וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה יהיה מבחן טוב עבורי לראות אם אני יכול לקחת מדליה בריו"

רון אטיאס

18.5.2016 / 16:00

רון אטיאס בבלוג מיוחד לוואלה! ספורט לקראת אליפות אירופה בטאקוואנדו שתערך בשוויץ. "הנבחרת שלנו נוסעת לתחרות חזקה. אם אזכה זה ישתלם לי - אוכל להיכנס לסגל היותר בכיר של הוועד האולימפי"

מחר (חמישי) תחל אליפות אירופה בשוויץ ובימים האחרונים מצאתי את עצמי מתאמן פעמיים ואפילו שלוש ביום במועדון שלי ברמלה ובמקביל עושה כל מאמץ להוריד משקל. בניגוד לג'ודו, בטאקוואנדו יש שמונה משקלים לאורך העונה, אבל באולימפיאדות ובאליפויות אירופה זה מצטמצם לארבעה משקלים. המשקל הרגיל שלי הוא 63 קילוגרם ובקטגוריה הזו אני גם מתחרה לאורך כל השנה, אבל גם בריו וגם באליפות בשוויץ שתחל ביום חמישי אני חייב לרדת ל-58 קילוגרם כי זו הקטגוריה שלי.

איך עושים את זה בזמן כל כך קצר? אני מתאמן הרבה ומוריד הרבה נוזלים. עשרה ימים לפני תחרות גדולה אני מתחיל להוריד משקל. אין מצב שאני לא אצליח להוריד את החמישה קילוגרם. אם אני בא להישקל ויש לי אפילו מאה גרם של עודף במשקל אני הולך לעשות סיבובי ריצה והולך לסאונה כדי להוריד אותם. אם בהזדמנות השנייה אני לא מגיע למשקל, אני פסול. לשמחתי עמדתי ביעד שלי וכשעליתי על המשקל המספרים הראו 58 קילוגרם - בדיוק מה שהייתי צריך.

רון אטיאס לוחם הטקוואנדו, ינואר 2016. ברני ארדוב
"אם אני בא להישקל ויש לי אפילו מאה גרם של עודף במשקל אני הולך לעשות סיבובי ריצה והולך לסאונה כדי להוריד אותם"/ברני ארדוב

הנבחרת שלנו נוסעת לתחרות חזקה. נוסעים איתי גילי חיימוביץ' שהיה אלוף אירופה לנוער, גדי חיימוביץ' אחיו, אילן בוגינסקי ואלכס שהוא עולה חדש מאוקראינה שמייצג את ישראל. גם אלון אלבוחר. מילאנו כמעט את כל המשקלים של הבנים.

בבנות יש את בת אל גטרר שהייתה באולימפיאדה בבייג'ינג. היא לא הצליחה להעפיל לריו כי הקריטריון אצל הבנות מאוד קשה.

האליפות בשוויץ לא קובעת מבחינתי דבר לגבי ריו, אבל אני מאוד מקווה להשיג מדליה כי זו אליפות אירופה ואז אוכל להיכנס לסגל היותר בכיר של הוועד האולימפי. הספורטאים האולימפיים מחולקים לכמה קטגוריות והמיקום נקבע לפי התוצאות שכל אחד עושה. יש שלושה סגלים ואני נמצא בסגל הבינוני ומקבל בין 4,000 ל-6,000 שקלים בחודש. אם אזכה באליפות בשוויץ ואוכל להתקדם, זה ישתלם לי גם מבחינת הדירוג של הוועד האולימפי.

בשוויץ יהיו ספורטאים בקטגוריה שלי שיתחרו איתי באותו משקל בריו ולכן זה יהיה מבחן טוב עבורי לראות אם אני יכול לעמוד במשימה ולקחת מדליה בריו. בטאקוואנדו אנחנו מתחילים 16 ספורטאים בכל משקל. אני צריך לנצח שלושה קרבות ויש לי מדליה. זה אולי נשמע מעט קרבות, אבל אני גם יכול להפסיד בקרב הראשון ולסיים את דרכי.

רון אטיאס, לוחם טקוואנדו ישראלי. ברני ארדוב
"הספורטאים האולימפיים מחולקים לכמה קטגוריות והמיקום נקבע לפי התוצאות שכל אחד עושה"/ברני ארדוב

רבים שואלים אותי איך נקבע הניקוד אצלנו. בג'ודו הרבה מכירים את האיפון והוואזארי ובטאקוואנדו פחות מכירים. אצלנו יש מגינים אלקטרוניים. יש חיישנים על מגן הגוף וברגע שיש פגיעה של כף הרגל אתה מקבל נקודה. בעיטה רגילה לגוף מקנה לך נקודה. בעיטה לראש מקנה שלוש נקודות. בעיטה בסיבוב לגוף מקנה לך גם שלוש נקודות ובעיטה בסיבוב לראש ארבע נקודות. גם אגרוף לגוף מקנה נקודה.

אם יש הפרש של 12 נקודות הקרב מסתיים אוטומטית. אם אין הפרש כזה מבצעים שלושה סיבובים שכל אחד אורך שתי דקות של קרב. אם הקרב מסתיים בתיקו מוסיפים סיבוב רביעי של נקודת זהב בו מי שזוכה בנקודה הראשונה מנצח.

קשה מאוד לנצח קרב בהפרש של 12 נקודות אלא אם יש הפרשי רמות גדולים בין הספורטאים. בדרך כלל הקרבות די צמודים.

שואלים אותי למה ללכת לטאקוואנדו ולא לג'ודו. אני חושב שילד שמתלבט צריך לבחור בטאקוואנדו כי אצלנו אנחנו גם לומדים איך להגן על עצמנו שזה דבר נהדר ליום יום. מי שרוצה להפוך את זה לרמה מקצועית ולהגיע כמוני לאולימפיאדה יכול לפתח את זה. בג'ודו זה בעיקר הטלות ואצלנו יש בעיטות, אגרופים וכל מיני אלמנטים שיכולים לעזור לך, בטח במצב שיש במדינה. הספורט הזה נותן גם ביטחון עצמי ושיפור מאוד גדול בקואורדינציה.

רון אטיאס לוחם טקוואנדו. באדיבות המצולמים
"אני חושב שילד שמתלבט צריך לבחור בטאקוואנדו כי אצלנו אנחנו גם לומדים איך להגן על עצמנו שזה דבר נהדר ליום יום"/באדיבות המצולמים

אנחנו לוחמים בתחרויות עם מגנים מאוד משמעותיים. שואלים אותי מה יקרה אם לא יהיו לנו מגנים ואין לי ספק שאנשים יגמרו בבתי חולים ללא המגנים. אם לא היה משהו שישמור עלינו היינו מתפרקים.

בעוד חודש אני משתחרר מהצבא ומתכוון להמשיך באימון ילדים כפי שאני כבר עושה זמן רב. יש לי את המלגה החודשית של הוועד האולימפי ויש לי חסות של צוות 3 שעוזרים לי. מרכז עוצמה עוזר המון למועדון שלנו ברמלה ואני גם מקבל מהם מלגה. המרכז מסייע לעוד ספורטאים וזה מבורך. אנחנו אומרים תודה על כל מה שנותנים לנו כי אין באמת ביטחון כלכלי בענפי הספורט האלה.

האולימפיאדה בריו כבר נמצאת מעבר לפינה ואני מניח שאחרי שתסתיים אליפות אירופה, אני עוד יותר אתחיל להתרגש לקראת חודש אוגוסט. אחרי האליפות בשוויץ מתוכננים לי אימונים ומחנות אימונים אבל אם אצטרך עוד תחרויות לקראת הדירוג בריו, אני אצא אליהן. ככל שאתקדם יותר בדירוג יהיה לי סיכוי יותר טוב למדליה.

בבית כבר סגרנו שאמא שלי, האחים שלי והחברה שלי ייצאו איתי לריו. בוא נגיד שיהיה מי שיעודד אותי מהיציע. מקווה לתת להם סיבות טובות לשמוח אבל קודם יש את אליפות אירופה והראש שלי בשוויץ.

  • עוד באותו נושא:
  • רון אטיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully