וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה בשחייה: יעקב טומרקין זכה במדליית הכסף ב-200 מטר גב

הגביסט סיים במקום השני עם 1:56.97 שניות והעניק לישראלי מדליה שנייה בלונדון: "נותן המון כוח לפני ריו". השליחים סיימו אחרונים בגמר 4X200 חופשי, שיא ישראלי לזיבנר ב-200 פרפר

יעקב טומרקין, משמאל, עם מדליית הכסף באליפות אירופה בשחייה. AP
יש מדליה. יעקב טומרקין, משמאל/AP

המשלחת הישראלית חגגה הערב (שבת) מדליה שנייה באליפות אירופה בשחייה הנערכת בלונדון, כאשר יעקב טומרקין קטף את מדליית הכסף ב-200 מטר גב. גם רביעיית השליחים ב-4X200 חופשי תתחרה בגמר, אחרי ששברה בבוקר את השיא הישראלי מ-2008.

* יעקב טומרקין, כאמור, עמד בציפיות והביא מדליה במשחה ל-200 מטר גב. טומרקין הגיע עם התוצאה הרביעית בטיבה, שחה נהדר וסיים במקום השני עם זמן של 1:56.97 שניות, כשרק הפולני רדוסלב קאבצקי לפניו. טומרקין התחיל פחות טוב, אבל לאחר הסיבוב הראשון כבר היה היחיד שעוד נשף בעורפו של קאבצקי ואילו היה משווה את שיאו הישראלי (1:55.96) גם היה משיג את מדליית הזהב.

טומרקין אמר לאחר מכן: "אני בעיקר תשוש, אבל שמח. אפשר להגיד שייחלתי למדליה, לא חשוב באיזה צבע, אבל כמובן שהתכנון היה לעמוד על הפודיום. התוצאה קצת פחות טובה מהשיא שלי, אבל אני שמח שאני כבר ברמה כזו טובה שאני לא צריך לשבור את השיא כדי לעמוד על הפודיום. זה נותן לי המון כוח וביטחון חודשיים לפני ריו, ואני מאוד מרוצה".

על זכייתו במדליית הכסף יקבל טומרקין מענק מיוחד של 28 אלף שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט.
מאמנו ד"ר ליאוניד קאופמן יקבל מחצית מהסכום. קאופמן אמר: "הוא עשה תוצאה מצוינת שיכולה להביא אותו לגמר אולימפי. זו הייתה המטרה ואני שמח שהשיג אותה".

* רביעיית השליחים של ישראל ב-4X200, הכוללת את תום קרמר, לירן קונובלוב, עידו חבר ודוד גמבורג, סיימה במקום השמיני בגמר עם זמן של 7:16.82 דקות - פחות טוב מהשיא הישראלי שקבעה בבוקר (7:16.25). קרמר פתח חזק ואף הוביל אחרי 50 מטרים, אבל כשסיים את חלקו ישראל כבר הייתה שישית. אצל קונובלוב, הרביעייה כבר נסוגה למקום השמיני והקרב של חבר וגומברג היה על השיא, אך זה לא קרה. הולנד סיימה עם הזהב, בלגיה עם הכסף ואיטליה עם מדליית הארד.

* קרן זיבנר קבעה שיא ישראלי חדש ב-200 מטר פרפר, כשסיימה אחרונה במקצה חצי הגמר שלה עם תוצאה של 2:11.04 דקות, אבל זה הספיק למקום 13 כללי ולשבירת השיא הישראלי הקודם, גם הוא שלה, שעמד על 2:11.59.

* עמית עברי שחתה בחצי גמר 50 מטר חזה וסיימה במקום השביעי במקצה שלה וה-15 מתוך 16, עם תוצאה של 31.94 שניות, הרחוקה משיאה הישראלי העומד על 31.35 שניות. בבוקר קבעה עברי זמן של 31.90 במוקדמות.

* אנדי מורז סיימה גם היא במקום ה-15 מתוך 16 בחצי הגמר ב-50 מטר חופשי, כשקבעה זמן של 25.56 שניות - טוב בארבע מאיות מהזמן שלה במוקדמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully