וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: קביטובה וקיריוס עלו לסיבוב השני, משחקים רבים נדחו

המהדורה ה-115 של טורניר החימר בפריס יצאה לדרך: קביטובה גברה על קוביניץ' 2:6, 6:4, 5:7, גם קיריוס (6:7, 6:7, 4:6 על מרקו צ'צינאטו ובנואה פר (2:6, 6:4, 4:6, 6:1, 4:6 על אלבוט) עלו. מרבית המשחקים נדחו ליום ב' בשל הגשם

הגרנד סלאם השני של 2016, רולאן גארוס, יצא היום (ראשון) לדרך ומצפים לנו שבועיים מרתקים של טניס גם ללא רוג'ר פדרר, גאל מונפיס וחואן מרטין דל פוטרו שפרשו כל אחד מסיבותיו הוא, וגם ללא מריה שראפובה המושעית. זו תהיה הפעם ה-115 שטורניר החימר היוקרתי בפריס מתקיים.

יום המשחקים הראשון עמד בסימן הגשם. בעוד פטרה קביטובה הצליחה לעבור סיבוב, מרבית המדורגים הבכירים האחרים ייאלצו לחכות ליום שני, שכן הגשם דחה את משחקיהם.

האלוף המכהן: סטן ואוורינקה
האלופה המכהנת: סרינה וויליאמס

גביע הנשים וגביע הגברים בטורניר רולאן גארוס. רויטרס
שני הגביעים. מי יניף אותם בעוד שבועיים?/רויטרס

גברים:

קיי נישיקורי נמצא בכושר מצוין ועושה השנה תוצאות יפות מאוד על החימר. הוא הגיע לגמר בברצלונה ולחצי הגמר במדריד וברומא, כשבשני המקרים הוא מפסיד לנובאק דג'וקוביץ', כשבבירת איטליה זה קורה לאחר קרב אדיר. נישיקורי יפתח את רולאן גארוס מול סימונה בוללי האיטלקי, שאמנם מדורג רק במקום ה-116 בעולם, אבל הוא שחקן חימר מצוין ובשנה שעברה הגיע עד לסיבוב השלישי בפריס, שם הפסיד לדויד פרר בשלוש מערכות. השניים נפגשו פעמיים בעבר כשבשני המקרים זה קורה בווימבלדון (2014 ו-2015). נישיקורי ניצח פעמיים, אבל פעמיים הוא נזקק לחמש מערכות כדי לעשות את זה. הם ייפגשו בפיליפ שאטרייה.

ניק קיריוס האוסטרלי (17 בטורניר) הכה 16 אייסים ו-50 ווינרים, בטרם גבר 6:7 (6), 6:7 (6), 4:6 על מרקו צ'צינאטו האיטלקי (124 בעולם).

בנואה פר (19 בטורניר) נהנה מתמיכה גדולה של הקהל המקומי בטרם גבר על ראדו אלבוט ממולדובה (137 בעולם) בחמש מערכות, 2:6, 6:4, 4:6, 6:1, 4:6, על אף שרשם 78 שגיאות לא מחויבות מול 65 ווינרים.

מילוש ראוניץ' (8) אמנם שחקן של מגרשים מהירים, בעיקר בזכות הסרב האדיר שלו. אבל הקנדי המצוין הוא גם שחקן חימר מצוין כיוון שבילה בעבר לא מעט על מגרשי החימר בברצלונה באימונים. הישג השיא שלו ברולאן גארוס היה רבע הגמר ב-2014 ובשנה שעברה הוא לא שיחק. השנה הוא יפתח מול ינקו טיפסרביץ' המתקמבק, שלא אמור להקשות עליו יותר מדי.

אחד המפגשים המסקרנים ביותר בסיבוב הראשון יהיה בין גריגור דימיטרוב הבולגרי (36 בעולם) לוויקטור טרויצקי הסרבי (22 בטורניר). השניים נפגשו שלוש פעמים בעבר, כולל פעמיים השנה, כשדימיטרוב מנצח פעמיים וטרויצקי פעם אחת. הם מעולם לא נפגשו על חימר.

משחקים נוספים:
ג'ון איזנר (ארה"ב, 15) - ג'ון מילמן (אוסטרליה)
ג'ק סוק (ארה"ב, 23) - רובין האסה (הולנד)
איבו קרלוביץ' (קרואטיה, 27) - אלברט מונטאנייס (ספרד)
ז'רמי שארדי (צרפת, 30) - ליאו מאייר (ארגנטינה)
אנדריי קוזנצוב (רוסיה) - בנימין בקר (גרמניה) 2:6, 2:6, 4:6

הטניסאי האוסטרלי ניק קיריוס. AP
התחלה חלקה. קיריוס/AP

נשים

פטרה קביטובה, המדורגת עשירית בטורניר, פתחה את הטורניר עם ניצחון לא קל בשלוש מערכות, 2:6, 6:4, 5:7 מול דנקה קוביניץ' המקדונית (57). קביטובה, שהגיעה ב-2012 לחצי הגמר בפריס אבל מאז לא הצליחה לעבור אפילו את שמינית הגמר, חבטה 35 ווינרים מול 29 שגיאות. הצ'כית רשמה 10 שגיאות כפולות במשחק בו איבדה את ההגשה ארבע פעמים, אבל הצליחה לעלות לשלב הבא.

גרבינייה מוגורסה (4) הגיעה בשנתיים האחרונות לרבע הגמר ברולאן גארוס ונעצרה שם. עכשיו, הספרדייה המצוינת תנסה לעשות לפחות עוד צעד אחד קדימה. היא תפתח את הטורניר במגרש המרכזי מול אנה קרולינה שמידלובה הסלובקית (37 בעולם). שמידלובה מגיעה במומנטום נורא ואחרי 10 הפסדים ברציפות בסבב כשהיא סוחבת איתה גם גיבנת בדמות מאזן 4:0 מול מוגורוסה.

סימונה האלפ (6) הגיעה לפני שנתיים לגמר והפסידה שם למריה שראפובה. הרומנייה תגיע במומנטום חיובי מאוד לטורניר אחרי שזכתה במדריד לאחרונה, אבל גם הודחה לאחר מכן כבר בסיבוב השני מרומא. היא תשחק מול נאו היבינו היפנית בת ה-21, שמדורגת במקום ה-70 בעולם. לוסי ספארובה (11) הגיעה בשנה שעברה לגמר והפסידה אחרי קרב מרשים לסרינה וויליאמס. מאז היא עברה פציעה קשה ונראתה רע בתחילת השנה. היא תפתח מול ויטליה דיאטצ'נקו הרוסייה, המדורגת במקום ה-223 בעולם.

משחקים נוספים:
סבטלנה קוזנצובה (רוסיה, 13) - ירוסלבה שבדובה (קזחסטן)
קרולינה פלישקובה (צ'כיה, 17) - שלבי רוג'רס (ארה"ב)
סלואן סטיבנס (ארה"ב, 19) - מרגריטה גספריאן (רוסיה)
נסטיה פאבליוצ'נקובה (24, רוסיה) - שרה סוריבס טורמו (ספרד) 2:6, 0:6
הת'ר ווטסון (בריטניה) - ניקול גיבס (ארה"ב)
סאבין ליזיקי (גרמניה) - ורוניקה קפדה רויג (פרגוואי)

הטניסאית פטרה קביטובה. AP
התחיל קשה. קביטובה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully