וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורגן קלופ: "חשוב שנוכיח כי אנחנו ראויים לרגעים הגדולים"

סביליה וליברפול יפגשו למפגש ראשון בהיסטוריה בגמר הליגה האירופית (ד' ב-21:45, ספורט 1) ומאמן המייטי רדס הפתיע: "אין לחץ, זו הזדמנות". אמרי: "ליברפול היא אחת מעשרת הקבוצות הטובות בעולם", וגם: המספרים

רויטרס

אחרי שמרבית הליגות באירופה כבר הסתיימו ולפני הקרב המדרידאי בסן סירו בין ריאל לאתלטיקו, סביליה וליברפול ייפגשו (רביעי, 21:45, ספורט 1 ו-HD) לקרב ישיר בגמר הליגה האירופית בבאזל. האנדלוסים, שגברו על שחאטר דונייצק בחצי הגמר, יחפשו זכייה שלישית ברציפות במפעל המשני ביבשת, כדי להבטיח לעצמם מקום בשלב הבתים של ליגת האלופות, בדיוק כמו בעונה שעברה. בצד השני, יורגן קלופ מקווה לתקן במעט את המאזן הרעוע שלו בארבעת הגמרים האחרונים.

הגרמני, שהגיע לאנפילד באמצע העונה, הפסיד עת שעמד על הקווים בבורוסיה דורטמונד וגם העונה, בגמר גביע הליגה המייטי רדס נכנע 3:1 למנצ'סטר סיטי בדו קרב פנדלים. לליברפול יש שלוש זכיות במפעל, שנקרא בגלגול הקודם גביע אופ"א, בנוסף לחמש זכיות בגביע אירופה, ובחצי הגמר גברו על ויאריאל.

האנדלוסים, שסיימו את העונה בספרד במקום השביעי המאכזב, ינסו לעשות היסטוריה בדמות זכייה שלישית ברציפות וחמישית בסך הכל. החיסורים של קלופ כוללים את דיבוק אוריגי, שנפצע בצורה קשה ועדיין לא החלים, ג'ורדן הנדרסון נמצא בספק. הקפטן קיבל דקות במחזור הסיום של הליגה האנגלית מול ווסט ברומיץ', אך עדיין לא ברור אם הוא יהיה כשיר לפתוח, מאמדו סאקו המושעה גם נותר בחוץ.

יורגן קלופ באימון לקראת גמר הליגה האירופית. GettyImages
יתקן את המאזן בגמר? קלופ באימון המסכם./GettyImages

בצד של אונאי אמרי, מיכאל קרון דלי וחוסה אנטוניו רייס הפצועים לא צפויים להיכלל בסגל והם יצטרפו אל רשימת הפצועים הכוללת את מרקו אנדראולי ובנואה טרמולינאס. האנדלוסים בעיקר יסתמכו על הכושר הנהדר של קווין גמיירו, שהרשית העונה בליגה האירופית שבעה שערים ו-16 בליגה הספרדית, אך נותר מחוץ לסגל של צרפת לקראת יורו 2016. אלברטו מורנו, שגדל בסביליה, יפגוש לראשונה את האנדלוסים.

לקראת הגמר האירופי השני בקריירה שלו, אמר קלופ: "מצפה לנו קרב אינטנסיבי ונקבל אתגר מהם בכל מקום במגרש. לא ננצח אם לא נשחק רק מעט כדורגל, חשוב שנוכיח כי אנחנו ראויים לרגעים הגדולים. אני לא חושב שיש קבוצה אחת שעדיפה על השנייה. אנחנו מגיעים מוכנים במאת האחוזים ומה יכול להיות גדול יותר מגמר אירופי? אני יודע שבעוד שבוע ריאל ואתלטיקו ישחקו בגמר ליגת האלופות, אבל זה המשחק היחיד שחשוב על אליפות אירופה".

המאמן הכריזמטי הפתיע: "ספרד כרגע היא מדינת הכדורגל הטובה בעולם כרגע ואני מקווה שמחר לא יראו את זה. שתי הקבוצות לקחו את הטורניר ברצינות ולכן הגיע להן להיות בגמר. אני לא מרגיש לחץ, אלא הזדמנות. כשהגעתי לכאן היו אנשים שלא האמינו בשחקנים שלי, עכשיו נקרית בדרכנו הזדמנות להפוך את העונה הזו למיוחדת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ג'ורדן הנדרסון הוסיף: "אני לא מצפה לפתוח מחר כי נעדרתי תקופה ארוכה. הקבוצה הסתדרה נהדר גם בלעדיי, אבל אני מוכן ברגע שיצטרכו אותי".

ג'יימס מילנר התייחס להחלטה להגיע לליברפול בקיץ האחרון: "קיבלתי אותה בקיץ שעבר וזו הייתה החלטה פנטסטית כי הגעתי למועדון מפואר, שרגיל לזכות בתארים. עכשיו אנחנו רוצים להוסיף עוד אחד לארון".

בצד השני, אונאי אמרי החמיא ליריבה: "ליברפול הוא מועדון עם הרבה היסטוריה ואין ספק שהקהל שלהם יעניק להם דחיפה מיוחדת. אנחנו רוצים להשיג את הכרטיס לשלב הבתים בליגת האלופות בעונה הבאה והוא עובר דרך הגמר. יש לנו הזדמנות לזכות בתואר אירופי יקר, בפעם השלישית ברציפות, ונבוא אל המשימה הזו עם תשוקה ורצון לשחק התקפי".

מאמן סביליה הוסיף: "כדי לכתוב את ההיסטוריה נצטרך לחיות בהווה. אנחנו קבוצה שדורשת מהעצמה המון, יש רצון גדול במועדון לגדול, להפיק הנאה מהכדורגל שלנו בצורה המקצועית ביותר. ליברפול היא אחת מעשרת הקבוצות הטובות בעולם, נצטרך לשחק בצורה מושלמת כדי לנצח אותם, אך אנחנו מרוכזים בעצמנו. אם נהיה בריכוז מקסימלי, לא נכשל במשימה".

שחקן סביליה קווין גמיירו. רויטרס
המפגיז הצרפתי. גביע שלישי ברציפות לגמיירו?/רויטרס

המספרים

* מדובר במפגש הראשון בהיסטוריה בין ליברפול לסביליה.

* מדובר בגמר שני בקריירה של יורגן קלופ. הקודם היה לפני ארבע שנים מול באיירן מינכן, אז בורוסיה דורטמונד נכנעה 2:1 לחבורה של יופ היינקס.

* ליברפול נכנעה רק פעם אחת העונה בליגה האירופית, 1:0 מול ויאריאל במשחק הראשון בחצי הגמר. המייטי רדס רשמו שבעה ניצחונות בקמפיין וסיימו שישה מהם בתיקו.

* שבע קבוצות מתוך 12 האחרונות שזכו במפעל, גם בגלגולו הקודם בתור גביע אופ"א, היו ספרדיות. סביליה קטפה את התואר ארבע פעמים, אתלטיקו מדריד פעמיים, ולנסיה הניפה אותו פעם אחת.

* ליברפול נהנתה העונה מ-11 כובשים שונים בקמפיין הליגה האירופית.

* סביליה רשמה שלושה ניצחונות מתוך שמונת המפגשים האחרונים שלה מול קבוצות אנגליות. הניצחון הגדול ביותר של האנדלוסים היה ב-2006, אז הם רשמו 0:4 מרשים על מידלסברו בגמר גביע אופ"א. מאז סביליה ספגה שלושה הפסדים וסיימה פעמיים ללא הכרעה.

שחקני ליברפול מתאמנים בבאזל. GettyImages
תואר אירופי תשיעי? שחקני ליברפול./GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully