וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסים אלפסי בפנייה דחופה למירי רגב: עצרי את משחקי הפלייאוף

20.5.2016 / 11:15

יו"ר נהריה שלח מכתב תקיף לשרת הספורט בעקבות השיפוט במשחק נגד אילת: "לא ייתכן ששופטים יכריעו משחקים", וטען כי השופט כהן אמר: "אדאג לחסל אותך ואת הקבוצה". עמירם הלוי: "רואים אירוע זה בחומרה"

אלפסי מתווכח עם השופטים/אדריאן הרבשטיין

בעירוני נהריה מסרבים להירגע מתצוגת השיפוט אמש (חמישי) בהפסד הקבוצה 82:75 להפועל אילת, והבוקר (שישי) שלח יו"ר הקבוצה ניסים אלפסי, שהתפרץ על צוות השיפוט במהלך הרבע האחרון, מכתב לשרת הספורט מירי רגב בדרישה להפסקת משחקי הפלייאוף עד לבירור וסדר באיגוד השופטים.

אלפסי, שמקורב לרגב מימיו כסגן ראש העיר, הורחק מהמשחק לאחר שנכנס לפרקט, כשלפניו הורחק גם מאמן הקבוצה אריק אלפסי. שניהם באו בטענות על השיפוט לאורך כל המשחק, אך בעיקר על אי שריקה לעבירה ברורה שנעשתה על עודד ברנדווין בזריקה לשלוש נקודות, חצי דקה לסיום המשחק.

"כולי עדיין נרגש ונסער ממשחק הפלייאוף בכדורסל שהתקיים אמש בנהריה נגד אילת", כתב ניסים אלפסי לרגב, "במהלך כל המשחק השופטים פשוט התעללו בנו, ולשיאו הגיע, כאשר מחיתי בפני השופט גילי כהן על החלטתו השגויה שגזרה את תוצאת המשחק, ואמר לי באלו המילים: "אני אדאג לחסל אותך ואת נהריה". החלטותיהם המגמתיות והקיפוח המתמשך של השופטים במשחק זה וכן במהלך כל העונה, בלתי נסבלים. לא אחת פניתי ותרעתי בפני ארגון השופטים וראשיו, איגוד הכדורסל וראשיו, ומנהלת ליגת העל, על השיפוט הירוד, המגמתי ובעיקר נדג קבוצות קטנות מהפריפריה".

מירי רגב שרת התרבות והספורט. ברני ארדוב
איך היא תגיב? רגב/ברני ארדוב

עוד כתב אלפסי, חבר הנהלת האיגוד: "אתמול במשחק שלנו ובשלושה משחקים משחקים נוספים שהתקיימו במסגרת הפלייאוף, היו טענות קשות מצד שש קבוצות מתוך שמונה על שיפוט גרוע, ירוד ומגמתי. לא ייתכן שאנחנו משקיעים מליוני שקלים ומאמצים ויזע, ושופטים יכריעו משחקים בצורה בלתי ספורטיבית ומשיקולים אינטסנטיים. ידועים לנו הרבה קליקות, קשרים וחברויות המהווים שיקול לדעת בקבלת החלטותיהם של השופטים. ובנוסף, ישנם דברים חמורים יותר, שאין בכוונתי לפרסם כאן, ואשמח להציגם עם עובדות מוכחות, דברים שאינם עולים בקנה אחד במידות טוהר הספורט, וזאת בלשון המעטה".

אלפסי חותם את מכתבו וכותב: "לאור האמור לעיל, הנני פונה אלייך בבקשה דחופה לעצירת המשך משחקי הפלייאוף ולקיום דיון, בירור ועשיית סדר באיגוד השופטים ושופטיו". רגב קיבלה את המכתב, אך לא ברור מה תחליט.

יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, התייחס להאשמות בפתיחת הפלייאוף: "אמש החלו משחקי הפלייאוף בליגת העל. המשחקים היו צמודים, מרתקים וכולם גם פיזיים. עם זאת, במהלך ובסיום המשחקים היו אירועים שאינם הולמים את מגרשי הכדורסל בכלל וליגת העל בפרט. ההתקפות של גורמים כאלו ואחרים על שופטי המשחקים, עברו את גבול הטעם הטוב ובחלקם כמעט והגיעו לאלימות פיזית. איגוד הכדורסל ואיגוד השופטים, לא יאפשרו לאירועים מעין אלו לחזור. אנו רואים כל אירוע כזה בחומרה ולכן כפגיעה בשופטים או ביקורת נגדם בצורה שאינה הולמת גם באמצעי התקשורת, תגרור העמדה לדין וייתכנו אף עונשים חומרים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

תגובת מנהלת הליגה

"אנו במנהלת הליגה מבינים את הלהט, התשוקות והאמוציות של הקבוצות, שהשקיעו מאמצים רבים ועבדו עונה שלמה כדי להגיע למעמד השיא של הכדורסל הישראלי, הפיינל פור, אשר נמצא בפתח.

"עם זאת, המנהלת לא תסבול ולא תעבור לסדר היום על התנהגות בלתי הולמת וברוטלית שמקומה אינה במגרשי הכדורסל, של מאמנים, שחקנים, אוהדים ובעלי תפקידים, לרבות מנהלי ובעלי הקבוצות, שאמורים להוות דוגמה ולהרגיע את היצרים במקום ללבות אותם.

"במקביל, פנתה מנהלת הליגה ליו"ר איגוד השופטים וביקשה לבדוק לפרטי פרטים את כל ארבעת משחקי הפלייאוף שנערכו אתמול ולבחון את החלטות השופטים שנלקחו בהם. ראשי המנהלת ייפגשו בהקדם עם ראשי איגוד השופטים וידונו איתם בדו"חות השיפוט והמסקנות מהאירועים. אנו סומכים על הנהלת איגוד השופטים שיסיקו את המסקנות, במידה ויידרשו לכך, ויביאו לכך שמשחקי הפלייאוף שהחלו אתמול בערב כדורסל מותח ומרגש, יתקיימו בצורה ספורטיבית ורגועה ככל הניתן.

"המנהלת תפנה לאיגוד השופטים ותציע שמאמן אשר מרגיש שקבוצתו נפגעה מהחלטת שיפוט, יקבל את האפשרות לפנות לצוות השיפוט ולבקש ממנו להשתמש במוניטור ברגעי ההכרעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully