וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בקריירה: רישאר גאסקה עלה לרבע הגמר, גם מארי ניצח

הצרפתי הפתיע את נישיקורי עם 4:6, 2:6, 6:4, 2:6. מארי ניצח 6:7 (9), 4:6, 3:6 את איזנר. ראמוס הפתיע את ראוניץ'. מוגורוסה ורוג'רס ברבע אצל הנשים, שני משחקים הופסקו ונדחו בשל הגשם

הטניסאי הספרדי אלברט ראמוס וינולאס. AP
מרגש. ראמוס/AP

שלב שמינית הגמר ברולאן גארוס, בגברים ובנשים, יצא היום (ראשון) לדרך עם ארבעה משחקים אצל הגברים וארבעה אצל הנשים. זה נפתח בהפתעה, כשאלברט ראמוס הדיח את מילוש ראוניץ'. אצל הנשים סבטלנה קוזנצובה (13) הפסידה לגרבינייה מוגורוסה (4).

* הטניסאי הישראלי הצעיר ישי עוליאל בן ה-16 ניצח היום בסיבוב הראשון של טורניר הנערים ברולאן גארוס 6:7, 5:7 את קנת' רייסמה האסטוני. עוליאל מדורג 60 בדירוג הנערים, וגבר על המדורג 22, המבוגר ממנו בשנתיים. בסיבוב הבא מצפה לעוליאל מפגש מול יוראבק קארימוב מאוזבקיסטן, המדורג 8 בטורניר הנערים (778 בעולם).

בפעם הראשונה בקריירה, הוא יהיה ברבע הגמר. גאסקה/רויטרס

גברים

אלברט ראמוס, שעד לפני כמה ימים מעולם לא עבר סיבוב שני בטורניר גרנד סלאם, המשיך היום (ראשון) את היכולת המצוינת שלו כשהעפיל לרבע הגמר בפריס. הוא כבר בן 28, עד עתה בכל הקריירה שלו רשם ארבעה ניצחונות בגרנד סלאם, אבל היום הוא הביס את המדורג 8 מילוש ראוניץ' 2:6, 4:6, 4:6. אומנם ראוניץ' נראה מוגבל, כשהוא סובל מציעה בירך, אבל הספרדי שוב נראה חד כשהכה 25 ווינרים, לעומת הקנדי שהכה 41 ווינרים אבל גם 38 שגיאות לא מחויבות והפסיד אחרי שעתיים ו-20 דקות. ראוניץ', שרק לפני מספר ימים החל לעבוד עם ג'ון מקנרו בצוות האימון שלו, אומנם הציל שתי נקודות משחק, אבל נאלץ לרדת בהכנעה מהמגרש.

ברבע הגמר ישחק ראמוס נגד סטן ואוורינקה (3). השוויצרי שמט מערכה נגד ויקטור טרויצקי (22), אבל הצליח להתעשת ולנצח 6:7 (5), 7:6 (7), 3:6, 2:6 אחרי שעתיים ועוד 58 דקות. ואוורינקה שיפר את מאזן הראש בראש שלו מול הסרבי הוותיק ל-0:5 וקטע עבור טרויצקי טורניר מוצלח, בו שלח הביתה שחקנים כמו גריגור דימיטרוב וז'יל סימון.

אנדי מארי, המדורג שני בעולם ובטורניר, חרק מאוד בשני הסיבובים הראשונים ונזקק בשניהם לחמש מערכות כדי לעלות. בסיבוב השלישי זה כבר היה אנדי מארי הישן והטוב כשהוא ניצח בצורה מרשימה מאוד את איבו קרלוביץ'. הפעם הפתיחה שוב היתה קשה מאוד, כשג'ון איזנר כפה שובר שוויון כהרגלו, אך הבריטי הצליח להתאושש וניצח 6:7 (9). לאחר מכן זה כבר הלך קל יותר, עם 4:6, 3:6 בשתי המערכות הבאות, וכעת המאזן בין השניים עומד על 0:6 למארי.

הבריטי יפגוש ברבע הגמר את רישאר גאסקה. המדורג תשיעי בטורניר הצליח לעלות בפעם הראשונה בקריירה הארוכה שלו לרבע הגמר בטורניר הביתי. גאסקה, שנשאר הצרפתי האחרון אצל הנשים והגברים שעדיין נמצא בטורניר, הצליח לעמוד בלחץ העצום ובכל הציפיות שהיו לקהל המקומי ממנו ולרשום ניצחון ענק עם 4:6, 2:6, 6:4, 2:6 מול קיי נישיקורי, המדורג חמישי בטורניר, שנפרד ממנו מוקדם דווקא אחרי עונת חימר מוצלחת והגעה לחצי הגמר בטורנירי המאסטרס גם במדריד וגם ברומא.

כאמור, זו הפעם הראשונה שגאסקה מגיע לשמונת הגדולים ברולאן גארוס וזה קורה בהופעה ה-13 שלו בטורניר. הוא הגיע בעבר ארבע פעמים לשמינית הגמר, וגם הפעם מעטים נתנו לו צ'אנס ריאלי לעלות אחרי שהפסיד בשני מפגשים על חימר מול נישיקורי השנה, אבל למרות זאת הוא רשם משחק פנטסטי, לא נלחץ גם אחרי ששמט מערכה ובסופו של דבר גם נשכב על החימר כדי לחגוג את ההישג ההיסטורי מבחינתו. לשם השוואה, גאסקה הגיע כבר פעמיים לחצי הגמר בווימבלדון ופעם אחת לחצי הגמר באליפות ארצות הברית. אצלו בבית הוא עדיין לא הצליח לעשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אנדי מארי טניסאי בריטי. רויטרס
התאושש מסט ראשון קשה. מארי/רויטרס

נשים

מי שפתחו את יום המשחקים במגרש המרכזי היו סבטלנה קוזנצובה (13) וגרבינייה מוגורוסה (4), כשהספרדייה ניצחה 3:6, 4:6 את האלופה מ-2009 ועלתה לרבע הגמר בפעם השלישית ברציפות בפריס. מוגורוסה אומנם איבדה שתי נקודות משחק כולל שגיאה כפולה, אבל התעשתה והצליחה להשלים את המשימה מול יריבתה העיקשת. הספרדייה, שהכתה 37 ווינרים מול 12 בלבד של קוזנצובה בת ה-31, תשחק בשלב הבא נגד שלבי רוג'רס האמריקאית, שניצחה 3:6, 4:6 את הרומנייה אירינה קמליה בגו (25).

בהמשך היום הערב שוב חזר הגשם, שבא והלך לפרקים במהלך היום, וקטע באמצע שני משחקי נשים. אגניישקה רדוואנסקה (2) הייתה בדרך לניצחון כשהובילה 2:6, 0:3 מול צבטנה פירונקובה, כשהמבול החל לרדת. במקביל סימונה האלפ הובילה 3:5 נגד סמתנה סטוסור.

צופי טניס מתחבאים מהגשם ברולאן גארוס. AP
והגשם יבוא וישטוף כל כאב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully