וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירצ'ה לוצ'סקו חתם בזניט סנט פטרסבורג, צפוי להרוויח חמישה מיליון יורו לעונה

המאמן הרומני בן ה-70 עזב את שחטאר דונייצק אחרי 12 שנה, חתם לשלוש שנים ויחליף את וילאש בואש. ברוסיה מדווחים שלוצ'סקו דרש מבעלי הקבוצה 80 מיליון יורו לשחקני חיזוק, ונענה בחיוב

מירצ'ה לוצ'סקו מאמן שחטאר דונייצק. GettyImages
תחנה חדשה. לוצ'סקו/GettyImages

באוקראינה התעוררו הבוקר (שלישי) לעידן חדש. המאמן הרומני, מירצ'ה לוצס'קו בן ה-70, שאימן ב-12 השנים האחרונות את שחטאר דונייצק לפני שעזב בתום העונה החולפת, חתם לשלוש שנים בזניט סנט פטרסבורג ויחליף בתפקיד את הפורטוגלי אנדרה וילאש בואש, שהודיע כי הוא לוקח הפסקה מעולם הכדורגל. "אנחנו שמחים לבשר על צירופו של מירצ'ה", נמסר בהודעה הרשמית של זניט. "היו לו הצעות אחרות, אבל בסופו של דבר הוא בחר בהצעה שלנו, שהיא ההצעה הטובה ביותר שהוא קיבל". לוצ'סקו יוצג רשמית ב-3 ביוני.

על פי דיווחים בתקשורת הרוסית המאמן בן ה-70 ירוויח חמישה מיליון יורו בעונה. בנוסף טוענים ברוסיה כי הרומני דרש מהבעלים תקציב שחקנים בגובה 80 מיליון יורו, ונענה בחיוב. לוצ'סקו המנוסה, הדובר שש שפות, חתם על חוזהו על גבי יאכטה, כשהמשא ומתן בין הצדדים ארך 20 דקות בלבד. זניט סנט פטרסבורג תשחק בעונה הבאה בליגה האירופית לאחר שסיימה את העונה במקום השלישי אחרי צסק"א מוסקבה ורוסטוב.

אנדרה וילאש בואש מאמן זניט סט. פטרסבורג. AP
ינוח. וילאש בואש/AP

לוצ'סקו החל את הקריירה כמאמן בקורבינול הונדוארה הרומנית, אותה אימן בין השנים 1979-1980 בליגה השנייה. לאחר מכן אימן במשך חמש שנים את נבחרת רומניה לפני שעבר גם בדינמו בוקרשט. בשנת 1990 יצא לאמן באיטליה, כולל את אינטר, ובשנת 2000 הגיע לטורקיה כשחתם בגלאטסראיי. אחרי ארבע שנים בטורקיה, חתם בשחטאר דונייצק אותה אימן עד לסיום העונה הנוכחית.

הוא זכה באליפות אוקראינה שמונה פעמים ושש פעמים בגביע האוקראיני. בנוסף, זכה עם שחטאר בגביע אופ"א בעונת 2008/09. כמו כן, זכה הרומני עם גלאטסראיי בסופרקאפ האירופי בשנת 2000, באליפות טורקיה, בגביע הטורקי עם בשיקטאש ופעמיים באליפות רומניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully