וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקה: "שיחקנו בשביל השחקנים הפצועים, הוכחנו שיש לנו רוח ואומץ"

הקשר שכיכב עם צמד בניצחון על ליברפול, חגג: "התעלינו כשהמשחק היה נראה אבוד". גמיירו: "המאמן אמר לנו להישאר רגועים ולחכות לרגע הנכון". לפני הפתיחה: עימות אלים בין מחנות האוהדים

רויטרס

לפני המשחק בין סביליה לליברפול סיפר יורגן קלופ כי האומה הספרדית היא השולטת בכדורגל העולמי. התקווה של המאמן הגרמני הייתה כי ליברפול תצליח לשבור את הרצף המטורף של קבוצות הלה ליגה, אך הבחורים של אונאי אמרי היו גדולים על המייטי רדס עם 1:3 ענק בגמר הליגה האירופית. דווקא אחרי מחצית ראשונה בה סביליה לא הצליחה לאיים על השער של האנגלים וספגה מדניאל סטארידג' (35), היא התפוצצה עם 45 דקות נהדרות והשלימה זכייה שלישית ברציפות, מטורף!

קוקה קפטן סביליה חוגג. GettyImages
חגיגה ספרדית בבאזל. שחקני סביליה בסיום/GettyImages

קווין גמיירו הנהדר, שנותר מחוץ לסגל של דידייה דשאן לקראת יורו 2016, היה הראשון להבקיע אחרי 16 שניות במחצית השנייה. ליברפול נכנסה להלם וקוקה השלים צמד מרשים עם השערים הראשונים שלו באירופה. זו הפעם השנייה ברציפות שהאנדלוסים יקבלו את הכרטיס לשלב הבתים בליגת האלופות בזכות הזכייה בליגה האירופית. ביום ראשון בקרוב הם יקבלו הזדמנות להניף גביע נוסף, בגמר גביע המלך מול ברצלונה.

עוד באותו נושא

בפעם השלישית ברציפות: סביליה זכתה בליגה האירופית

לכתבה המלאה
אוהדי סביליה חוגגים. GettyImages
הצגה בשוויץ. אוהדי סביליה בבאזל/GettyImages

המספרים

* זה המפגש הראשון בהיסטוריה בין שתי הקבוצות.

* מדובר בהפסד השני בלבד של ליברפול העונה בקמפיין הליגה האירופית. גם ההפסד הראשון היה לקבוצה ספרדית, עם 1:0 מול ויאריאל במשחק הראשון של חצי הגמר.

* ליברפול קיבלה העונה תמורה מלאה מהסגל שלה. 11 כובשים שונים הרשיתו עבור יורגן קלופ בליגה האירופית.

* השער של קווין גמיירו הוא השביעי בשישה משחקים בקמפיין הליגה האירופית.

* קווין גמיירו הוא הצרפתי הראשון שכובש בגמר אירופי מאז 1996, אז דניאל דוטרואל הבקיע לטובת בורדו מול באיירן מינכן.

* זהו הניצחון הראשון של סביליה העונה מחוץ לרמון סאנצ'ס פיחואן.

* אלברטו מורנו, שגדל בסביליה, פגש לראשונה את האקסית.

* זו הזכייה החמישית של סביליה בליגה האירופית בעשור האחרון. היא הקבוצה הספרדית השמינית מתוך 13 האחרונות שזכתה בתואר. אתלטיקו מדריד זכתה פעמיים, ולנסיה הניפה את התואר פעם אחת.

* סביליה ניצחה בארבעת משחקי הגמר האחרונים בליגה האירופית.

* אלו השערים הראשונים של קוקה העונה באירופה.

* סביליה לא הצליחה לייצר בעיטה אחת למסגרת של סימון מינולה במחצית הראשונה.

ללא מעצורים. האוהדים בבאזל משתוללים/GettyImages

התגובות

קוקה, כוכב המשחק הזה שכבש צמד, אמר בסיום: "סבלנו הרבה היום, סבלנו כל העונה. איבדנו הרבה שחקנים בשל פציעות והיום נלחמנו בשבילהם. כשהמשחק היה נראה אבוד מבחינתנו הראינו שלקבוצה הזו יש אומץ ורוח לחימה".

קווין גמיירו, כובש השער הראשון: "ידענו שזה יהיה משחק קשה. ספגנו במחצית הראשונה אבל לא נכנסנו לפאניקה. המאמן אמר לנו להישאר רגועים ולחכות לרגע והצלחנו לעשות את זה. הבקענו מהר וזה עזר לנו. זה נהדר. זה התואר השלישי ברציפות עבורי".

דויד סוריה, שוערה של סביליה חגג: "הוכחנו שלמרות הפצועים, ידענו איך להרים את עצמנו במשחק הזה. אנחנו הקבוצה שרצתה יותר לזכות במפעל הזה. עכשיו אנחנו צריכים להנות ולהתכונן לגמר הגביע הספרדי. אף פעם לא דמיינתי דבר כזה אפילו בחלומות".

סרחיו אסקודרו: "זה יום מיוחד מאוד, זכינו שוב במפעל הזה. ידענו שנצטרך לעלות חזקים יותר אחרי ההפסקה. הקבוצה הזו ממשיכה להתעלות בכל יום מחדש".

עוד לפני כן, הסדר בגמר הליגה האירופית הערב בין ליברפול לסביליה הופר עם תפנית מכוערת עם מלחמת אוהדים קשה עוד לפני שריקת הפתיחה. האלימות בין הצדדים החלה כבר מחוץ לאצטדיון בבאזל והמשיכה אל היציעים.

הקטטה החלה במהלך הטקס הפתיחה של אופ"א באצטדיון סנט ג'אקוב בבאזל כאשר האוהדים האנגלים והספרדים השתוללו. אחרי דקות ארוכות של קרבות אוהדים, הסדרנים ניסו להשתלט על התגרה ביציעים, אך כשלו.

העובדה כי הקרבות בין שני מחנות האוהדים, שלא היו מופרדים בחיץ, גרמה לכוחות המשטרה להתערב ורק אז הסדר שב על כנו. על פי הדיווחים בתקשורת האנגלית עולה כי אחד אחד פונה אל בית החולים אחרי שספג מכה קשה מבקבוק זכוכית.

(עדכון ראשון 22:00)

ראש ממשלת ספרד בירך

בילבאו בירכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully