וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 האוהדים שנעצרו הורחקו מפלורנטין וממתקני הפועל תל אביב ל-45 יום

העצורים, אוהדי בית"ר ירושלים, הגיעו לאזור מחסן הציוד של אוהדי הפועל תל אביב כשהם חמושים במוטות, מסיכות ואגרופן. החשד: ניסיון תקיפה. ישהו במעצר בית בין 5 ל-7 ימים. במשטרה לא יודעים מאיזה משחק חזרו האוהדים

צילום וידאו: יותם רונן
כלי נשק שנמצאו אצל העצורים בתגרה, אוהדי בית"ר ירושלים הפועל תל אביב. משטרת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
החפצים שנתפסו/מערכת וואלה! NEWS, משטרת ישראל

משטרת ישראל עצרה הלילה (בין ראשון לשני) 13 אוהדים, בחשד שביקשו לפגוע באוהדי קבוצה יריבה באזור פלורנטין, תל אביב. תשעה מהם שוחררו למעצר בית של חמישה ימים, בעוד שלושה מהם ישוחררו רק ב-22:00 בערב וישהו במעצר בית שבעה ימים. כמו כן הורחקו ל-45 ימים משכונת פלורנטין וממתקני הפועל תל אביב.

סמוך לשעה 1:00 התקבל דיווח במוקד המשטרה על עשרות צעירים המסתובבים באזור פלורנטין וייתכן כי הם מחזיקים בידיהם אלות. כוח משטרה שהיה באזור הגיב לדיווח, בעוד החשודים ניסו להימלט.

השוטרים עצרו לבסוף 13 חשודים ובחיפוש שנערך בכליהם, נתפסו אלות, אגרופן ומסכות פנים. בתמונות שפרסמה המשטרה, ניתן לראות גם צעיפים של בית"ר ירושלים.

על פי החשד, התכוונו העצורים לפגוע באוהדים של קבוצה יריבה, אשר מחסן ציוד העידוד שלה נמצא בסמוך למקום בו בוצעו המעצרים. החשודים הועברו לחקירה בתחנת המשטרה ובהמשך היום יובאו לבית משפט השלום בתל אביב להארכת מעצר.

המעצרים בוצעו לאחר שהמשטרה נערכה בכוחות מתוגברים לקראת המשחק שנערך אמש באולם הדרייב אין בתל אביב, בין הפועל תל אביב להפועל ירושלים. הערכות המשטרה נבעה מתוך הנחה כי אוהדים ינסו להתעמת אלה עם אלה גם באזורים נוספים בתל אביב.

כלי נשק שנמצאו אצל העצורים בתגרה, אוהדי בית"ר ירושלים הפועל תל אביב. משטרת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
כלי נשק שנמצאו אצל העצורים בתגרה, אוהדי בית"ר ירושלים הפועל תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, משטרת ישראל

בתחילת הדיון בהארכת מעצרם הובאו 13 העצורים לאולם נפרד בבית משפט השלום בתל אביב. התיק בעניינם כולל קשירת קשר לביצוע פשע ועוון. מבין 13 העצורים, אחד הוא קטין, שעניינו נקבע בבית משפט לנוער. על פי החשד, העצורים קבעו לבצע אלימות כנגד אוהדים של הפועל תל אביב, כאשר היו למעלה מ-13 מהם, וחלקם נמלטו.

בתום הדיון תשעה מתוך 13 העצורים שוחררו למעצר בית, וזאת אחרי התייעצות עם המשטרה. המשוחררים ישהו חמישה ימים במעצר בית, וקיבלו צו הרחקה של 45 יום משכונת פלורנטין וכל מתקן של הפועל תל אביב בכדורגל ובכדורסל.

לאחר מכן נערך הדיון בעניינם של שלושת בעלי הרכב, שבו נתפסו כלי הנשק. השלושה ישוחררו ב-22:00 בערב למעצר של שבעה ימים, וגם הם קיבלו צו הרחקה משכונת פלורנטין ולמתקני הפועל תל אביב ל-45 ימים.

אוהדי בית"ר ירושלים מובאים לדיון להארכת מעצר. יותם רונן
העצורים בהארכת המעצר/יותם רונן

המשטרה טענה כי היה חשש ולכן ליוותה את אוהדי הפועל תל אביב ועשתה סיורים במתחם שלהם. אוהדי האדומים החזירו את הציוד למחסן באזור פלורנטין ועזבו את המקום. קבוצת האוהדים של בית"ר ירושלים הגיעה באיחור למקום, מה שמנע את המפגש בין הצדדים וגרם לכך שהאירוע לא הגיע לשלב הביצוע.

שוטרים שהגיעו למקום בשעה מאוחרת, תפסו מספר חשודים במקום, כאשר הקבוצה החלה להתפצל. בחקירה, צוותים של המשטרה גילו בסמוך למקום רכבים בהם נערכה ההתארגנות. המשטרה הצליחה לקשר שלושה כלי רכב לחשודים ובהם נמצאו כלי תקיפה, טלפונים רבים, מסיכות להסתרת פנים, אלות ואגרופנים.

התובע אמר: "הם תכננו יחד והגיעו למקום שהם לא היו אמורים להיות בו, לביתם של אוהדי הקבוצה היריבה, למתחם שלהם. כולם היו לבושים קפוצ'ונים שחורים. הכל מלמד על קשירת קשר. בחקירתם, חלק שתקו ולא טענו טענות שלא מתקבלות על הדעת. מדובר בסכסוך שלא החל אתמול ולאור חומרת המעשים והחשדות, אבקש להאריך את המעצר בארבעה ימים".

בהמשך טען התובע כי אוהדי הפועל תל אביב חזרו ממשחק במגרש האימונים של הקבוצה, אולם המשטרה לא ידעה להגיד על איזה משחק מדובר. הסנגורים טענו כי המשחק לא פורסם בתקשורת והתובע המשטרתי לא ידע לומר מה קרה שם ולא הדף את הטענות.

עדכון ראשון: 9:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully