עשר עונות, לפני שנמכר למנצ'סטר סיטי תמורת 20 מיליון יורו.

7 . אלברטו מורנו. המגן השמאלי גם כן גדל בסביליה, ואחרי שתי עונות בקבוצה הבוגרת נמכר לליברפול תמורת 18 מיליון יורו.

חסוס נבאס שחקן סביליה (ימין) חוגג עם איבן ראקיטיץ'. רויטרס
הכניסו סכומי עתק לקופת המועדון. נבאס וראקיטיץ'/רויטרס

8. איבן ראקיטיץ'. הקשר הקרואטי חתם בסביליה ב-2011, אחרי שהאנדלוסים שילמו לשאלקה 2.5 מיליון יורו עבור שירותיו. בקיץ 2014 ברצלונה הכניסה את היד לכיס, ושילמה לקבוצתו 18 מיליון יורו.

9. אלש וידאל. סביליה רכשה את כרטיסו מאלמריה תמורת שלושה מיליון יורו, ומכרה אותו לברצלונה תמורת 18 מיליון יורו אחרי עונה אחת בלבד.

10. קרלוס באקה. את החלוץ הקולומביאני גילה מונצ'י בקלאב ברוז', והוא החליט לשלם לבלגים שבעה מיליון יורו כדי שזה יגיע לספרד. אחרי שנתיים, מילאן שילמה על כרטיסו לא פחות מ-30 מיליון יורו.

מונצ'י. AP
האיש של סביליה בשנים האחרונות. מונצ'י/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully