וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: "אנחנו קבוצה מיוחדת מדי, לא יכול להיות שנלך הביתה ככה"

גולדן סטייט מלקקת את הפצעים אחרי עוד תבוסה, בארה"ב תוהים אם זה תחילת הסוף של השושלת. קרי מכחיש שהפציעה משפיעה, גרין סופג אש, רוברסון עוקץ את הווריירס ("הרגשתי שלא כיבדו אותי"), ווסטברוק לא מתרגש מה-MVP. המספרים והתגובות

מה עובר על גולדן סטייט? אלופת ה-NBA נמצאת על סף הדחה מפתיעה בגמר המערב, אחרי שהובסה 118:94 הלילה (בין שלישי לרביעי) פעם נוספת מול אוקלהומה סיטי, וירדה לפיגור 3:1 בסדרה. אחרי משחק חד צדדי במפגש הקודם, הווריירס קיוו להפוך את הקערה על פיה ולהחזיר לעצמם את השליטה בסדרה, אך שוב נקלעו לפיגור מוקדם, ושוב התפרקו ברבע האחרון, כשהם נכנעים לתצוגת על ראסל ווסטברוק (36 נקודות, 11 ריבאונדים, 11 אסיסטים). כעת, כשהם עם הגב לקיר, סטף קרי וחבריו יחזרו לאורקל ארינה בלילה שבין חמישי לשישי, וינסו להימנע מהדחה כואבת, שבאה אחרי עונה רגילה היסטורית.

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
הפציעה משפיעה? לא אם תשאלו אותו. קרי/GettyImages

מספרי המשחק

* לראשונה העונה, גולדן סטייט הפסידה בשני משחקים רצופים.

* לראשונה מאז 1972, גולדן סטייט הובסה בהפרש של למעלה מ-20 הפרש בשני משחקים רצופים בפלייאוף.

* עד כמה הווריירס מתקשים מול OKC? בשני משחקים במהלך הסדרה מולם הם נקלעו לפיגור של עשרים נקודות ומעלה. לשם השוואה, במשך העונה הסדירה כולה זה קרה להם שש פעמים.

* יכול להיות שגולדן סטייט הייתה מרוויחה מהשעייה של דריימונד גרין? שימו לב לנתון הבא: בשני המשחקים האחרונים, הווריירס הובסו בהפרש כולל של 73 נקודות בדקות בהן הפורוורד המאכזב היה על המגרש. בסך הכל, הוא דייק בשני המשחקים ב-2 מ-16 בלבד מהשדה ואיבד כפול ממספר האסיסטים שלו.

* עצרת את קרי, עצרת את גולדן סטייט. זו הפעם השלישית העונה שה-MVP לקח 20 זריקות ומעלה מהשדה וסיים עם פחות מ-30 אחוז מהשדה. בכל הפעמים האלופה הפסידה.

* בדקות בהן דוראנט הופקד על קרי בהגנה, כוכב גולדן סטייט זרק חמש פעמים בלבד מהשדה ודייק פעמיים. בסך הכל הוא עומד על שישה איבודים ו-3 מ-10 מהשדה בדקות בהן KD שומר עליו בסדרה.

* ההגנה של גולדן סטייט ממשיכה לזייף, וגם הפעם ספגה למעלה מ-70 נקודות במחצית הראשונה. זו הפעם הראשונה מאז 1987 שקבוצה קולעת 72 נקודות ומעלה במחצית בשני משחקי פלייאוף עוקבים.

* ראסל ווסטברוק רשם טריפל דאבל ראשון בפלייאוף הנוכחי, אחרי 18 כאלה בעונה הרגילה. בכל אחד מ-19 המשחקים האלה, אגב, הת'אנדר ניצחו.

* החמישייה הנמוכה של אוקלהומה סיטי, עם ווסטברוק, וויטרס, רוברסון, דוראנט ואיבקה שוב עשתה את ההבדל. הפעם היא הביסה את הווריירס 20:46 בדקות שבילתה על המגרש, כמעט כמו ה-15:45 שלהם במשחק 3. הנתון העוד יותר מפתיע הוא שהחמישייה הזו פירקה 13:55 (!) בשני המשחקים את מה שאמורה להיות החמישייה הכי חזקה של גולדן סטטיט: קרי, תומפסון, איגודלה, בארנס וגרין.

* מה הסיכוי של גולדן סטייט לבצע מהפך? רק פעמיים בתולדות ה-NBA, קבוצה חזרה מפיגור 3:1 בגמר אזורי, כש-37 פעמים היתרון הזה תורגם לניצחון בסדרה. ב-20 מתוך 37 המקרים הסדרה הוכרעה במשחק החמישי.

התגובות

סטף קרי, שממשיך לקרטע בסדרה, נשאל האם היכולת הפושרת שלו היא תוצר לוואי של הפציעה ממנה התאושש במהלך חצי גמר המערב. "אני בסדר גמור, אין שום קשר לפציעה. אני פשוט לא משחק מספיק טוב, אבל בטוח שאשתפר", אמר. סטיב קר הוסיף ש"הוא חזר מהפציעה והוא כשיר לחלוטין, פשוט היה לו יום רע. זה קורה גם לשחקנים הכי טובים בעולם, מסתבר".

קרי השפוף אמר בסיום ש"זו סיטואציה קשה מאוד, אבל הסדרה לא הוכרעה. אנחנו קבוצה מיוחדת מדי בשביל ללכת הביתה בצורה כזאת. כל אחד צריך להתעלות, כי אין ברירה אחרת כרגע. עכשיו זה הזמן".

סטיב קר ניסה לעוד את שחקניו, ואמר במסיבת העיתונאים שאחרי המשחק: "כולנו חייבים לחזור לעצמנו. החדשות הטובות הן שאנחנו חוזרים הביתה. אנחנו משחקים טוב יותר שם. הרעיון עכשיו הוא לחזור הביתה ולנצח. אם נעשה את זה, נפעיל עליהם קצת לחץ ונראה מה יקרה".

אחרי 73 ניצחונות בעונה הרגילה, נראה שהלחץ משתק את הווריירס. "הייתה לנו עונה רגילה פנטסטית, החבר'ה נתנו את הכל לילה אחרי לילה והגיעו להישג שאף אחד לא הגיע לפניהם. אבל בפלייאוף הכל מתחיל מ-0:0, אין חשיבות למה שהיה קודם לכן. אין עלינו עודף לחץ, אנחנו לא מרגישים חובה לזכות שוב באליפות או לתת אישור נוסף לעונה הרגילה ההיסטורית שלנו".

ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
לא סופר אף אחד. ווסטברוק/AP

דריימונד גרין, שעורר סערה עוד לפני המשחק בשל ההחלטה שלא להרחיקו אחרי הבעיטה באשכים של סטיבן אדאמס, רשם לילה שחור, והמשיך את הסדרה החלשה שלו, כשסיים עם 6 נקודות בלבד. "השקענו יותר מדי מאמץ בשביל ללכת בצורה כזו עלובה בלי שום דבר", אמר הפורוורד המאוכזב בסיום. אגב, גרין פגע פעם נוספת בשחקן אוקלהומה סיטי, אנס קאנטר, שנזקק לארבעה תפרים ליד הלחי אחרי שספג מכה ממנו. "הרגשתי שהוא בעט בי גם הלילה, אבל אני חושב שהשופטים פספסו את זה. אני פשוט אעזוב את זה, לא רוצה להגיד כלום, אבל ראיתם את ההילוך החיזור, הוא בעט בי בבירור".

זה גם היה הלילה של אנדרה רוברסון. הגארד, שזכה להתעלמות מופגנת מהווריירס בהגנה במשך כל הסדרה, ניפק 17 נקודות, 12 ריבאונדים ו-5 חטיפות. "בהחלט הרגשתי שלא נותנים לי כבוד. אני שמח שהיום גרמתי להם לחשוב אחרת", אמר.

ראסל ווסטברוק שוב היה גיבור הערב. "אני משחק כל משחק כאילו זה המשחק האחרון שלי, בלי קשר למי עומד מולי. זה יכול להיות סטף או כל אחד אחר. זו העבודה שלי, אני דואג לקבוצה שלי. אנחנו במקום טוב עכשיו, אבל המשחק הזה נגמר, וחייבים להמשיך הלאה. כל משחק לגופו".

קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס, מול אנדרה רוברסון, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
עכשיו אתם מכבדים אותו? רוברסון מול תומפסון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully