וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדריאן מוטו הודיע על פרישה מכדורגל בגיל 37: "חייתי בחלום"

החלוץ הרומני שהורחק פעמיים מהמשחק עקב שימוש בחומרים אסורים, הודיע לכלי התקשורת באיטליה כי הוא תולה את הנעליים. שיחק במהלך הקריירה באינטר, פארמה, צ'לסי, יובנטוס ופיורנטינה

שחקן פיורנטינה אדריאן מוטו. Fabrizio Giovannozzi, AP
240 שערים בקריירה. אדריאן מוטו/AP, Fabrizio Giovannozzi

עוד קריירת ספורט גדולה הגיעה הערב (שישי) לסיומה. אדריאן מוטו, אחד החלוצים הגדולים ביותר בתולדות הכדורגל הרומני תלה את הנעליים ופרש ממשחק פעיל.

החלוץ בן ה-37 החל את הקריירה בארגס פיטטסי הרומנית, כאשר ערך את משחק הבכורה ב-15 במרץ, 1997. לאחר שלוש עונות בקבוצה, מוטו נמכר לאימפריה הרומנית, דינמו בוקרשט, שם עשה את פריצתו הגדולה עם 22 שערים ב-33 משחקים. לאחר אותה עונה הוא נמכר לאינטר האיטלקית תמורת שישה וחצי מיליון יורו.

מוטו לא הצליח להותיר חותם אצל הנראזורי, שם שיחק עשרה משחקים בלבד ולא כבש. הוא נמכר לורונה, במדיה שיחק 57 משחקים וכבש 16 שערים. התחנה השלישית של הרומני באיטליה היתה פארמה, שם כבש 18 שערים בעונה מצוינת, שגרמה לרומן אברמוביץ' לפתוח את הכיס ולהוציא עליו 22 מיליון יורו. לאחר מערכת יחסים בעייתית עם המאמן ז'וז'ה מוריניו וכישלון בבדיקת חומרים אסורים, השחקן שוחרר מהבלוז וספג הרחקה לשבעה חודשים מהמגרשים.

מוטו חזר לאיטליה, ולאחר עונה וחצי ביובנטוס, נולד מחדש בפיורנטינה, שם כבש 84 שערים בחמש עונות. במהלך 2010, הרומני נכשל בבדיקה נוספת, וקיבל הרחקה לחצי שנה. לאחר מכן הצטרף לצ'אזנה האיטלקית, בילה עוד עונה בצרפת במדי אז'אקיו, לפני שחזר לרומניה. בעונת 2014/15 מוטו כבש ארבעה שערים ב-14 משחקים במדי פטרלול המקומית, אך עזב את הקבוצה לפונה סיטי ההודית, שם בילה את העונה החולפת. מוטו הספיק לשחק עוד ארבעה משחקים בטרגו מורש הרומנית העונה, בשורותיה שימש כמאמן שחקן, לפני שהודיע על פרישתו.

אלברטו אקווילאני שחקן יובנטוס מול אדריאן מוטו שחקן פיורנטינה. Claudio Villa, GettyImages
הסתבך מחוץ למגרש. מוטו משמאל/GettyImages, Claudio Villa

בהודעה לכלי התקשורת אמר: "לאחר הרבה שנים על מגרש הכדורגל, הגיע זמני לעצור ולסיים את הקריירה. חייתי בחלום ואני רוצה להודות לכל מי שעזר לי להשיג אותו. אני רוצה להודות בעיקר לאנשי פיורנטינה וכמובן לאנשי הנבחרת הרומנית. עשיתי טעויות במהלך הקריירה אך שילמתי עליהן. לאחר 522 משחקים בקבוצות שונות ו-77 הופעות במדי הנבחרת, אני מחליט להישאר עם הזכרונות ובטוח שלא אשכח את הרגעים האלו לעולם", סיכם החלוץ.

אדריאן מוטו הוא מלך שערי הנבחרת הרומנית (בצוותא עם גאורגי חאג'י) עם 35 שערים במדים הלאומיים, כאשר כבש עוד 205 בכל המועדונים בהם שיחק. נוסף על כך, הוא זכה בתואר כדורגלן השנה ברומניה בשנים 2003, 2005, 2007 ו- 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully