וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי של רוסיה: שמונה ספורטאים נתפסו על סמים מ-2012

אחרי שהוועד האולימפי הבינלאומי הודיע ש-23 ספורטאים כשלו בבדיקות משודרגות לונדון, הרוסים הודיעו כי בדגימות של שמונה ספורטאים מקומיים נתפסו חומרים אסורים

חומרים אסורים, סמים ספורט. AP
חומרים אסורים, סמים ספורט/AP

הוועד האולימפי של רוסיה הודיע היום (שבת) כי שמונה ספורטאים מהמדינה נתפסו בשימוש בחומרים אסורים במשחקים האולימפיים בלונדון 2012. בהצהרה של הוועד האולימפי הרוסי לא נמסר אילו ספורטאים ומאילו ענפים, רק נמסר שמדובר בשלושה ענפים שונים.

כמו כן נמסר כי פרטים נוספים יפורסמו עד שייבדקו דגימות B - בדיקה נוספת שתאשר או תשלול את הטענות שנבדקו בדגימות הראשונות. הוועד האולימפי הבינלאומי שומר את דגימות הדם של הספורטאים במשחקים האולימפיים במשך עשר שנים, וזאת כדי לבדוק אותן מחדש כשעולות שיטות בדיקה חדשות ומעודכנות.

כידוע, רוסיה מושעית מהמשחקים האולימפיים בריו, אחרי שהסוכנות למלחמה בסמים פרסמה דוח מפורט על סימום שיטתי במדינה. ב-17 ביוני אמורה הסוכנות להודיע אם ההחלטה תישאר בעינה. הדבר מעורר סערה גדולה ברוסיה, כשהשבוע הקופצת במוט אלנה איסינבאייבה האשימה וטענה ש"ההחלטה פוגעת בזכויותיי, היא מכלילה חפים משפע".

עם זאת, השבוע פורסם בטלוויזיה הרוסית שעשרה מדליסטים מ-2008 ו-2012, כולל זוכת הזהב בלונדון בקפיצה לגובה אנה צ'יצ'ארובה, הם בין 14 ספורטאים שכשלו בבדיקות ובדמם נמצאו חומרים אסורים.

ההודעה של הוועד האולימפי הרוסי מגיע בהמשך להודעה דרמטית של הוועד האולימפי הבינלאומי ביום שישי, שטען כי 23 ספורטאים מחמישה ענפי ספורט משש מדינות שונות כשלו בבדיקות. לא נמסר באילו ספורטאים מדובר, באילו מדינות או באילו ענפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully