וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי: "31 ספורטאים צפויים להיות מושעים מריו 2016"

בדיקות מחודשות של דגימות הדם של 454 ספורטאים מבייג'ינג 2008 העלו תוצאות מדאיגות. בקרוב ייערכו בדיקות ללונדון 2012 וסוצ'י 2014. תומאס באך: "ננקוט בצעדים קשים מול הרמאים בספורט"

תומאס באך נשיא הוועד האולימפי בועט בכדור במראקנה - ריו 2016. AP
עוד שערוריה בדרך. תומאס באך/AP

31 ספורטאים משישה ענפי ספורט שונים עלולים להיות מושעים מהמשחקים האולימפיים בריו בקיץ הקרוב. זאת לאחר ש-454 דגימות דם שלהם מבייג'ינג 2008 נבחנו מחדש, כך הודיע היום (שלישי) הוועד האולימפי. ה-IOC אמר גם שיתחילו בדיקות של המבחנות ממשחקי החורף בסוצ'י 2014 בעקבות ההאשמות שנשמעו בשבוע שעבר שדגימות רבות הועלמו על ידי המדען הראשי של רוסיה. קרוב ל-250 דגימות מאולימפיאדת לונדון גם ייבדקו מחדש.

גורם ב-IOC אמר לרויטרס: "המטרה היא לעצור כל רמאות סמים במשחקים האולימפיים בריו דה ז'נרו. הוועד המנהל של הוועד האולימפי הבינלאומי הסכים לפתוח בהליכים באופן מיידי, עם 12 וועדים אולימפיים מקומיים שיקבלו הודעות בנושא כבר בימים הקרובים". נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך הוסיף: "כל הצעדים הללו הם חמורים וקשים מאוד מול רמאים שאנחנו לא רוצים לאפשר להם לנצח. הם מראים שוב שלנוטלי חומרים אסורים אין מקום להתחבא בו. הבדיקות מחדש מבייג'ינג ולונדון והצעדים שיינקטו בעקבות הממצאים המדאיגים מהמעבדה בסוצ'י הם צעד משמעותי נוסף בדרך להגן על ספורט נקי, חשדות מכל ענף ספורט או כל מדינה. על ידי השעיית כל כך הרבה ספורטאים מריו, אנחנו מראים שוב את הנחישות שלנו לשמור על היושרה של המשחקים האולימפיים כדי שהקסם של האולימפיאדה יגיע לריו". המשחקים יתקיימו בין 5-21 באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully