וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטר בוס הודיע: "אני עוזב את מכבי תל אביב לאייאקס"

24.5.2016 / 23:23

המאמן ההולנדי בן ה-52 הודיע כי לא ימשיך אחרי ההפסד בגמר הגביע: "עשינו עבודה לא מספיק טובה". קרויף: "מצטערים על עזיבתו". אדווין ואן דר סאר: "שמחים שהצלחנו להשיג מאמן מצוין כמוהו". קנדיל בפייסבוק: "תודה לאל שהעניש את המיליונרים ומנע כל תואר ממכבי תל אביב"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

זה היה באוויר כבר לא מעט זמן, אבל הערב (שלישי) זה הפך לרשמי: פטר בוס לא ימשיך במכבי תל אביב. המאמן ההולנדי בן ה-52, שחתם בינואר לשנה וחצי כמאמן הצהובים אחרי שלוש עונות בוויטסה והחליף בתפקיד את סלבישה יוקאנוביץ', נפרד מהקבוצה עם הפסד 1:0 כואב מאוד למכבי חיפה בגמר גביע המדינה ויעבור לאמן את אייאקס.

אחרי 18 שנה: מכבי חיפה זכתה בגביע המדינה
יוסי בניון בדרך למכבי תל אביב: "זה כנראה המשחק האחרון שלי בחיפה"
עזרא להט, לביא חילץ, זהבי זעף: הציונים
רוני לוי: "מגיע לנו, התאוששנו ברגע האמת"

ברני ארדוב

המשחק הראשון של בוס היה גם הוא נגד מכבי חיפה ב-10 בינואר, אז ניצחו הצהובים 1:2 בבלומפילד. בסך הכול בוס העביר 17 משחקי ליגה כמאמן סגנית האלופה, כשבמאזנו 11 ניצחונות ושש תוצאות תיקו, מה שלא הספיק לצהובים לזכות באליפות רביעית ברציפות. זו הפעם החמישית ברציפות שמאמן עוזב את מכבי תל אביב לפני תום חוזהו, קדמו לו אוסקר גרסיה פעמיים, פאולו סוזה ויוקאנוביץ'.

פטר בוס עצמו אמר בסיום: "אני איש ספורט, רוצה לנצח, באתי כדי לזכות בתארים ולא עשינו את זה. לא עשיתי עבודה מספיק טובה. אני צריך לברך את באר שבע והיום את מכבי חיפה. הייתה לנו יריבה כמו באר שבע שעשתה מספרים נהדרים בליגה ובגמר הגביע מכבי חיפה נלחמה מצוין בשביל התוצאה. לא היו להם הרבה מצבים, אבל הם כבשו ולנו היו הרבה הזדמנויות ולא כבשנו.

"עבורי, זו עונה מאכזבת וכישלון. לסיים מקום שני ולהפסיד בגמר זו אכזבה. גם ברצלונה לא זכתה העונה בליגת האלופות, בספורט מפסידים ומנצחים, זה מה שיש. אמרתי לשחקנים שנהניתי לעבוד איתם, גם אם זה רק חמישה חודשים. תמיד קשה לבוא באמצע העונה, צריך להכיר את השחקנים, את הליגה. עשינו עבודה די טובה, אם מסתכלים על התוצאות, אבל לא מספיק טובה. אני עוזב עכשיו, לאייאקס.

"אני יודע על העניין עם אייאקס רק כמה ימים וכרגע חושב על מכבי, הפסדנו את הגמר וזה כואב. אקח איתי הרבה מישראל, המועדון והאוהדים מדהימים, בכל משחק בית וחוץ. אני מאוד אוהב את תל אביב, אנשים נהדרים, היה פנטסטי כאן, גם אם רק לחמישה חודשים".

בוס התייחס למינוי שלו ואמר לאתר אייאקס: "זה רגע נהדר עבורי כמאמן. מעולם לא הסתרתי את הרצון שלי לחזור ולעבוד בקבוצת צמרת בהולנד. מהסיבה הזו היה לי סעיף בחוזה שלי במכבי תל אביב שמאפשר לי לקחת את הצעד הזה עכשיו. זה כבוד שאייאקס פנתה אליי. אני מלא מוטיבציה עם אייאקס. רציתי לעזוב את מכבי עם ניצחון בגביע. עכשיו זה זמן לקחת חופשה ולצבור אנרגיה לקראת העבודה באמסטרדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פטר בוס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בוס מאוכזב בסיום/ברני ארדוב

המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף אמר לאתר הרשמי: "ברצוננו להודות לפטר על תרומתו למועדון והמנהיגות שלו בחמשת החודשים בהם שימש כמאמן מכבי תל אביב. להצטרף לקבוצה במהלך העונה היא משימה לא קלה אך פטר הצליח לעשות זאת בקלות לפני שהחמצנו את מרוץ האליפות על קו הסיום. פטר הוא מאמן שאפתן מאוד ואנו עצובים לראות אותו עוזב אבל אני בטוח שכל אחד הקשור למכבי תל אביב רוצה לברך אותו ואת הנדרי קרוזן לקראת התפקיד החדש שלהם באייאקס ולאחל להם בהצלחה".‎

הדירקטור של אייאקס ושוער העבר האגדי אדווין ואן דר סאר אמר בסיום: "אנחנו חושבים שהשגנו מאמן נהדר עם פטר בוס. הוא יוכל לעשות את הקבוצה לטובה יותר. הקבוצות שהוא אימן שיחקו תחתיו תמיד כדורגל טוב והתקפי וזה מתאים לאייאקס. פטר הוא מנוסה ויש לו חזון ברור. אנחנו מרוצים מאוד מכך שהוא מגיע לכך".

בלם הצהובים קרלוס גרסיה אמר על ההפסד: "העונה הייתה נוראית, בכמה ימים הפסדנו את האליפות ואת הגביע, אבל בסדר. נהיה עצובים היום, אבל נתחיל לחשוב כבר על העונה הבאה. ניקח קצת מנוחה ונתחיל להתכונן לעונה הבאה. יש לי חוזה לעוד עונה אחת. יש לי טיסה ביוני הביתה, אבל אני שחקן מכבי תל אביב. כרגע, אני כאן. נכון ששיחקנו בליגת האלופות וזה היה נהדר. מה שעשינו באלופות היה לא מספיק טוב, אני חושב שהיינו צריכים לעשות יותר.

"הפסדנו בסופרקאפ נגד קרית שמונה וזו הייתה אזהרה. העובדה שפטר הגיע הייתה טובה מאוד בשביל הקבוצה. לא הייתה לנו עונה רעה כי הפסדנו את האליפות בנקודה והפסדנו בגמר הגביע. ברכות למכבי חיפה ששיחקה את המשחק שלה, אני חושב ששיחקנו טוב יותר ולא הגיע לנו להפסיד, זה הכדורגל. בשביל קבוצה כמונו, לא השגנו מספיק. אנחנו לא יכולים להיות מרוצים כי שיחקנו באלופות. אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו ולחשוב מה אנחנו יכולים לעשות טוב יותר. אנחנו צריכים לדעת ליהנות מהניצחונות. אני מקווה שבעונה הבאה נצליח לחזור לזכות בתארים".

seperator

* בבני סכנין יש כאלה שלא שכחו את המקרה עם מכבי תל אביב בחצי הגמר. מיד לאחר המשחק, שוער הקבוצה מחמוד קנדיל פרסם פוסט בערבית בדף הפייסבוק שלו ובו כתב (בתרגום חופשי): "תודה לאל שהעניש את המיליונרים ומנע כל תואר ממכבי תל אביב. האתיקה ורוח הספורט ניצחו. ברכות למכבי חיפה, בעונה הבאה סכנין תזכה בתואר". קנדיל טרם הגיב על הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully