וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולסי פרי ומיקי ברקוביץ' התגייסו לקידום המחקר על תסמונת רט

שני כוכבי העבר של מכבי תל אביב השתתפו במרוץ שכל הכנסותיו יוקדשו לקידום המחקר של התסמונת הנדירה שפוגעת רק בבנות. סיגל הרץ- תירוש: "תוך חמש שנים רוצים להגיע למחקרים קליניים בבנות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולסי פרי עם שמוליק זיסמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחקני העבר של מכבי תל אביב בכדורסל לא שכחו את חברם הותיק עו"ד שמוליק זיסמן יו"ר ומייסד העמותה לתסמונת רט - מלאכיות הדממה. אולסי פרי ומיקי ברקוביץ' השתתפו היום במרוץ האביב השמיני שהתקיים היום (שבת) שכל הכנסותיו קודש לקידום המחקר על התסמונת. גם השנה התכנסו מאות רצים וצועדים לטובת המרוץ השנתי של עמותת מלאכיות הדממה – העמותה לקידום המחקר וטיפול בתסמונת רט.

העמותה לתסמונת רט – מלאכיות הדממה, קיימה היום את מרוץ האביב השנתי שלה, שכל הכנסותיו ייתרמו לטובת קידום המחקר למציאת תרופה לתסמונת והעלאת איכות חייהן של הבנות אשר לוקות בתסמונת. המקצים היו תחרותיים למרחקים של 10 ק"מ, 5 ק"מ, 2 ק"מ. ובנוסף נערכו מקצים עממיים הליכה 5 ק"מ ו- 300 מ' קטקטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולסי פרי עם מיקי ברקוביץ' היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

תסמונת רט זו מוטציה גנטית שפוגעת רק בבנות (אחת ל-10,000 לידות).התסמונת מתבטאת בהידרדרות באובדן היכולות המוטוריות, יכולת הדיבור, התפתחות אפילפסיה, עקמת, דלדול עצם, בעיות עיכול ונשימה ובעצם פגיעה רב מערכתית. אי היכולת שלהן לדבר (אע"פ שהן מבינות הכל) הקנתה להן את השם "מלאכיות הדממה".


סיגל הרץ- תירוש, מנכ"לית העמותה לתסמונת רט אמר: "המרוץ, מלבד הריצה, נותן הזדמנות למשתתפים להיות שותפים מלאים בדרך שיכולה לשנות את העולם - תסמונת רט יכולה להיות התסמונת הנוירולוגית הראשונה ההפיכה. בשנת 2007 לאחר פריצת הדרך של חוקרים שהצליחו לרפא מודלים של עכברי מעבדה החולים בתסמונת רט הצבנו לעצמנו מטרה – תוך חמש שנים להגיע למחקרים קליניים בבנות. וכך קרה. בזכות כל אותם אנשים אשר ראו לנגד עיניהם את חזוננו הגענו לרגע זה. עתה מוטלת עלינו המשימה להמשיך ולממן את המחקרים למציאת מרפא ומזור ללוקים בתסמונת קשה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully