וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון דרמטי לראשון לציון בחיפה, אנשי נהריה התפרעו בהפסד לאילת

הכתומים איבדו יתרון של 12 נקודות, אך ניצחו בחוץ 69:71 ועלו ל-0:1 בסדרה. אילת עלתה ל-0:1 על נהריה עם 75:82 בחוץ, כאשר יושב הראש המקומי ניסים אלפסי התנפל על השופטים והשתולל

one

בווידאו: תקציר הניצחון של אילת בנהריה

ניסים אלפסי, יו"ר עירוני נהריה. אדריאן הרבשטיין
מהומה בסיום/אדריאן הרבשטיין

משחקי רבע גמר הפלייאוף בליגת העל יצאו הערב (חמישי) לדרך. מלבד שתי הגדולות - הפועל ירושלים שמארחת את הפועל תל אביב ומכבי תל אביב שמארחת את בני הרצליה - נרשמו שני ניצחונות חוץ. מכבי ראשון לציון ניצחה 69:71 בחיפה, הפועל אילת גברה על עירוני נהריה 75:82 בעין שרה.

seperator

מכבי חיפה - מכבי ראשון לציון 71:69

מכבי ראשון לציון ניצחה 69:71 את מכבי חיפה, עלתה ל-0:1 בסדרה וגנבה את הביתיות. הכתומים הובילו כמעט לאורך כל המשחק הרבה בזכות מארק ליונס הנהדר, כאשר קבוצתו של רמי הדר השיבה מלחמה בעזרת הקשיחות וההגנה המפורסמות שלה.

הרכז הכתום (23 נקודות במשחק) היה טוב למן הפתיחה והקבוצה שלו רשמה נתון מוזר כאשר 14 הנקודות הראשונות שלה הגיעו מהזדמנות שניה אחרי ריבאונד התקפה. חיפה עלתה לרבע השני עם כוונה ברורה למנוע נקודות ולהוריד את קצב הקליעה של ראשון, והיא אף הצליחה לעשות זאת, אך ריצת 0:8 של הקבוצה של אריק שיבק עד לסיום הרבע הורידו אותה ביתרון להפסקה.

במחצית השנייה גרגורי ורגאס שהיה חלש התעורר מעט וניסה לצידו של וויל גרייבס שהיה טוב מאוד (20 נקודות) להציל את הביתיות עבור חיפה, אך ליונס, כריס רייט (12נקודות) וגם כמה פעולות מצוינות של שון דאוסון (8) ואבי בן שימול (שבע וחמישה אסיסטים) דאגו לשמור על היתרון.

עוד באותו נושא

תקציר: מכבי חיפה - מכבי ראשון לציון 71:69

לכתבה המלאה
אריק שיבק/ספק 500, אודליה מטרי

מהלך המשחק:

רבע 1: מכבי חיפה פתחה עם חנן קולמן, אלכס צ'וברביץ' , גרגורי ורגאס, רנה רוז'ו, וויל גרייבס. מנגד מכבי ראשון לציון עם שון דאוסון, טוני יאנגר, מארק ליונס, כריס רייט, דריל מונרו.

הכתומים פתחו מצוין. שלשה של ליונס ועוד שתי נקודות של דאוסון וזה 1:7. ליונס קלע שוב מחוץ לקשת, אך גרייבס הגיב עם שלשה משלו מן העבר השני. מכבי ראשון לציון השיגה את כל 14 הנקודות הראשונות שלה במשחק מריבאונד התקפה. ורגאס קיבל עבירה טכנית שחיממה קצת את היצרים. דקה לסוף הרבע באקנר קלע 1 מ-2 מהקו וצימק ל-22:16, כך גם הסתיים הרבע.

רבע 2: הרבע נפתח עם השלשה השלישית של ליונס הלוהט. ורגאס שלא היה קיים ברבע הראשון קלע שתי נקודות והוסיף קליעת עונשין וזה 31:29. שתי קליעות עונשין של דיברתולומאו העבירו את היתרון לירוקים. הקבוצה של שיבק קלעה רק תשע נקודות בשבע הדקות הראשונות של הרבע. בן שימול מנע בריחה עם חמש נקודות רצופות וקבע 36:36. שלשה של יאנגר סגרה ריצת 0:8 של הכתומים וסגר מחצית עם 36:39.

שחקני מכבי ראשון לציון. אודליה מטרי, ספק 500
ניצחון חוץ כתום/ספק 500, אודליה מטרי

רבע 3: המומנטום מסיום המחצית שהיה לצד הכתומים נשאר במקומו, ליונס, רייט ודאוסון דאגו לפתוח מחדש את ההפרש עבור ראשון, שלשה של יאנגר קבעה 40:48. צו'ברביץ' וברלותומיאו קלעו סלים חשובים שמנעו מהקבוצה של שיבק לברוח.

רבע 4: דאוסון, בן שימול ורייט הובילו 0:6 כתום וההפרש הוא עשר. חיפה התעוררה ורצה 2:10 בזכות דקות טובות של גרייבס, מונרו קלע בין לבין כדי להרגיע מעט, 62:64 לראשון. ורגאס השווה בשתי קליעות עונשין, אך ליונס הנהדר קלע שלשה גדולה. ורגאס קיבל הזדמנות להשוות על הבאז אך החטיא ובסיום 69:71 לראשון לציון.

שחקן מכבי חיפה גרגורי ורגאס מול שחקן מכבי ראשון לציון מארק ליונס. ודליה מטרי, מערכת וואלה! NEWS
קיבל טכנית. ורגאס מול ליונס/מערכת וואלה! NEWS, ודליה מטרי

סטטיסטיקה:

קלעו למכבי ראשון לציון: מארק ליונס 23 (1 מ-6 ל-2, 5 מ-6 ל-3), כריס רייט 12 ו-7 ריבאונדים, דריל מונרו 10, 15 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, שון דאוסון 8, אבי בן שימול 7, קווין פאלמר 3, עידן זלמנסון 2. ניצן חנוכי שותף (6 דקות) ולא קלע.

קלעו למכבי חיפה: וויל גרייבס 20 (2 מ-7 ל-3), גרגורי ורגאס 10 ו-6 אסיסטים, ג'ון דיברתולומאו 9 (1 מ-8 ל-3) ו-8 ריבאונדים, רג'ינלד באקנר 9, רנה רוז'ו 8 (8 מ-10 מהעונשין), חנן קולמן 5, אלכס צ'וברביץ' 4 ו-9 ריבאונדים, עוז בלייזר 2.

עירוני נהריה - הפועל אילת 82:75

הפועל אילת גברה 75:82 על עירוני נהריה בעין שרה ועלתה ל-0:1 בסדרת רבע גמר הפלייאוף. הקבוצה של עודד קטש פיגרה ב-15 הפרש במחצית אך מחצית שנייה גדולה והיעלמות של המארחים מסרו את יתרון הביתיות לדרומיים.

מייקל אומה פתח מצוין עם שלוש קליעות מחוץ לקשת כבר ברבע הראשון וביחד עם ריצ'רד האוול הוביל את נהריה ברבע הראשון, כאשר מן העבר השני אפיק ניסים נתן סימנים לערב הגדול שהוא עומד לספק (28 נקודות) והשאיר את קבוצתו עם הראש מעל המים. הרכז הוותיק קלע עם ארבע שלשות במחצית הראשונה.

קבוצתו של אריק אלפסי פשוט לא הופיעה אחרי ההפסקה. היא קלעה רק תשע נקודות ברבע השלישי ושבע בשמונה הדקות הראשונות של הרביעי בעוד ניסים, דיאנדרה קיין (14 נקודות), אלאדה אמינו (16) וקאליף וואייט (10) שטפו את הפרקט. לקראת הסיום נהריה לחצה ורצה 0:7, אך שתי קליעות עונשין של ניסים עצרו אותה ולאחר מכן אריק אלפסי הורחק על מחאות ובעקבות כך יושב ראש עירוני נהריה ניסים אלפסי פרץ למגרש והתקשה להרגע. כל זה סגר את העסק והחבר'ה מאילת סגרו ניצחון מרשים.

ניסים אלפסי, יו"ר עירוני נהריה. אדריאן הרבשטיין
ניסים אלפסי משתולל/אדריאן הרבשטיין

מהלך המשחק:

רבע 1: עירוני נהריה פתחה עם מייקל אומה, ערן אסנטי, עודד ברנדווין, ריצ'ארד האוול, קמרון קלארק. הפועל אילת עם קאליף וואייט, אלאדה אמינו, עמית שמחון, אלישי כדיר, דיאנדרה קיין.

מייקל אומה פתח חזק מאוד עם שמונה נקודות בחמש הדקות הראשונות, אמינו וכדיר לא נותנים לנהריה לברוח. עוד שלשה של אומה, השלישית שלו, וזה 16:19 למארחת. 20 שניות לסוף הרבע אפיק ניסים העניק יתרון לאילת, אך גיל אמיתי סגר את הרבע עם שלשה וזה 22:23 לנהריה.

רבע 2: שלשות של גילברט בראון ושל אסנטי דאגו למיני בריחה של נהריה, 29:36. המגמה נמשכה ושתיים של ברקוביץ' העלו את הפפרש כבר ל-17, אך שלשה של קיין ומספר קליעות עונשין מוצלחות מזערו קצת נזקים. בסופו של דבר שתי נקודות של אסנטי הורידו את נהריה ב-36:51 למחצית.

אלפסי מתווכח עם השופטים/אדריאן הרבשטיין

רבע 3: הקבוצה של קטש חזרה מההפסקה הרבה יותר טוב. חמש רצופות של ווייאט ושתי נקודות של אמינו השלימו ריצת 8:20 של הדרומיים וההפרש הוא רק חמש. אומה שהיה נהדר בחצי הראשון איבד את הידית , אך גילברט בראון קלע שתיים חשובות והגדיל ל-54:60. שלשות רצופות של ניסים וספיר הביאו שוויון, אילת קיבלה כדור אחרון לרבע בידיים, אך הפעם ניסים החטיא, 60:60.

רבע 4: אילת ניצחה את הרבע הקודם 9:24, הרבע האחרון נפתח באותה מגמה. ניסים וקיין קבעו חמש הפרש לדרומיים. הקבוצה של אלפסי פשוט לא בעניינים, שתי זריקות עונשין מוצלחות של אפיק ניסים וזה כבר 62:72 לאילת. נהריה רצה 0:7 בניסיון לחזור למשחק הרבה בזכות קלארק, אך קליעות עונשין של ניסים סגרו את העסק עם 75:82 לאילת.

מאמן הפועל אילת עודד קטש. אדריאן הרבשטיין
מחצית שנייה מצוינת. קטש/אדריאן הרבשטיין

סטטיסטיקה:

קלעו להפועל אילת: אפיק ניקים 28 (6 מ-12 ל-3), אלאדה אמינו 16 ו-12 ריבאונדים, דיאנדרה קיין 14 ו-12 ריבאונדים, קאליף וואייט 10 (2 מ-8 ל-3), עמית שמחון 6 ו-6 ריבאונדים, אלישי כדיר 4, אלון ספיר 3. רם אליאספור שותף (10 דקות) ולא קלע.

קלעו לעירוני נהריה: גילברט בראון 22, ריצ'רד האוול 14 (6 מ-16 מהשדה) ו-16 ריבאונדים, מייקל אומה 13 ו-7 אסיסטים, קמרון קלארק 9, ערן אסנטי 7, ניב ברקוביץ' 4, עודד ברנדוויין 3, גיל אמיתי 3. אורי קוקיה שותף (3 דקות) ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully